Wellicht dat het jouw definitie van de A&S drape cut niet helemaal volgt Velponi, maar wat Bootstrap bedoelt is een beetje drape op de borst en een wijder gesneden skirt.
Als men van zichzelf vrij recht van postuur is (zoals ik) kan men op die manier de suggestie van een taille creëren. Daarnaast wordt de borst ook iets prominenter.
Nu is er denk ik in de reinste zin van het woord ook geen sprake van drape, omdat er in het jasje dat het subject van de discussie was (foto's volgen spoedig) geen duidelijke verticale plooien ontstaan. Enerzijds komt dit door de stof, het betreft linnen, anderzijds omdat er maar een marginale 'overwijdte' is gekozen.
Juist om die extra stof is het mij te doen. Het jasje heeft namelijk wel een duidelijk grotere hoeveelheid stof rond de borst dan strikt noodzakelijk, glooit een klein beetje naast het armsgat. Ook is de omtrek rond de heup iets groter gemaakt. Hierdoor valt het jasje, of beter 'hangt' het nonchalant om het lichaam, terwijl het met de strakke taille duidelijk niet te groot is.
Door de hier en daar strategisch gekozen overwijdte kan men denk ik toch wel spreken van ... drape?