Auteur Topic: Rietveld Individuals  (20716 keer gelezen)

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #60 Gepost op: 22 juli 2010 – 10:09:07
Ik vind het geweldig om te zien dat iemand als Shouldermaker nog steeds meeleest, en nu ook weer actief is op SF. Uit de posts in het verleden, en heden, maak ik op dat hij duidelijk kennis van zaken heeft en inderdaad is dit iets dat meestal mist bij 'verkopers met te korte en strakke broekjes'...

Wel sluit ik mij aan bij Swann: dat pak ziet er gewoon niet uit en zit voor geen meter.  Smakeloze vertoning. Onafhankelijk van zaken als kleur, glans etc.

Zijde is inderdaad een lastige stof, maar zelf heb ik in het verleden ook ultra-dunne 100% zijde jasjes gehad zonder rare plooitjes en naden (waren van Kenzo geloof ik, hangt er geloof ik nog eentje in de kast).

Als een van mijn kleermakers zoiets af zou leveren, mag hij het werk direct bij de zak-van-Max afleveren...
Ook ik heb aan (o.a.) roei-verleden en een actief fitness schema met zwaar squatten en deadlifts een nogal prominent achterwerk en bovenbenen overgehouden: ik weet welke onderdelen ik bij een pak NIET geaccentueerd wil hebben door openstaande vents en trekkende naden ;). Problemen die zeer duidelijk aanwezig zijn bij dit pak, naast een overduidelijke trekkende 'X' aan de voorkant.

Maar goed, als de beste man er blij mee is, moet hij dat zelf weten natuurlijk..

shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #61 Gepost op: 22 juli 2010 – 22:19:59
Leuk te horen dat mijn postings gewaardeerd worden.  Ik ben te allen tijde bereid om op technisch gebied toelichting te geven als het om herenkleding gaat. Confrere heeft voor zijn beleving natuurlijk  gelijk maar sommige mensen  willen juist WEL geaccentueerd hebben wat hij niet wil.  Zoveel mensen zoveel zinnen gaat in dit geval echt op.  Kijk eens in de bladen die foto`s publiceren over Wesleys bruilosft   naar de foto`s van de getuigen , vaders en schoonvaders, Patrick Kluivert enz.  Allemaal Rietveld Indiviuals produkten waarvoor weer andere wensen golden en DUS andere resultaten.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #62 Gepost op: 22 juli 2010 – 22:35:21
Hier nog een interessant topic voor je, shouldermaker, waar je 'vroeger' zelf nog in hebt gepost (ik weet niet of je het verder nog hebt gevolgd):

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,51.0.html

shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #63 Gepost op: 22 juli 2010 – 23:53:37
Danke je Carwo, ik zal er in de komende dagen eens induiken.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #64 Gepost op: 23 juli 2010 – 01:07:07
Shouldermaker, hoe komt het dat het pak zo matig zit? Dat de stof speciaal is geloof ik wel (en dat het lelijk is ook, maar smaak kun je inderdaad niet kopen). Een goedzittend pak zou je daarentegen wél moeten kunnen kopen. Ik heb de bewegende beelden gezien op tv, en het pak 'trok' echt aan alle kanten.

shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #65 Gepost op: 23 juli 2010 – 11:33:07
Ramone,
Als ik je vertel dat er mensen waren die per se  wilde dat het pak duidelijk de "sportsbody" contouren zou aangeven en dus daarom "strak" MOEST zitten dan heb je inside info uit eerste hand. Verder kan ik er omwillle van de discretie niet op ingaan.  Het is ongewoon en zeker een kwestie van zeer persoonlijke voorkeur maar in dit geval was het werkelijk naar de wens van de klant zo gemaakt. Je ziet aan de andere pakken die RIETVELD INDIVIDUALS gemaakt heeft op de foto`s dat de overige gasten deze wens niet hadden en er een meer gangbare "fit" is gebruikt die u meer zal aanstaan.  Zoveel mensen zoveel zinnen en geloof me wij maken echt alleen kleding die zo is als gevraagd en dat is in dit geval ook zeker het geval.  Als je op internet de mening van bijvoorbeeld Rob Scholte en Monique Colignon luistert over het pak dan kunnen zij het als vakmensen wel waarderen en begrijpen zij waarschijnlijk waarom het pak was zoals het was.  Ik vondt het ook mooi bij zijn postuur passen.  Alles een kwestie van persoonlijke smaak en wensen en  zeker zo gemaakt als van te voren bedacht.

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #66 Gepost op: 23 juli 2010 – 13:39:03
AMSTERDAM -  De Engelse boulevardpers was gisteren snoeihard over de garderobe van het bruidspaar. Wesleys lichtblauwe pak werd neergesabeld als een schot in eigen doel. De trouwjurk, die Yolanthe in de kerk droeg, werd een Disneyjurk genoemd.
Is dat terecht of kinnesinne? Eerst de jurk! In totaal verwisselde Yolanthe tijdens haar bruiloft zes keer van japon. Van een zalmroze outfit met pailletten van Addy van de Krommenacker op de eerste avond tot de overweldigende trouwjurk met delicate sluier van Maria Karin voor de kerk. Nou, ik vond het vertederend mooi. Haar prachtige decolleté in een bustier, de rok met die hoepel accenten en die werkelijk verfijnde sluier met kwetsbaar kant. Yolanthe was de prinses op haar eigen huwelijk. En als er één dag is waarop je zoiets aan mag, dan is het toch wel je bruiloft.
En dan het kostuum van de bruidegom. Het pak dat Wesley droeg zat volgens de Engelse critici als een gekreukelde lichtblauwe dweil. Dat vind ik nou ook weer overdreven, maar onkreukbaar was het bepaald niet. Oorzaak van de kreukels was dat het was gefabriceerd van een bijzondere zuivere zijde. „We hadden van deze speciale lichtgewicht zijdes nog nooit een kostuum hadden gemaakt,” gaf de fabrikant toe. „Er zijn zeer gecompliceerde bewerkingen uitgevoerd. Het pak kostte meer dan tienduizend euro.”
De broers van Wesley, zijn vader en het zoontje van Wesley, Jessey, hadden kopieën van het kostuum, maar dan in een simpeler zijdesoort. Die pakken kreukten ondanks de hitte niet. Misschien had een eerlijk iemand Wesley en Yolanthe van tevoren moeten waarschuwen. Zij zijn geen expert in stoffen. Oprechtheid en niet naar de mond praten wordt door hen gewaardeerd.
bron: telegraaf.

http://www.gelderlander.nl/nieuws/6992104/Duivenaren-kleden-Wesley-Sneijder-op-bruiloft.ece
Men nam bij dit jonge bedrijf een enorm risico door een experimentele suit stof te gebruiken en dat is m.i. niet echt goed gelukt, de overige pakken van deze zelfde firma in een meer courante stof op deze bruiloft overigens wel naar mijn mening.
Laatst bewerkt op: 23 juli 2010 – 14:21:46 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #67 Gepost op: 23 juli 2010 – 13:51:07
Oscar Wilde indachtig dan maar: 'The only thing worse than being talked about, is not being talked about'. Er wordt in elk geval over Rietveld gepraat.

shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #68 Gepost op: 23 juli 2010 – 17:26:19

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #69 Gepost op: 23 juli 2010 – 17:57:05
"Keicool jasje, wa laat je dat makuh?"

cyka blyat

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #70 Gepost op: 23 juli 2010 – 18:07:27
"Keicool jasje, wa laat je dat makuh?"

heerlijke anti-reclame. :mrgreen:
This, madame, is Versailles.

shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #71 Gepost op: 23 juli 2010 – 19:15:37
Gelukje is dat zij het merk niet kan uitspreken .

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #72 Gepost op: 23 juli 2010 – 19:28:52
"Keicool jasje, wa laat je dat makuh?"


Mensen met zo'n dialect moet je sowieso niet serieus nemen. :mrgreen:

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #73 Gepost op: 23 juli 2010 – 20:09:11
[...] Rob ScholtePaul Schulten en Monique Colignon [...]



Ik kon 'm al niet plaatsen.

shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #74 Gepost op: 23 juli 2010 – 20:28:50
Ha ha .... Sorry ik vond Rob ook al een betere artiest vandaar...