Auteur Topic: [Webstore] Sam Hober  (25958 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Webstore] Sam Hober
Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2011 - 11:54:05
Scherp gezien, dat was inderdaad het uitgangspunt ;-) Weet niet zeker of het helemaal dezelfde is maar lijkt er genoeg op.

Ik heb alleen de lengte aangepast, 61"/155 cm en verder klassieke breedte van 3.5/3.75". Jij bent tevreden over je dassen van hem toch? Heb je standaard configuratie of de 3/4/5/6/7 folds?

Ik ben heel tevreden; dassen op de juiste lengte zijn een verademing, en de constructie is ook pico bello. De grenadines zijn fantastisch, verder ben ik van slechts een hele kleine selectie uit de aangeboden dessins gecharmeerd. Grenadines bestel ik in 4-fold constructie, andere dassen (tot nu toe) in standaard 3-fold. Maar untipped 6-fold lijkt me ook wel mooi.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: 30 mei 2011 - 12:00:10
OK thanks. Ik ben 1.85, ik heb ook een tweetal dassen nagemeten en kwam hierop uit qua lengte :-k
The man with style, is the man who can smile

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2011 - 12:09:05
OK thanks. Ik ben 1.85, ik heb ook een tweetal dassen nagemeten en kwam hierop uit qua lengte :-k

Hm. Je weet hoe ervaren ik ben als dasdrager...

Ik heb deze foto als voorbeeld meegestuurd en gezegd dat ik een FIH knoop en de twee uiteinden van de das (ongeveer) even lang wilde hebben. Misschien heb ik wat te krap gemeten.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2011 - 12:10:35
Tja ik weet het niet, ik trek mijn dasknoop in ieder geval wat strakker aan zo te zien ;-) Maar verder ook FIH en met de twee uiteinden zoveel mogelijk naast elkaar, dat vind ik mooi 8)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 30 mei 2011 - 12:12:13
Zit je nou mijn knoop te dissen?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #20 Gepost op: 30 mei 2011 - 12:16:05
Ik ben 1.90m en heb een drietal dassen besteld. Alledrie waren zijn gemaakt voor een FIH en één was 57 inch en de andere twee 59 inch. De twee van 59 inch zijn eigenlijk iets te lang om met een FIH te dragen. Het kan net. Die van 57 inch is eigenlijk prima, misschien net te kort voor mij.

C., als jij een das voor een FIH van 57 inch (~145cm) hebt besteld zal hij met jouw lengte perfect zijn.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 30 mei 2011 - 12:22:43
Hmm vreemd want ik de dassen die ik nagemeten heb zijn echt rond de 155 cm lang, gewoon standaard dassen van Pink :-k

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 30 mei 2011 - 12:27:23
De eerste keer dat ik een grenadinedas bij Sam Hober bestelde, kreeg ik een telefoontje van David voor meer informatie. Inderdaad een prima service, zoals eerder opgemerkt op dit forum. Ben het wel niet eens met één ding dat David beweerde, namelijk dat een dubbele four-in-hand met zijn grenadinestof een te dikke knoop zou opleveren. Gaat prima.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #23 Gepost op: 30 mei 2011 - 12:38:07
Hmm vreemd want ik de dassen die ik nagemeten heb zijn echt rond de 155 cm lang, gewoon standaard dassen van Pink :-k

Had jij niet ook kasjmieren Drakes-dassen? Die zijn standaard 147 cm. Ik zou bij twijfel even mailen; hij reageert erg snel.

Edit: punt weg.
Laatst bewerkt op: 30 mei 2011 - 13:48:07 door Carwo

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 30 mei 2011 - 13:23:40

Dat is ook mijn ervaring. Ik denk dat het komt omdat de FIH niet de meest gangbare knoop is, maar de halve en full Windsor.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #25 Gepost op: 30 mei 2011 - 13:36:51
Ik heb hem gemaild maar hij verwijst me naar de instructie op zijn website. Hij reageert wel snel inderdaad. Ik denk dat ik toch maar terugschroef naar 59", langer maken kan altijd nog de volgende bestelling ;-)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 30 mei 2011 - 13:44:19
Het is voor David ook wel lastig om precies in te schatten hoeveel centimeter je nodig hebt. Hij legde mij uit dat hij allerei klanten heeft, alle mogelijke lengtes en posturen en dat hij het nog lastiger vindt om dingen in te schatten omdat het zo persoonlijk is. Beetje een dooddoener, maar ik begrijp hem wel een beetje.

Overigens bood David mij laatste keer aan om de dassen gratis en voor niets opnieuw te maken op een andere lengte. Dat was zo'n gul aanbod, dat ik me gewoon bezwaard voelde om daar gebruik van te maken.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #27 Gepost op: 30 mei 2011 - 13:48:48
Ik heb het aangepast, de grenadine in 59"en de ander in 60".

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #28 Gepost op: 30 mei 2011 - 14:54:19
Avvocato, die eerste, is dat een grenadine? Zo ja, dan zou ik die niet in 6 fold doen. Veel te dikke stof daarvoor.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #29 Gepost op: 30 mei 2011 - 15:18:54
Ja klopt. Nou ja, ik denk dat ik de gok maar neem. Ik heb mijn order nu al drie keer gewijzigd, vind het wel mooi zo. Eerst maar eens kijken wat het resultaat wordt.