Auteur Topic: Zwembroeken schoonhouden  (10337 keer gelezen)

Prosit

  • Gebruiker
  • Berichten: 787
    • Bekijk profiel
Zwembroeken schoonhouden
Gepost op: 15 juli 2010 – 22:24:38
Na een week intenstief aan het strand gelegen te hebben, bevinden zich een soort van kleine roestvlekjes aan de achterkant van mijn zwembroek. Nu is de broek al behandeld met Vanish, glanspoel en gewoon wasmiddel, maar is het er nog steeds niet uit.

Niet dat de vlekken zichtbaar zijn, wanneer je het niet weet, maar psychisch stoort het toch wel een beetje..

Iemand die een idee heeft?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2010 – 22:31:45
Het weer? (Te lang nat in een tas laten zitten?)

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2010 – 22:37:34
Als dat erin zit ben ik ook benieuwd wat het wondermiddel is!
Heb wel eens gedacht in bij de bouwmarkt van dat HG spul te halen voor weer en schimmel in de voegen van je badkamer maar dat staat stijf van t chloor volgens mij
Be yourself no matter what they say

Giant

  • Gast
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2010 – 09:48:13

Ik heb dit ook eens gehad, volgens mij was het gewoon "het weer". Hij had vrij lang nat in de tas gezeten.
Ik heb van alles geprobeerd om het eruit te krijgen, ook met agressievere middelen. Dit is uiteindelijk niet gelukt. Ik stoorde me aan die vlekjes (die een ander waarschijnlijk niet ziet), en heb ik de zwembroek uiteindelijk weggedaan.

Prosit

  • Gebruiker
  • Berichten: 787
    • Bekijk profiel
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2010 – 11:22:41
Schimmel lijkt me eigenlijk niet, ik heb de zwembroek eigenlijk nooit in tas laten zitten en na het zwemmen in de zee ben ik altijd wezen douchen.

Alhoewel ik ben na het douchen meestal direct op mijn handdoek gaan zitten, waardoor mijn 'kont' gedeelte minder snel droogt dan de voorkant.

Verder heb ik de zwembroek nu korter dan 3 weken en was het een redelijk prijzige broek, toch wel zonde dan.

Mediaman

  • Gast
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2010 – 11:45:27
Geen ervaringen mee, maar is de stomerij geen optie?

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2010 – 11:56:42
Even Google opgestart, was namelijk ook wel benieuwd. Als het echt roest is (I dunno, vanwege een roestige drukknop van een tas oid):

Deze bruinachtige vlekken vragen vaak om een tijdrovende behandeling. Allereerst houdt u de vlek in warme stoom die een beetje glycerine bevat. Op lichte, minder tere weefsels en op wol, fluweel en zijde kunt u de behandeling voortzetten met citroensap. Vervolgens moet u de stof beslist goed uitspoelen. Voor donkere, tere weefsels gebruikt u voor het citroensap eerst wat zeepspiritus. Toy slot dept u de vlek met een beetje spiritus. Roestvlekken op gekleurde, wasbare stoffen verdwijnen ook wanneer u de vlek voor het wassen een nacht lang in zure melk laat weken.


Als het schimmel is:

Normaal gesproken wassen met een bleekhoudend wasmiddel op de maximale temperatuur zoals toegestaan is op het waslabel van het kledingstuk. Voor het wassen kunnen witte en ‘vaste kleur’ artikelen worden geweekt in een mengsel van 20% hydrogene peroxide oplossing (1:9 water). (Verkrijgbaar bij de drogist). Als laatste redmiddel kunt u schimmels verwijderen door een oplossing te gebruiken van hypochloride bleek( bleekmiddel), maar dit is in bijna alle gevallen te agressief voor de kleding. Zijn de vlekken met wassen niet te verwijderen laat dan het kledingstuk chemisch reinigen.

en via de website marokko.nl > De wereld van de Marokkaanse vrouw  :wink:

probeer een papje te maken van citroensap en talkpoeder (die poeder voor baby's)
doe de sap van 1 citroen in een steelpannetje en voeg er talkpoeder toe tot het een papje word niet te dik
een keer een papje zonder korels gekregen dan op zacht vuur zetten
en roerend een beetje warmen
de papje laten kouden en dan een dikke laagje over de schimmelvlekken smeren
deze een paar uren laten weken op de droge vlekken of de hele nacht
dan gewoon wassen met je handen wrijven met je wasmiddel
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Prosit

  • Gebruiker
  • Berichten: 787
    • Bekijk profiel
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2010 – 17:42:35
Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden, hier de plaatjes van de vlekken en het totale aanzicht.





Nou dit zijn de vlekjes dus, niet veel van te zien maar toch aardig storend voor mijn geest.


Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #8 Gepost op: 16 juli 2010 – 17:50:08
De Vanish lang laten intrekken, handwas doen en vooral de vlekken schrobben. Heb zo van de week ook een zwarte olievlek uit mijn polo gekregen :)

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2013 – 17:50:14
Ik heb gele vlekken in mijn zwembroek zitten en krijg ze er in de was niet uit. Tipsssss?

Heb het idee dat het door de zonnebrand komt
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

guest45

  • Gast
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2013 – 17:55:47
Ik denk dat het helpt als je de wc gebruikt.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2013 – 18:05:54
Daar gaat wel een preventieve werking vanuit ja.

Adrem

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.055
  • mnml
    • Bekijk profiel
Zwembroeken schoonhouden
Reactie #12 Gepost op: 26 juli 2013 – 22:41:33
Eh maar op zo'n OB krijg je geen vlekken toch?
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #13 Gepost op: 02 augustus 2013 – 00:15:58
Ik denk dat het helpt als je de wc gebruikt.

seriouslyyyyyy.........  :lol:

nu serieuze antwoorden plz
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Pico

  • Gebruiker
  • Berichten: 664
    • Bekijk profiel
Re: Zwembroeken schoonhouden
Reactie #14 Gepost op: 02 augustus 2013 – 08:57:45
seriouslyyyyyy.........  :lol:

nu serieuze antwoorden plz

ga eens langs bij Prestige in Den Haag, zij gebruiken een middeltje dat je, meen ik mij te herinneren, via de lidl kan krijgen.krijgen ze elke vlek er mee uit.