Auteur Topic: Los jasje  (699036 keer gelezen)

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Los jasje
Reactie #1560 Gepost op: 12 oktober 2012 - 14:24:30
Why not? Drie is leuk.

Aha, ik meen een keer ergens gelezen te hebben dat er een reden was (balans?) om speciaal voor 3 knoopjes op de mouw te kiezen ipv 4 bij een jasje met 3 knoopjes.

Het is wel een los casual jasje, dus een zachte schouder is daarbij mooi, maar het ligt ook aan je schouders. Als je geen rechte schouders hebt, hangende schouders of/en uitstekende botten kan een beetje voering kan geen kwaad.

Dat klinkt alsof mijn (magere) schouders om wat vulling vragen. : )

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1561 Gepost op: 12 oktober 2012 - 14:32:41
Aha, ik meen een keer ergens gelezen te hebben dat er een reden was (balans?) om speciaal voor 3 knoopjes op de mouw te kiezen ipv 4 bij een jasje met 3 knoopjes.

Ik denk dat je het verband daartussen niet echt ziet. Ik zou zelf niet zo snel één of twee knoopjes op de mouw van een pakjasje doen, maar verder kies ik wat me aardig lijkt.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1562 Gepost op: 14 oktober 2012 - 13:07:48
Dit voorjaar heb ik een jasje laten maken (MTM) om casual te dragen tijdens de lente/zomer... Ik wilde graag donkerblauw, niet te brede revers, half of niet gevoerd en opgezette zakken. De ellebooglappen heb ik ter plaatse beslist. Ik heb het veel gedragen en ik ben van plan om deze week ongeveer hetzelfde model (miscchien iets bredere revers en in tweed) te laten maken... Wat denken jullie:

Mediaman

• Gast
Reactie #1563 Gepost op: 14 oktober 2012 - 13:20:09
Mooi jasje. Kan de foto zijn, maar lijkt aan de korte kant op de 1e foto.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1564 Gepost op: 14 oktober 2012 - 13:26:42
Mooi jasje. Kan de foto zijn, maar lijkt aan de korte kant op de 1e foto.

Dank. Als ik geen gheye foto's voor de spiegel probeer te maken valt het +/- 1.5 cm langer.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1565 Gepost op: 14 oktober 2012 - 13:29:05
bij mtm zou ik nu juist wat andere opties uitproberen...da's de lol ervan.
ic soepeler, minder schoudervulling.
live and let die

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1566 Gepost op: 14 oktober 2012 - 13:47:49
De voornaamste reden voor MTM is voor mij nog altijd de pasvorm. Het kiezen van zo min mogelijk 'originele' opties is nou juist de grootste uitdaging, omdat je in eerste instantie het gevoel kunt hebben dat je 'niet optimaal gebruikmaakt van de mogelijkheden' als je niet wat gimmicks zoals gekke contrastpatches/revers/knoopsgaten kiest. Terwijl ironisch genoeg de elegantie van een perfecte pasvorm nu juist het beste tot z'n recht komt als het jasje verder volledig 'clean' is.

Het jasje ziet er trouwens goed uit. Waar heb je het laten maken? Is het full canvas? Tweed is mooi, ik ga binnenkort ook m'n eerste tweedjasje laten maken. Ik zou de patches achterwege laten, want dat lijkt me iets tijdelijks, verder je jasje 3 cm langer kiezen, donkere hoornen knopen en een voering in ongeveer dezelfde kleur als de buitenkant.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1567 Gepost op: 14 oktober 2012 - 23:10:15
Het is een half canvas in super 130's. De pasvorm is natuurlijk het belangrijkste, maar dat zit wel goed denk ik. Ik heb het jasje laten maken bij Gillo te Antwerpen: www.Gillo.be... Hier nog niet zo bekend, maar ik zal vragen of ik een kleine reportage en foto's mag maken bij mijn volgende bezoek.

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1568 Gepost op: 14 oktober 2012 - 23:23:54
Gedetailleerde fotoseries worden hier altijd erg op prijs gesteld, evenals meer informatie over die zaak, en de prijzen. : )

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #1569 Gepost op: 15 oktober 2012 - 16:44:26
Voor de beeldvorming, zo te zien is het Munro dat ze voeren.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Goliath

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1570 Gepost op: 15 oktober 2012 - 17:06:17
Het oog van de meester.  :mrgreen:

Verder precies wat Idomeneo zegt.
Hou het simpel en geen tierlantijn.

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1571 Gepost op: 15 oktober 2012 - 22:11:48
Voor de beeldvorming, zo te zien is het Munro dat ze voeren.

Dat dacht ik al te zien aan de vorm van de jasjes en de opties die getoond worden in de gallerij. Prima spul dus.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1572 Gepost op: 15 oktober 2012 - 22:52:28
Dat dacht ik al te zien aan de vorm van de jasjes en de opties die getoond worden in de gallerij. Prima spul dus.

Zal ik zeker eens vragen binnenkort... Het leuke is, dat (bijna) alle opties in de prijs zitten.

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1573 Gepost op: 15 oktober 2012 - 23:24:41
Zal ik zeker eens vragen binnenkort... Het leuke is, dat (bijna) alle opties in de prijs zitten.

De site van Gillo ziet er mooi en veelbelovend uit. Wat moet je rekenen voor zon MTM jasje?

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1574 Gepost op: 15 oktober 2012 - 23:27:13
De site van Gillo ziet er mooi en veelbelovend uit. Wat moet je rekenen voor zon MTM jasje?

Hangt af van de stof... Het mijne was ergens tussen 360 en 380.