Auteur Topic: [Projecten] Nieuw pak  (177430 keer gelezen)

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #135 Gepost op: 16 augustus 2010 – 19:10:11
Ik hoor een echo.




Carwo, luister nou, gewoon een bandplooi, tenminste één en een omslag, omdat het tweed is. Daarom.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #136 Gepost op: 16 augustus 2010 – 19:50:40
Mag ik vragen waarom je er een broek bij bestelt? Wil je jasje en broek samen dragen, of zijn het meer stukken om te combineren?

Beide; dat laatste meer.


Mij lijkt een broek in die stof (wat ik er zo vanaf mijn scherm van kan maken dan) erg veelzijdig, en het jasje te gek, maar de combinatie is toch wel... conservatief.

Een pak van Donegal-tweed conservatief? Dat zie ik in deze tijd niet zo.


En dit is wat anders dan wat door een groot gedeelte op dit forum wordt voorgesteld, maar (mijns inziens) wel leuker:  http://www.stylelist.com/2009/01/28/harris-tweed-is-retro-awesome/

Voor die stof zijn er volgens mij genoeg liefhebbers op dit forum. Maar ik heb een gat in m'n garderobe dat moet worden opgevuld door een blauw, min of meer effen herfst-/winterstofje. De stof stond dus al vast; was geen voorstel van 'het forum'.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #137 Gepost op: 16 augustus 2010 – 19:52:09
Carwo, luister nou, gewoon een bandplooi, tenminste één en een omslag, omdat het tweed is. Daarom.

Vergeet ik jou bijna. Schande. Eh, ik hoor wat je zegt. Het is niet uitgesloten, maar het ligt ook niet in de planning.

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #138 Gepost op: 16 augustus 2010 – 21:00:50
Vergeet ik jou bijna. Schande. Eh, ik hoor wat je zegt. Het is niet uitgesloten, maar het ligt ook niet in de planning.

De Balkenende van het forum is opgestaan  :mrgreen:
Niets zo veranderlijk als de mens

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #139 Gepost op: 16 augustus 2010 – 21:22:34
De Balkenende van het forum is opgestaan  :mrgreen:

Ik hoor 'm nog zo zeggen: [koefnoenstemmetje] Wij sluiten niemand uit. [koefnoenstemmetje/] :mrgreen:

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.149
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #140 Gepost op: 16 augustus 2010 – 21:46:01
Nadeel van flatfront vind ik dat de broek (bij een normaal postuur) vaak strak over de bovenbenen / kruis gespannen staat. Met een (kleine) bandplooi ziet het er allemaal wat relaxter uit.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #141 Gepost op: 16 augustus 2010 – 21:50:35
Nadeel van flatfront vind ik dat de broek (bij een normaal postuur) vaak strak over de bovenbenen / kruis gespannen staat. Met een (kleine) bandplooi ziet het er allemaal wat relaxter uit.

Zeker met Carwo's bovenbenen. Hij zal wel squaten.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #142 Gepost op: 16 augustus 2010 – 22:19:51
Nadeel van flatfront vind ik dat de broek (bij een normaal postuur) vaak strak over de bovenbenen / kruis gespannen staat. Met een (kleine) bandplooi ziet het er allemaal wat relaxter uit.

Een praktisch punt. Ik neem het mee.


Zeker met Carwo's bovenbenen. Hij zal wel squaten.

Ik zit elke dag die oefeningen van dat topic te doen. (Misschien moet ik er bij gaan staan.)

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #143 Gepost op: 16 augustus 2010 – 23:06:35
Waarom geen omslag bij tweed (juist wel, zou ik zeggen)?

Ik vind wel/geen omslag heel erg afhangen van iemands postuur. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor een bandplooi. Ik stel mezelf gewoon in een dergelijk pak voor, en aan de hand daarvan geef ik mijn advies  :mrgreen:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #144 Gepost op: 16 augustus 2010 – 23:34:52
Wat voor schouderinzet, en hoe soft is soft? Matte of glanzende knopen? Mat lijkt me erg mooi.

Ik denk deze:


071

  • Gast
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #145 Gepost op: 17 augustus 2010 – 04:08:34
Beide; dat laatste meer.


Een pak van Donegal-tweed conservatief? Dat zie ik in deze tijd niet zo.


Voor die stof zijn er volgens mij genoeg liefhebbers op dit forum. Maar ik heb een gat in m'n garderobe dat moet worden opgevuld door een blauw, min of meer effen herfst-/winterstofje. De stof stond dus al vast; was geen voorstel van 'het forum'.


Het lijkt mij alleen zo veel van het goede, maar ben benieuwd naar het resultaat. En ik bedoelde meer de stijl van het jasje, dan de stof in mijn link. Een zo'n knoopje leek me vooral grappig.

Ook had ik in het topic al begrepen dat je zelf al had besloten wat je wilde doen, maar sorry voor de verwarring en dankjewel dat je dat nog even duidelijk wilde maken.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #146 Gepost op: 17 augustus 2010 – 09:19:12
Het lijkt mij alleen zo veel van het goede, maar ben benieuwd naar het resultaat. En ik bedoelde meer de stijl van het jasje, dan de stof in mijn link. Een zo'n knoopje leek me vooral grappig.

De link wil even niet meer, maar ik ben geen fan van eenknoopsjasjes.

Hieronder een ander pak in Donegal-tweed. Het is een driedelig pak en de kleur is natuurlijk compleet anders, maar om een idee te krijgen van de stofuitstraling (van een forumlid van het Amerikaanse/internationale SF):




Ook had ik in het topic al begrepen dat je zelf al had besloten wat je wilde doen, maar sorry voor de verwarring en dankjewel dat je dat nog even duidelijk wilde maken.

Geen probleem, 2x.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #147 Gepost op: 10 september 2010 – 20:02:28
Stof, knoop en voering:


Mitchell

  • Gebruiker
  • Berichten: 716
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #148 Gepost op: 10 september 2010 – 20:16:09
En wat zijn de uiteindelijke opties nou geworden, C?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: [Projecten] Nieuw pak
Reactie #149 Gepost op: 10 september 2010 – 21:58:12
En wat zijn de uiteindelijke opties nou geworden, C?

1 bandplooi. Echt.