Auteur Topic: [Webstore] Sam Hober  (25960 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Webstore] Sam Hober
Reactie #60 Gepost op: 18 juni 2011 - 13:48:56
Hehe. Wie weet wat ik over een paar jaar draag.

Self-tipped is volgens mij dat de stof aan de binnenkant van de das (te zien aan de achterkant in de punt) in dezelfde stof is als de buitenkant.

Deze is bijvoorbeeld niet self-tipped; daar zit een andere stof (zijde neem ik aan) tegen de kasjmier buitenstof aan:

Correct me if I'm wrong.

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #61 Gepost op: 18 juni 2011 - 13:59:50
Helemaal goed:

The Tip

Tipping is the material used to finish the backside of the tie’s end. It’s machine-stitched on and typically goes up three to four inches, but on some ties, can go as high as the knot (though that’s rare and makes for poor construction). If a tie is said to be self-tipped, it means the tip is made from the same material the envelope has been cut from. When a tie is untipped, the edges can either be sewn flat or hand rolled and hand sewn like the edges you would see on a nice pocket square. If the tie has hand rolled, hand sewn edges, check to see if there are wrinkles or dimples on the front of the tie. If there are, the sewing was done too quickly, and a mark of lower quality craftsmanship.

Bron: putthison.com
Laatst bewerkt op: 18 juni 2011 - 14:08:12 door Alliata
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #62 Gepost op: 18 juni 2011 - 14:06:10
Ok, thanks. In dat geval:ja ;-) Maar daar heb ik verder niet speciaal om gevraagd, is standaard denk ik :-D
The man with style, is the man who can smile

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #63 Gepost op: 18 juni 2011 - 14:15:55
Erg mooi.

Charlie

• Gast
Reactie #64 Gepost op: 18 juni 2011 - 14:19:26
Die dasjes zien er erg goed uit, Avvo!

Hopelijk heb ik die van mij ook snel binnen!

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #65 Gepost op: 19 juni 2011 - 09:17:04
In den beginne droeg ik ook altijd solid dassen, maar nu wil ik eigenlijk alleen nog maar patroontjes. Stukje ontwikkeling denk ik :mrgreen:

Dat zou Cary Grant niet met je eens zijn, denk ik. Mooie dassen trouwens!

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #66 Gepost op: 19 juni 2011 - 09:35:17
Voorkant:

Mooi dasje. Iets wat er een beetje op lijkt heb ik een keer bij de SuSu-outlet meegepikt.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #67 Gepost op: 19 juni 2011 - 10:48:37
Mooie das, Carwo. Ik heb zelf ook drie grenadinedassen van Sam Hober, en kan alleen maar beamen dat David een uitstekende service levert. Heeft hier iemand op het forum eigenlijk al eens een grenadinedas besteld bij Drakes? Bevindingen?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #68 Gepost op: 19 juni 2011 - 11:09:10
Mooie das, Carwo. Ik heb zelf ook drie grenadinedassen van Sam Hober, en kan alleen maar beamen dat David een uitstekende service levert. Heeft hier iemand op het forum eigenlijk al eens een grenadinedas besteld bij Drakes? Bevindingen?

Ja, ik (klik). Drakes gebruikt net als Sam Hober de grenadine-zijde van Fermo Fossati, maar de dassen van Drakes zijn beduidend elastischer - zal wel iets met verschil in constructie te maken hebben. Ik heb het idee dat die van mij op den duur een paar centimeter langer is geworden.

Charlie

• Gast
Reactie #69 Gepost op: 19 juni 2011 - 15:07:46
Het jammere aan Sam Hober is alleen dat zijn patroonkeuze een beetje beperkt is. Ik zou het erg leuk vinden als hij wat mooiere patronen zou inslaan, zoals Drakes. Want Drakes heeft toch wel erg mooie stofjes, alleen om een besproken dasje bij Drakes te laten maken, betaal je wel 3x 125 pondjes.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #70 Gepost op: 26 juni 2011 - 11:35:29
Nog wat dasconstructie-informatie:

Citaat van: Sam Hober;4617190

Your question is a good one.

A quick answer is that typically a classic 3-fold will always work well which is why it is a classic.

For loose weaves like a grenadine a 4-fold is more durable.

6-folds a luxury construction that drapes well and has the fascination of more folds - think gentlemen who love complicated watches.

Unlined 7-folds are similar to 6-folds but wrinkle more and do not drape as well - but have a lighter feeling if you seek that.

We are very much a service as we have no ready made ties and welcome your questions - please email as many questions as you like or post.

(Bron.)

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #71 Gepost op: 26 juni 2011 - 12:14:55
Het jammere aan Sam Hober is alleen dat zijn patroonkeuze een beetje beperkt is. Ik zou het erg leuk vinden als hij wat mooiere patronen zou inslaan, zoals Drakes. Want Drakes heeft toch wel erg mooie stofjes, alleen om een besproken dasje bij Drakes te laten maken, betaal je wel 3x 125 pondjes.

Je kan ook even t4 een mail sturen, hij heeft nog wel een adresje a +\- 130 euro;)
Respect the beard

Charlie

• Gast
Reactie #72 Gepost op: 26 juni 2011 - 12:40:24
Zal eens bekijken, dank.

Charlie

• Gast
Reactie #73 Gepost op: 29 juni 2011 - 18:37:37
Vandaag binnen gekomen:

De das voelt erg zwaar aan, alleen ik vind hem iets te dik, een volgend maal vraag ik wellicht of Sam Hober de das wat dunner kan maken, door bijvoorbeeld hem ongevoerd(?) te laten. Zo dun als Carwo's das hoeft dan ook weer niet.  :P

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #74 Gepost op: 29 juni 2011 - 19:30:07
Ongevoerd lijkt me niet zo raadzaam, tenzij je een 7-fold laat maken. Hober kan er makkelijk een lichtere voering in verwerken.

Heb zelf net weer een nieuwe bestelling geplaatst bij Hober, kijk alweer uit naar het resultaat.