Auteur Topic: MTM-bespoke  (10630 keer gelezen)

Jason

  • Gast
MTM-bespoke
Reactie #30 Gepost op: 05 februari 2006 – 14:48:32
Ik heb het van de website gekopieerd met een login van bugmenot, heb geen telegraaf abbonnement.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
MTM-bespoke
Reactie #31 Gepost op: 05 februari 2006 – 14:50:59
Citaat van: "Nexus"
Pakken zijn nu niet meer geplakt heb ik begrepen (yvra.nl). Voeren onder andere maatwerk van Norton & Townsend -- een londonse bespoke tailor. Nemen 70 maten, en hebben het ook over het wegwerken van gebreken:
Citaat
De ene man heeft een afhangende schouder, een holle rug, gekanteld bekken en in verhouding brede schouders tot zijn bovenomvang. De andere heeft een ronde rug, naar voren gedraaide schouders en een kleine buik. De ene man heeft hoge schouders, lichte O-benen en een kleinere borstomvang dan die bij zijn rugbreedte, volgens de gemiddelden, zou passen. De andere heeft een grotere heupomvang in vergelijking met zijn taille en een gekanteld bekken. Niemand is gemiddeld, omdat iedereen een andere houding heeft en anders geproportioneerd is. Daarom nemen we ruim 70 maten. Resultaat is een pak dat geen onnodige plooien heeft en heerlijk draagt. Het patroon wordt uiteraard bewaard voor de volgende keer.

Klinkt trouwens erg goed:
Citaat
Norton & Townsend
De lange zoektocht naar het perfecte Engelse maatpak bracht ons bij Norton & Townsend; van origine travelling tailors in Londen met een workshop in Leeds. Zeer succesvol in 'The City' en naar wij verwachten ook in Nederland vanwege de onberispelijke verschijning. Het Engelse pak wordt cut to the bone en volledig volgens de Savile Row tradities gemaakt. Het pak heeft body waardoor u voelt dat u een pak draagt. De arminzet is hoog, de taille van het jasje relatief gesproken hoog, het binnenwerk iets zwaarder en de revers uiteraard rollend gepikeerd. De rug en schouders zijn zeer smal en de drop relatief gesproken groot.


Nex,
Hoe pak dit nu in de praktijk uit?
70 maten is al heel veel en inderdaad het lijkt erop dat ze veel wegwerken, veel overleggen en dat net als bij de shirts, in princiepe elke maatvoering mogelijk is.
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
MTM-bespoke
Reactie #32 Gepost op: 05 februari 2006 – 15:51:23
Ik denk dat de meeste mensen niet zien dat Prince Charles over is gestapt naar MTM.
Return to innocence...

Napoleon

  • Gast
MTM-bespoke
Reactie #33 Gepost op: 05 februari 2006 – 20:28:12
Citaat van: "TimMureau"
Ik denk dat de meeste mensen niet zien dat Prince Charles over is gestapt naar MTM.


ook weinig zien het verschil tussen TH-shirt en bv. een borrelli

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
MTM-bespoke
Reactie #34 Gepost op: 05 februari 2006 – 20:29:37
Nou, dat vind ik ook weer wat ver gaan ;)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Napoleon

  • Gast
MTM-bespoke
Reactie #35 Gepost op: 05 februari 2006 – 20:33:41
ask an ignoranti (=98% van de Nederlandse bevolking, en was ik ook geweest als ik deze site nooit had gevonden :wink: )

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
MTM-bespoke
Reactie #36 Gepost op: 05 februari 2006 – 20:37:38
Ze zullen het merk niet kennen, maar als je iemand in een TH shirt naast iemand in een Borrelli shirt zet....
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
MTM-bespoke
Reactie #37 Gepost op: 05 februari 2006 – 21:32:18
Dan kiezen ze voor de TH :wink:
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
MTM-bespoke
Reactie #38 Gepost op: 05 februari 2006 – 21:35:21
Citaat van: "Migliore"

Nex,
Hoe pak dit nu in de praktijk uit?
70 maten is al heel veel en inderdaad het lijkt erop dat ze veel wegwerken, veel overleggen en dat net als bij de shirts, in princiepe elke maatvoering mogelijk is.

Helaas, het is geen bespoke (wat ze ook schrijven). En daarnaast gebruiken ze op borsthoogte lijm om de binnenvoering vast te zetten (bij het Britse pak).
Fashion can be bought. Style one must possess.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
MTM-bespoke
Reactie #39 Gepost op: 05 februari 2006 – 21:59:14
is dit alleen bij hemden niet het geval? of ook bij kostuums niet? ik neem aan dat je bij een kostuum toch geen standaard patroon kan nemen.. Daar moet je toch een bochel of afhangende schouders op kunnen aanpassen.. Elke bochelman of afhangende schouderman heeft toch weer een iets andere afwijking?

En denk je dat dit bij alle merken het geval is dan?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
MTM-bespoke
Reactie #40 Gepost op: 05 februari 2006 – 22:12:34
Ze doen gewoon geen bespoke (ook niet op de hemden), ze nemen maten en geven die door. Ze noemen hun Britse pakkenlijn 'bespoke', omdat dat mooi Brits klinkt, denk ik.

Overigens is dit geen waardeoordeel over hun werk, de naamgeving klopt alleen gewoon niet :)
Fashion can be bought. Style one must possess.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
MTM-bespoke
Reactie #41 Gepost op: 05 februari 2006 – 22:35:23
wie zijn ze??

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
MTM-bespoke
Reactie #42 Gepost op: 05 februari 2006 – 22:36:58
Ik had het over New Tailor iig, dacht dat je daarop doorvroeg.
Fashion can be bought. Style one must possess.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
MTM-bespoke
Reactie #43 Gepost op: 06 februari 2006 – 08:35:09
nee, eigenlijk beetje over alle merken in t algemeen.. :roll:

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
MTM-bespoke
Reactie #44 Gepost op: 06 februari 2006 – 13:58:48
Merken <-> Bespoke..

Bespoke is eigenlijk meer iets van ouderwetse kleermakertjes (cutters & tailors). Merken zoals Caruso, Borrelli, etc. doen MTM. Heel af en toe kun je direct in Italiλ bij zo'n bekender merk ook wel nog Bespoke laten doen (bijv. Brioni Bespoke). Maar wat je in NL koopt zal MTM zijn.
Fashion can be bought. Style one must possess.