Auteur Topic: Los jasje  (696739 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Los jasje
Reactie #780 Gepost op: 30 april 2010 - 22:13:06
Die Suitsupply jasjes zijn volgens mij full-canvas, terwijl die H&M jasjes full-plak zijn :mrgreen:. M.i. kan je beter een mooi plakjasje nemen dan een lelijk full-canvas jasje, dus ik zou je willen vragen stil te staan bij wat je mooi vindt. Laat de WE maar liggen trouwens, daar zit niet zo veel vorm in. Zara en H&M zijn best wel aardig, hoewel vrij trendy.

Suitsupply RTW?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #781 Gepost op: 30 april 2010 - 22:14:52

Inspiratie voor het najaar. Een dikke corduroy in oker of lichtbruin in db. :P

Suitsupply RTW?
Ik dacht die jasjes wel. De pakken sowieso niet. Heb dat altijd al raar gevonden, dus als jij zegt dat het niet zo is dan geloof ik dat wel.
Laatst bewerkt op: 30 april 2010 - 22:18:41 door MMorley

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #782 Gepost op: 30 april 2010 - 22:17:55
Doen, MF. Leuk idee. Het stofje van dat vossenjasje is trouwens bekend (ben alleen vergeten wat het precies was; is wel te googelen), mocht je precies hetzelfde willen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #783 Gepost op: 30 april 2010 - 22:19:14
Doen, MF. Leuk idee. Het stofje van dat vossenjasje is trouwens bekend (ben alleen vergeten wat het precies was; is wel te googelen), mocht je precies hetzelfde willen.

Die's wel gaaf hè? :)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #784 Gepost op: 30 april 2010 - 22:47:01
Die's wel gaaf hè? :)

En dan net als Mr Fox als pak...? (Ik heb nog een bruin corduroy pak, alleen dan SB en met 'n beroerde pasvorm...)

Ik heb me een ongeluk gezocht, en iets gevonden waar we waarschijnlijk net niets aan hebben:

Ik zie aan het logo dat het stofje rechtsonder van Scabal is, maar op/bij de andere staaltjes kan ik niks zien.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #785 Gepost op: 30 april 2010 - 22:57:33
Bedankt voor het zoeken in ieder geval! ;-)

Nee, geen heel pak, maar een jasje lijkt me wel heel leuk.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #786 Gepost op: 30 april 2010 - 23:02:13
Bedankt voor het zoeken in ieder geval! ;-)

Nee, geen heel pak, maar een jasje lijkt me wel heel leuk.

Graag gedaan, helaas zonder resultaat. Het komt uit dit boek:

http://pentagram.com/en/new/2009/11/the-making-of-fantastic-mr-fox.php

De stof van Mr Fox schijnt hetzelfde te zijn als die van een jasje van maker Wes Anderson.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #787 Gepost op: 30 april 2010 - 23:05:34
Ik heb z'n kleermaker:

Cool Trivia: Mr. Ned is the preferred tailor of film director Wes Anderson and made all the suits for the Royal Tenembaums.

Edit: website kleermaker:

http://mrnednyc.com/

Edit 2:

What fabrics do have available?

We have a wide selection of fabrics available from 3 season to summer and winter weights. We stock wool, cotton, cashmere, wool-cashmere, linen, corduroy and tweed from Scabal, Loro Piana, Vitale Barberis and Holland & Sherry.

Laatst bewerkt op: 30 april 2010 - 23:14:21 door Carwo

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #788 Gepost op: 30 april 2010 - 23:09:41
Ik ben ook van plan een los jasje te kopen. Na het lezen van dit topic begreep ik dat bij de pakken van suitsupply ook het jasje los te koop is? Wat kost het jasje van een standaard pak van 199 euro?

Ik heb niet het budget over voor een los jasje wat jullie allemaal hebben dus ik heb donderdag al wat rondgekeken bij de Zara, H&M en We. En het viel me op dat losse jasjes van vooral de WE en de Zara al aardig boven de 120 euro uitkomen. En dat lijkt me wel wat veel voor de kwaliteit van de Zara en WE, die ik toch vergelijk met de H&M, waar losse jasjes 50 euro zijn.

Dus wordt het of Suit Supply voor 100-150 euro of de H&M voor 50 euro. Wat reden jullie aan?

Iemand hier nog een mening of advies over?

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #789 Gepost op: 01 mei 2010 - 00:06:49
@ Hilco

Ik zou ook eens bij Peek & Cloppenburg binnenlopen. Ze hebben daar veel hangen wat volgens mij het midden houdt tussen SuSu en H&M voor wat betreft de prijs. Zelf koop ik daar altijd mijn chino's van Gardeur en zie daar jasjes van uiteenlopende merken hangen, varierend van Tommy Hilfiger tot een soort huismerken.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #790 Gepost op: 01 mei 2010 - 18:11:18
Vandaag even in Amersfoort wat rondgekeken naar een los jasje. Bij de suitsupply niet al te veel gevonden. Een jasje van een pak vind ik dan toch niet echt alles als los jasje.

Bij Van der Kam nog een corneliani jasje aan gehad. Die er wel echt heel goed uit zag en ook erg goed zat, maar ha 699 vond ik wat te duur ;)

Bij de H&M had ik nog wel een leuke gezien in het linnen. Is dat was als los jasje of gaat dat niet te veel kreuken enz. Ben niet echt een linnen expert.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #791 Gepost op: 01 mei 2010 - 19:47:51
Vandaag even in Amersfoort wat rondgekeken naar een los jasje. Bij de suitsupply niet al te veel gevonden. Een jasje van een pak vind ik dan toch niet echt alles als los jasje.

Bij Van der Kam nog een corneliani jasje aan gehad. Die er wel echt heel goed uit zag en ook erg goed zat, maar ha 699 vond ik wat te duur ;)

Bij de H&M had ik nog wel een leuke gezien in het linnen. Is dat was als los jasje of gaat dat niet te veel kreuken enz. Ben niet echt een linnen expert.

Ik ben ook geen expert in linnen maar weet wel zeker dat het kreukt. Linnen kreukt altijd. SuSu heeft ook losse jasjes hoor en sommige zijn best mooi.
if i stop lying i just disappoint you

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #792 Gepost op: 01 mei 2010 - 20:34:55
Er ligt in de oger outlet in Haarlem een los jasje van (ik denk) seude van cucinelli in maat 50 voor 600euro.
Voor mij te groot maar voor iemand hier misschien wat?

ps. Morgen is het koopzondag in Haarlem  :mrgreen:
"Greed is good"

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #793 Gepost op: 02 mei 2010 - 17:06:00
Ik ben ook geen expert in linnen maar weet wel zeker dat het kreukt. Linnen kreukt altijd. Suit Supply heeft ook losse jasjes hoor en sommige zijn best mooi.

Ja dat idee had ik ook al bij linnen ja. Die losse jasjes van suit supply vond ik niet zo heel mooi. Die waren weer iets te casual. Terwijl ik de jasjes van de pakken weer iets te formeel vindt als los jasje.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #794 Gepost op: 03 mei 2010 - 09:40:08
Ik heb zelf een (1) linnen jasje, maar dat doe ik niet meer. Kreukels zijn best leuk, maar ik denk dat ik toch liever ga voor een mohair blend.