Auteur Topic: Los jasje  (699053 keer gelezen)

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Los jasje
Reactie #1230 Gepost op: 17 januari 2012 - 10:42:46
Heel fraai, meteen kopen.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1231 Gepost op: 17 januari 2012 - 10:44:30
Zit in de 2012 collectie, dus nog niet te krijgen. Even wachten helaas......
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

Mediaman

• Gast
Reactie #1232 Gepost op: 17 januari 2012 - 11:45:52
Zit in de 2012 collectie, dus nog niet te krijgen. Even wachten helaas......

Deze heb ik zeer zeker ook in de 2011 S/S campagne gezien.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1233 Gepost op: 17 januari 2012 - 11:50:08
Deze heb ik zeer zeker ook in de 2011 S/S campagne gezien.

Valt onder de basics van Boglioli. Gedeelte van de zomercollectie is ook al binnen bij de belangrijkste verkooppunten.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1234 Gepost op: 17 januari 2012 - 13:27:40
Mooi, ff op zoek dus.
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1235 Gepost op: 17 januari 2012 - 13:39:01
FB had die volgens mij..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1236 Gepost op: 29 januari 2012 - 21:13:50
Heren,

Ik ben voornemens één of twee jasjes aan te schaffen. Nu is dat de eerste keer, zodoende dat ik op zoek ben naar advies. En dan uiteenlopend van iets basaals als kleurcombinatie tot stoffen (patronen), zakken, revers enzovoorts.

De broeken waar ik op het wil dragen hebben de volgende kleuren (donkerblauw, blauwgrijs, beigewit, denimblauw met dank aan Yoox) en zijn allemaal katoen. Andere stoffen zoals wol of flanel zie ik mezelf niet snel kopen op korte termijn, hooguit linnen voor de zomer.

Wat kleuren betreft zat ik aan het volgende te denken (met dank aan SuSu, eerste twee wat meer casual qua stijl dan de derde volgens mij):

Enfin, vragen:
- Wat adviseren jullie voor kleur (gegeven de kleur van de broeken en ik met twee jasjes makkelijk wil kunnen combineren)?
- Waar op te letten bij het jasje (stijl met de broeken is casual natuurlijk, maar ik wil het met een jasje het liefst zo zakelijk mogelijk houden)?
- Welke (instap)merken (< 250,- per jasje)?

WhyAlwaysMe

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1237 Gepost op: 29 januari 2012 - 21:19:03
Het linkerjasje past qua kleuren het best op broek 1 en 4.
De 2 andere jasjes passen qua kleur het best op de middelste broeken.
Qua fit is het rechtse jasje het beste, omdat het niet overdreven kort is. Daarenboven is de stijl ook het zakelijkst door de klepzakken.
De 2 linkse jasjes zijn heel casual door de opgestikte zakken en ook heel kort, té kort.
Mijn keuze zou het rechtse jasje zijn. En als het echt moet het linkse omdat het qua kleur matcht met de donkerdere broeken.

Qua merk denk ik dat je het zelf al aangeeft: SuSu. Voor dat geld ga je niets beters vinden volgens mij.
Binnen een aantal weken komt de Lente/Zomer-collectie binnen bij SuSu, dus nog even wachten is de boodschap

Voor een leuk patroontje misschien dit?

Laatst bewerkt op: 29 januari 2012 - 21:45:45 door WhyAlwaysMe

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1238 Gepost op: 29 januari 2012 - 23:24:43
Als je twee jasjes aan wilt schaffen en dat zijn voorlopig de enige in je garderobe zou ik oppassen met opvallende patronen, thomas. Anders wordt het al snel "heb je hem weer met dat jasje"

Ik zou sowieso voor een donkerblauw jasje gaan, dat is bijna overal mee te combineren behalve een donkerblauwe katoenen broek. Voor de tweede zou ik dan richting grijs gaan; eventueel met een lichte ruit erin ofzo? Of in een interessante weving?

Je kunt het best wachten tot de zomercollectie in de winkels hangt. Een zomerjasje dat licht draagt kun je in de winter ook nog dragen met een trui eronder; een winterjasje van dikke stof kun je in de zomer niet aan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #1239 Gepost op: 30 januari 2012 - 08:43:09
Dank voor de reacties. Even wachten met kopen, (terughoudendheid met) patronen, klepzakken en lengte om mee te nemen naar de (SuSu) winkel dus. Meer tips / meningen altijd welkom natuurlijk.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1240 Gepost op: 30 januari 2012 - 11:06:02
Als eerste jasje zou ik voor donkerblauw/navy gaan qua kleur.
Gezien de broeken die je er onder aan denkt te gaan doen, zou ik wellicht opgestikte zakken kiezen.

En als eerste jasje(s) zou ik niet helemaal los gaan met patronen etc.
Niets zo veranderlijk als de mens

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #1241 Gepost op: 30 januari 2012 - 11:43:59
Donkerblauw is inderdaad het makkelijkst, past (bijna) overal op, en als je kiest voor een niet te glad stofje ziet het er ook nog goed uit. Patronen komen later wel en die klepzakken zou ik ook alleen op een pak doen.
//

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1242 Gepost op: 30 januari 2012 - 19:03:08
Dank voor de reacties. Even wachten met kopen, (terughoudendheid met) patronen, klepzakken en lengte om mee te nemen naar de (SuSu) winkel dus. Meer tips / meningen altijd welkom natuurlijk.

Nog een tip, je kan ook nog wel eens leuke jasjes in de SuSu outlet scoren. Verder eBay in de gaten houden. Staan nu mooie jasjes van L.B.M. 1911 te koop voor weinug! Wel even zoeken via eBay.it of eBay.com.......

Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Los jasje
Reactie #1243 Gepost op: 30 januari 2012 - 19:53:41
Als eerste jasje zou ik voor donkerblauw/navy gaan qua kleur.
Gezien de broeken die je er onder aan denkt te gaan doen, zou ik wellicht opgestikte zakken kiezen.

Donkerblauw is inderdaad het makkelijkst, past (bijna) overal op, en als je kiest voor een niet te glad stofje ziet het er ook nog goed uit. Patronen komen later wel en die klepzakken zou ik ook alleen op een pak doen.

Kunnen klepzakken echt niet op een casual broek? Los van het feit dat ik het ook nog moet zien, oogde van de voorbeeld jasjes degene met klepzakken wel als het meest zakelijk (straattaal: zag er het strakst uit :) )

Wat kleur betreft: ik neem aan dat blauw op blauw wel kan als de kleuren maar genoeg verschillen (donker / licht)?

Nog een tip, je kan ook nog wel eens leuke jasjes in de SuSu outlet scoren. Verder eBay in de gaten houden. Staan nu mooie jasjes van L.B.M. 1911 te koop voor weinug! Wel even zoeken via eBay.it of eBay.com.......

L.B.M. 1911 is voor mij nieuw. Maar dat is met veel hier. Bekend merk onder de SF'rs?

Nu moet ik met schaamrood op mijn kaken vertellen dat ik niet eens weet wat voor maat jasjes ik heb. Ik zou de labels van mijn "pak"-jasjes er op na moeten speuren. Is het ook niet zo dat vooral bij jasjes er grote verschillen in "interpretatie" van maten is tussen merken ("de ene 50 is de andere niet")? Dat maakt kopen op afstand wel lastig.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1244 Gepost op: 30 januari 2012 - 20:07:19
Is Lubiam.
Aardig.
Zeker is de ene maat 50 niet gelijk aan een maat 50 van een ander merk., je moet ook even naar de drop kijken van het jasje.
Laatst bewerkt op: 30 januari 2012 - 20:09:01 door Bogart