Auteur Topic: Rietveld Individuals  (20695 keer gelezen)

Huey

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 1.527
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Re: Rietveld Individuals
Reactie #45 Gepost op: 21 juli 2010 – 14:51:02
En Huey, handgemaakte plooitjes. ;)
Als ik een bed of een hoofdbord in zijde moet laten stofferen, of een sprei van zijde dan laat ik altijd op de orderbevestiging zetten dat eventuele plooien voor het risico van de consument zijn. Zeker als de stof wat dunner is gaat zijde vaak trekken bij de naden. Dat is gewoon geen gezicht. Maar ja, sommige mensen kun je afraden wat je wil, maar ze moeten en zullen 't toch hebben.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

GSA

  • Gast
Re: Rietveld Individuals
Reactie #46 Gepost op: 21 juli 2010 – 15:03:36
Het klinkt als een reclamepraatje...

BS. Naast wat inhoudelijk gepraat is en blijft het gewoon een reclamepraatje:
Kijk eens op de website en begin eens met de perfecte poloshirts,  of onderbroeken.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #47 Gepost op: 21 juli 2010 – 15:09:39
Dank voor de uitleg. Een bevestiging van wat sommigen hier al dachten dus. Maar is het nu
een pak op maat in semi - traditional make of een pak in traditionele make

Want er staat alleen dat er custom dyed stof is gebruikt. Bernhardt MTM is op 3 plaatsen alleen al in mijn woonplaats te krijgen, dus speciaal is het allerminst.

En dit is ook overdreven natuurlijk:
dat de totale kosten van zo`n pak , als je alles zou rekenen van het custom inverven, custom voering, de logistiek eromheen,   opmeetsessie`s ,  DHL kosten stalen,  tijdsinspanning etc  minstens 6-8 of 10 duizend Euro ZOU MOETEN bedragen. 

De meeste kosten zit dan echt in de "logistiek eromheen". Custom weving kan al vanaf 25 meter stof en kost verrassend weinig. Of vraagt DHL inmiddels 1000 euro voor een vrachtje stofstalen?

Het maakt ook verder niet uit, als hij er maar blij mee is en een leuke dag heeft gehad.

shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #48 Gepost op: 21 juli 2010 – 15:12:05
Carpe Diem,  Wat wil je nog weten  ? Ik  zal je antwoordt geven op je vragen.
Ja Huey als je de zijde in je handen zou hebben dan begrijp je het nog beter. We hebben de beste naaisters en technische hupmiddelen ( (ondersteunings) tapes , plastron, schoudervullingen  e.d) die er zijn om dit pak er goed uit te laten komen gebruikt.  Ik denk dat het een huzarenstukje is dat alle lof verdient in plaats van de kritiek.  Voor technisch geinteresserden,  er is  een japanse tussenvoering gebruikt ter stabilisatie van de zjjde die minder dan 20 Gram weegt.  Dit is een zogenaamde SKIN FUSE  die de bovenstof een ondersteuning biedt zonder dat je dat kunt voelen.  Dit materiaal wordt momenteel door mij bij CANALI bemonsterd in een zeer uitgebreide test serie op ultra dunne stoffen.  De techniek staat ook in het traditionele kledingproduktie vak niet stil en maakt dingen mogelijk die voorheen niet konden.  Denk ook aan de vele nieuwe stoffen van METAL ( hier bedoel ik niet de muziek)  tot waanzinnige stretch bovenstoffen en de meest onwaarschijnlijke mengingen.  "Groene" stoffen zoals Bamboe en brandnetel gerelateerde stoffen.
Allemaal zeer ineressant maar net zoals met de zijde van het pak van Wesley alles met z`n eigen haken en ogen (om maar is in het jargon te blijven). Mocht je ooit iemand uit de omgeving van Wesley spreken vraag dan maar eens of hij tevreden is met RIETVELD INDIVIDUALS .  Deze man weet echt wel iets van kwaliteit en wat hij mooi vindt en lekker vindt zitten.  Kwestie van (ver) gewenning voor hem maar met minder neemt hij geen genoegen.  Het is toch zo dat als je een bepaalde standaard gewend bent met name in maatwerk dat het moeilijk is om weer terug te kruipen in je confectie pak.


shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #49 Gepost op: 21 juli 2010 – 15:20:56
Heren , Neemt u van mij aan dat ik het alleen maar LEUK  vindt om u te informeren over  technische weetjes en wat duidelijkheid will verschaffen inzake Wesley Sneijder`s pak.  Dat ik dit  combineer met de goodwill die Rietveld Individuals weet te kweken door haar manier van zaken doen en de produkten die geleverd worden komt door mijn eigen positieve kijk op dit bedrijf dat toevallig dit pak gemaakt heeft. (en dat van nog vele andere aanwezigen zoals u al dacht)   Verder bedoel ik niets met mijn postings. Mocht dat anders overkomen dan is dat niet de bedoeling.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #50 Gepost op: 21 juli 2010 – 15:25:48
Sneijder en smaak. ;)

shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #51 Gepost op: 21 juli 2010 – 15:29:29
In hoeveel smaken schoot ie ze d`r ook alweer in tijdens het WK  ?

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #52 Gepost op: 21 juli 2010 – 15:34:14
euh Shouldermaker, ik wilde verder niets meer weten en wordt een beetje bang van deze persoonlijke aandacht.
vond t alleen leuk te lezen, uw enthousiasme voor uw vak en bedrijf in het bijzonder spat van mijn scherm, zodanig dat ik mij moet inhouden om niet de recclamebel te moeten laten rinkelen.

Ook ik blijf lekker bij mijn vaste adresjes komen.


Be yourself no matter what they say

shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #53 Gepost op: 21 juli 2010 – 15:41:10
Sorry Carpe Diem maar ik dacht in de gauwigheid in uw vorig posting gelezen te hebben
--------------------------------------------------------------------------------
"duidelijk verhaal, op t randje maar eigenlijk "G"een antwoord op eerder gedane aannames."
Geen i.p.v een dus.  Vandaar dat ik dacht dat je nog iets wilde weten.
Angst is een slechte raadgever dus niet bang worden en gewoon bij je vaste adresjes blijven. Er zijn meer wegen die naar Siena leiden !
fijne dag verder en nogmaals sorry voor misverstand en laten we de reclamebel laten zwijgen. Niet de bedoeling.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.930
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #54 Gepost op: 21 juli 2010 – 15:42:30
De andere (technische) info is erg interessant.

HakeemT

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #55 Gepost op: 21 juli 2010 – 15:54:33
De andere (technische) info is erg interessant.
Eens.
Als naamgever (?) van Rietveld Individuals zit shouldermaker natuurlijk dicht bij het vuur...
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.474
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #56 Gepost op: 21 juli 2010 – 16:02:09
Eens.
Als naamgever (?) van Rietveld Individuals zit shouldermaker natuurlijk dicht bij het vuur...

inderdaad :-)

moet zeggen dat ik zijn posts uit 2006 destijds - en nu ook nog - zeer interessant vond om te lezen.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #57 Gepost op: 21 juli 2010 – 16:24:23
In hoeveel smaken schoot ie ze d`r ook alweer in tijdens het WK  ?

Over zijn kwaliteiten als voetballer heb ik het niet gehad.
Die staan buiten kijf. Uitstekende voetballer waar ik graag naar kijk.
Laten we de doelpunten overigens niet gaan analyseren. Daar zat kraak noch smaak aan.
 :mrgreen:

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #58 Gepost op: 21 juli 2010 – 19:38:37
Alles goed en wel, maar het blijft een smakeloze vertoning natuurlijk.

St.Pierre

  • Gebruiker
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Re: Rietveld Individuals
Reactie #59 Gepost op: 22 juli 2010 – 08:58:18
Alles goed en wel, maar het blijft een smakeloze vertoning natuurlijk.

inderdaad, iets met een aap en een gouden (nouja in dit geval plastic) ring  [-(