Poll

Initialen?

Ja, heel aardig
12 (9.2%)
Nee, proleterig en smakeloos
45 (34.6%)
Ja, met mate
73 (56.2%)

Totaal aantal stemmen: 114

Auteur Topic: Initialen en monogram  (58486 keer gelezen)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Initialen en monogram
Reactie #105 Gepost op: 10 november 2011 - 15:05:16
En als je niet Chinees bent of geen affiniteit met China hebt, is het een beetje raar.
Is gewoon een poppetje
Be yourself no matter what they say

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #106 Gepost op: 10 november 2011 - 20:40:28
Is dit GW? Hij heeft iig een dergelijk shirt en hij heeft zelf gezegd dat zo'n opzichtig monogram een vergissing was.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #107 Gepost op: 10 november 2011 - 21:30:36
Is gewoon een poppetje

Er zijn zat vage Chinese tekens. Weet je zeker dat dit toevallig geen karakter is?

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #108 Gepost op: 10 november 2011 - 22:04:24
En als je niet Chinees bent

Uh... hoe kom ik anders aan een Chinese naam?

Is dit GW? Hij heeft iig een dergelijk shirt en hij heeft zelf gezegd dat zo'n opzichtig monogram een vergissing was.

No clue, kwam voorbij drijven op tumblr met - as usual - geen bron.
Laatst bewerkt op: 10 november 2011 - 22:07:25 door GuyS

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 10 november 2011 - 23:21:52
Uh... hoe kom ik anders aan een Chinese naam?

Ik wist niet dat je Chinees was, GuyS. Je kan je naam namelijk ook fonetisch laten schrijven.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #110 Gepost op: 16 november 2011 - 03:37:53
Zo kan ik het natuurlijk ook nog aanpakken:
[...]
Al wordt het ws een uitdaging om een toko te vinden in Nederland die mijn Chinese naam kan borduren.

*Meedenkend*: dat zal toch wel meevallen?
Al die borduurmachines worden tegenwoordig aangestuurd door computers. (Nog maar kort geleden met een geponste rapportkaart: duur!) Als die borduurmachines geen HD hebben met honderden fonts dan zitten en wel 'banks' in, ROMmmetjes, waarop ongetwijfeld ook de bassisset Hanzi-symbolen staat.
Zo'n borduurwinkelier –of zijn personeel!– weten dat vaak niet, maar als je ze de fontnaam (Vaak HAN) en de Unicode of Win-key geeft, (of gewoon een mailtje met het teken stuurt!), moet dat wel lukken.

In het uiterste geval lever je een illustratie aan: het juiste teken in een bestandje dat je opslaat als PDF.
Dan hebben zij de 'outline', en daar kan de borduurcomputer mee verder.

Op de markt (in 010) staan een paar Paki's met een borduurcomputer, en die kunnen alles; als je wilt scannen die zelfs je visitekaartje en borduren dat integraal op wat je maar wilt. Maar met een zgn. vector- of outlinebestand kan het helemaal niet fout.

Volgens mij moet het hoe-dan-ook gaan lukken. Succes, en vraag anders nog eens: een Chinese kameraad van me weet hier in Rotterdam ook (kleermakers-)adressen specifiek in die kringen.

*Esprit d'Escalier: de Laundry Man weet zoiets!
Laatst bewerkt op: 16 november 2011 - 03:48:52 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 16 november 2011 - 08:53:35
Wat zijn de kosten van zo'n 010 borduur-Pakistaan? Kan af en toe wel wat goedkoop borduurwerk gebruiken. Andere adressen ook welkom.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #112 Gepost op: 16 november 2011 - 09:38:48
Monogram of initialen mogen in de ogen van velen iets toevoegen...... Het is in zwang (geweest) in "the preppy" world en bijvoorbeeld RL biedt nog steeds of moet ik zeggen alweer, de mogelijkheid om je polo van initialen te laten voorzien en het "paardje" rechtsonder te laten borduren. Maar goed preppy is weer in en op prep-school borduurden de moeders de initialen in de kleding opdat hun kinderen het niet zouden kwijtraken. Sommigen worden nooit volwassen zal ik maar zeggen.

In mijn optiek is het dragen van een monogram of initialen louter een teken van bourgeoisie. De klein-burgelijkheid ten top.

Aristocraten zijn wars van monogram en initialen. Uitsluitend op reis werd het gebruikt, om dezelfde reden als de kinderen op prep-school. Het is immers niet de bedoeling dat het mooie goed zoek raakt in de wasserij van het George V als je een midweekje Parijs boekt.

Ik ben uitgesproken in die dingen maar ieder moet vooral doen wat hij of zij prettig, leuk of mooi vindt.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Mediaman

• Gast
Reactie #113 Gepost op: 16 november 2011 - 09:57:35
Toen:
Heren (en dames) ik ben nieuw hier.

Even in staccato iets over mijzelf:
Ben 43 jaar en ondernemer, sinds kort weer in het stijlgebeuren geïnteresseerd.
Voor die tijd een tien jaar lang met het “gewone Hollandse” meegesukkeld.

Nu:
Monogram of initialen mogen in de ogen van velen iets toevoegen...... Het is in zwang (geweest) in "the preppy" world en bijvoorbeeld RL biedt nog steeds of moet ik zeggen alweer, de mogelijkheid om je polo van initialen te laten voorzien en het "paardje" rechtsonder te laten borduren. Maar goed preppy is weer in en op prep-school borduurden de moeders de initialen in de kleding opdat hun kinderen het niet zouden kwijtraken. Sommigen worden nooit volwassen zal ik maar zeggen.

In mijn optiek is het dragen van een monogram of initialen louter een teken van bourgeoisie. De klein-burgelijkheid ten top.

Aristocraten zijn wars van monogram en initialen. Uitsluitend op reis werd het gebruikt, om dezelfde reden als de kinderen op prep-school. Het is immers niet de bedoeling dat het mooie goed zoek raakt in de wasserij van het George V als je een midweekje Parijs boekt.

Ik ben uitgesproken in die dingen maar ieder moet vooral doen wat hij of zij prettig, leuk of mooi vindt.

Opvallend is dat de toon van je berichten zo is gewijzigd tussen mei '09 en nu.

What's gebeurt? Waarom je zo afzetten tegen de klasse waartoe je behoort?
Laatst bewerkt op: 16 november 2011 - 10:05:48 door Mediaman

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #114 Gepost op: 16 november 2011 - 10:12:33
Hij heeft zich goed ingelezen.

Mediaman

• Gast
Reactie #115 Gepost op: 16 november 2011 - 10:17:20
Hij heeft zich goed ingelezen.

Of hij is meer gaan verdienen, kan ook niet iedereen mee omgaan.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #116 Gepost op: 16 november 2011 - 10:45:27
Scherp Media.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #117 Gepost op: 16 november 2011 - 11:06:17
Helaas slaat de recessie ook in mijn branche toe heren.....

Nee het is geen afzetten tegen ..... De toonzetting is ook niet naar bedoeld.. wellicht wat scherp, maar daar kunnen jullie toch wel tegen?

In mijn optiek is less is more nog steeds een waarheid. Al zie ik het dan graag op de Italiaanse wijze en de Hollandse trutterigheid hoeft niet van mij (al heb ik mij daaraan ook bezondigd ....maar iedereen maakt fouten in zijn leven). Het Engelse stijvige is ook niet aan mij besteed. Beetje mediterrane flair en flamboyance maar niet te veel. Monogram en initialen zijn gewoon te veel naar mijn smaak.

Met Amerikaanse stijlen heb ik niet veel op en de vergelijking tussen burgerij en aristocratie is een spel, zoals ook jullie dat veel spelen op dit forum. Geen afzetten of arrogantie...... De smaak van de stijlvolle aristocraten van weleer (ze zijn er niet meer, zeker niet in Nederland) spreekt wel aan, zelfs al ze op het dandy achtige af waren..... Maar goed ik begreep dat het Dandy-isme weer wordt gepredikt .... dus waarom niet.

P.S.
Voor inlezen heb ik geen tijd maar kennis doe je op met de jaren..... opletten en in je geheugen opslaan.

L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 16 november 2011 - 11:39:33
In mijn optiek is less is more nog steeds een waarheid.

Geldt dat ook voor interpunctie?

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #119 Gepost op: 16 november 2011 - 16:44:20
Wat zijn de kosten van zo'n 010 borduur-Pakistaan? Kan af en toe wel wat goedkoop borduurwerk gebruiken. Andere adressen ook welkom.

De kosten van die Paki zijn laag. Enkele euro's tot enkele tientjes, afhankelijk van de grootte, het aantal kleuren en dergelijke. Vaak kun je er ook op wachten.
Ze verkopen ook te borduren goed –polo's, petjes, jacks–, waar ze een marge op hebben, dus als je met iets van jezelf komt zal het borduren allicht iets duurder zijn dan bij een all-in deal, maar check it out zou ik zeggen.

Gaat het om sereiuze en lastige(r) klussen in (kleine) oplage, dan kan ik Print&Stitch aanbevelen, op de Oude Binnenweg in Rotterdam (en online, maar daar heb je niks aan, op wellicht een prijslijst-PDF na: www.print-stitch.nl).

Ik deed al zaken met die knakker toen hij nog in een garagebox in Gorcum zat, meer dan 15 jaar geleden, en ook voor 'specials', dingen die niet standaard in zijn leveringsprogramma zitten kun je gewoon even contact opnemen. Zelfs woven labels en 3D Patches kunnen via hem. Oók kleine oplage, of zelfs een enkel exemplaar!
(Een customised 'Varsity Jacket' –hier te lande 'baseballjack' genoemd– met je eigen naam in vilt en een badge met een geborduurd portret van jezelf-met-je-hond o.i.d: géén probleem! Zelfs je eigen 'salpa', bandlabel op jeans, kan hij regelen. Duurt wel een week of 6 tot 10, want het gaat via een aantal stappen over China en weer terug, maar de mogelijkheden en prijzen zullen je aangenaam verrassen.)

*Gemene truuk* Je kunt bij label makers (of label 'makelaars', die zijn er ook, gasten die ertussen zitten) ook een offerte voor 10.000 stuks en een paar proefmodellen aanvragen, en dan besluiten het niet door te laten gaan... Online, via AliBaba e.d., kun je met wat zoeken ook rechtstreeks met China zaken doen, op label- & stitch-gebied, mocht je dat interessant vinden.
Laatst bewerkt op: 16 november 2011 - 16:46:58 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)