Auteur Topic: Los jasje  (699036 keer gelezen)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: Los jasje
Reactie #1515 Gepost op: 13 juli 2012 - 12:43:39
Jasje is prima en voor een PaVo zelfs erg goed. Precies wat Mad H. hiervoor ook zegt.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1516 Gepost op: 14 juli 2012 - 15:31:18
Fleming, erg mooie stof. Wat voor jasje is dat?

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1517 Gepost op: 14 juli 2012 - 15:58:55
Fleming, erg mooie stof. Wat voor jasje is dat?

Geen idee, Bob. Ik vond die foto op één of andere Tumblr-blog.

Lucas

• Bekijk profiel
Reactie #1518 Gepost op: 10 augustus 2012 - 23:38:29
Wat is het verschil tussen een los jasje en een blazer?

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1519 Gepost op: 10 augustus 2012 - 23:59:00

Los Jasje is;

Odd jacket, of sports coat, dan wel een Blazer.

Wel leuk om te lezen; http://uk.askmen.com/fashion/fashiontip_300/314_fashion_advice.html

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Charlie

• Gast
Reactie #1520 Gepost op: 11 augustus 2012 - 10:06:00

Volgensmij is een blazer met gouden/zilveren knoopjes en de rest zijn jasjes.

Lucas

• Bekijk profiel
Reactie #1521 Gepost op: 13 augustus 2012 - 21:48:55
Los Jasje is;

Odd jacket, of sports coat, dan wel een Blazer.

Wel leuk om te lezen; http://uk.askmen.com/fashion/fashiontip_300/314_fashion_advice.html

Aah, I see. Onder 'los jasje' kan dus ook het jasje van een pak worden verstaan of zijn de afmetingen toch net wat anders? De meeste losse jasjes die ik in dit topic zie lijken namelijk net wat korter te zijn zoals bij blazers het geval is.

Lucas

• Bekijk profiel
Reactie #1522 Gepost op: 21 augustus 2012 - 19:37:15
Aah, I see. Onder 'los jasje' kan dus ook het jasje van een pak worden verstaan of zijn de afmetingen toch net wat anders? De meeste losse jasjes die ik in dit topic zie lijken namelijk net wat korter te zijn zoals bij blazers het geval is.

Iemand een idee?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1523 Gepost op: 21 augustus 2012 - 20:30:56
Een los jasje zoals wij het hier begrijpen is als los jasje bedacht/ontworpen (qua stof en details) en is dus niet hetzelfde als een pakjasje. Ze zijn weleens korter, maar dat hoeft niet. Ik denk dat korte losse jasjes wel meer geaccepteerd zijn dan korte pakjasjes.

Een blazer, ook een los jasje maar dan in een bepaalde kleur/stof en vaak met (edel)metalen knopen, komt ook in verschillende lengtes voor. Het oubollige soort op de bijpassende oubollige man zal inderdaad langer zijn dan de losse jasjes in dit topic. Maar een moderne blazer kan ook kort zijn.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1524 Gepost op: 22 augustus 2012 - 19:53:56
ik heb ook een te vast jasje.... :) ](*,)

Lucas

• Bekijk profiel
Reactie #1525 Gepost op: 23 augustus 2012 - 14:00:15
Een los jasje zoals wij het hier begrijpen is als los jasje bedacht/ontworpen (qua stof en details) en is dus niet hetzelfde als een pakjasje. Ze zijn weleens korter, maar dat hoeft niet. Ik denk dat korte losse jasjes wel meer geaccepteerd zijn dan korte pakjasjes.

Een blazer, ook een los jasje maar dan in een bepaalde kleur/stof en vaak met (edel)metalen knopen, komt ook in verschillende lengtes voor. Het oubollige soort op de bijpassende oubollige man zal inderdaad langer zijn dan de losse jasjes in dit topic. Maar een moderne blazer kan ook kort zijn.

Stel dat ik een  jasje wil kopen waarmee ik over 5 jaar nog uit de voeten kan, wat zijn dan de juiste maten en waar moet ik dan verder op letten?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1526 Gepost op: 23 augustus 2012 - 14:19:14
Stel dat ik een  jasje wil kopen waarmee ik over 5 jaar nog uit de voeten kan, wat zijn dan de juiste maten en waar moet ik dan verder op letten?

: ) Dat is een beetje moeilijk te voorspellen. Ik zou qua maat zelf een jasje kiezen dat net m'n achterste bedekt, maar niet veel langer is dan dat, en dat verder natuurlijk goed zit: niet te ruim, maar ook niet overdreven strak. De keuze van stof en kleur is afhankelijk van hoe je het wil dragen, bij welke gelegenheden en in welke jaargetijden, en van wat je al in je kast heb hangen.

Voor een los jasje zou ik in elk geval een stof met wat structuur kiezen, geen gladde 'zakenpakstof'. En als je verder nog niet veel jasjes hebt, zou ik het rustig houden qua kleur en dessin.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1527 Gepost op: 25 augustus 2012 - 10:52:27
Helemaal eens met de voorgestelde lengte: Net over je achterste. Ik zou er ook op letten dat bij de broeken die je erbij draagt de onderkant van de panden net voorbij het kruis komt. Een lengte ver onder het kruis is een wat klassieke look, en ik hou van klassiek maar het gevaar is wel dat je benen kleiner lijken. Vooral op letten als je korte benen hebt dus.
Het is allemaal ook wat afhankelijk van je eigen bouw. Het moet gewoon je lichaam in proportionele delen verdelen, dan heb je de juiste lengte.

Maar als je niet van mode afhankelijk wil zijn, liever iets te lang dan te kort. Rare korte jasjes zijn tijdelijke rages.

Qua stof zou ik gewoon kiezen waar je zin in hebt. Maar geen pinstripes. Verder alles wel mogelijk. Ruitje is goed te doen als dat je stijl is. Visgraatjes vind ik zelf erg fraai bij losse jasjes. Beetje flannel-achtige stof in effen kleur met een subtiel visgraatje bijvoorbeeld. Ben het met Carwo eens dat een helemaal effen gladde stof wellicht een mindere keuze is bij een los jasje. Krijg je al snel het beeld dat het jasje afkomstig is van een pak, niet dat dat een ramp is als de fit en de look correct is natuurlijk.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1528 Gepost op: 25 augustus 2012 - 10:59:44
@ebosch: Ik vind het prachtige schouders. Ze hangen niet, lopen mooi recht en bewegen ook niet raar als je een foto aan het nemen hebt. Ik hou wel van zulke schouders. Zou ook zeker niets aantrekken als ze wat breder zijn dan je natuurlijke schouder. Geeft je enkel een wat bredere look. Niets mis mee, zolang het allemaal niet gaat hangen en er onnatuurlijk uitziet. Vind dat het zeker netjes staan.

Zou mij zelf meer aantrekken van de mouwen. Als het MTM was zou ik zelf kiezen voor wat bredere mouwen, zodat het allemaal wat mooier valt. Zie nu veel kreuken. Zal ook wel aan de foto liggen, maar het ziet er wat krap uit. En de body lijkt niet perfect voor je lichaam gemaakt, al is dat lastig uit deze pose te halen: knoop en knoopsgat staan in deze pose ver uit elkaar..  Als je recht staat, vallen de knoop en het knoopsgat heel dicht bij elkaar? Dan valt het geheel goed om je lijf heen. Blijven ze ver uit uit elkaar staan, is het op de verkeerde plekken wat te krap en valt het niet goed om je lijf heen. Meestal merk je er niets van als je de boel dichtknoopt en het allemaal ultra-strak zit, maar ik vind een fit echt super als het bijna niets uitmaakt of je het dichtgeknoopt hebt of los hebt zitten. Dan valt het echt om je lichaam heen.

Lengte en plaatsing van de zakken ziet er trouwens super uit! Ook de plaatsing van de knopen vind ik perfect bij deze broek passen.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1529 Gepost op: 26 augustus 2012 - 11:43:45
.....................Van schouder tot schouder waren deze gelijk, is dit niet heel raar?

Verschillend model of merk en verschillende maatvoering. So What. Het jasje zit toch goed.

Jasje zit prima door de pose staat het wellicht iets ver open. neem aan dat de knopen meer naar elkaar toe vallen als je gewoon rechtop staat, zoals Confrère al aangaf. Schouders zien er goed uit. Mooie lijn.