Wat zijn de kosten van zo'n 010 borduur-Pakistaan? Kan af en toe wel wat goedkoop borduurwerk gebruiken. Andere adressen ook welkom.
De kosten van die Paki zijn laag. Enkele euro's tot enkele tientjes, afhankelijk van de grootte, het aantal kleuren en dergelijke. Vaak kun je er ook op wachten.
Ze verkopen ook te borduren goed –polo's, petjes, jacks–, waar ze een marge op hebben, dus als je met iets van jezelf komt zal het borduren allicht iets duurder zijn dan bij een all-in deal, maar
check it out zou ik zeggen.
Gaat het om sereiuze en lastige(r) klussen in (kleine) oplage, dan kan ik Print&Stitch aanbevelen, op de Oude Binnenweg in Rotterdam (en online, maar daar heb je niks aan, op wellicht een prijslijst-PDF na:
www.print-stitch.nl).
Ik deed al zaken met die knakker toen hij nog in een garagebox in Gorcum zat, meer dan 15 jaar geleden, en ook voor 'specials', dingen die niet standaard in zijn leveringsprogramma zitten kun je gewoon even contact opnemen. Zelfs
woven labels en
3D Patches kunnen via hem. Oók kleine oplage, of zelfs een enkel exemplaar!
(Een customised 'Varsity Jacket' –hier te lande 'baseballjack' genoemd– met je eigen naam in vilt en een badge met een geborduurd portret van jezelf-met-je-hond o.i.d: géén probleem! Zelfs je eigen 'salpa', bandlabel op jeans, kan hij regelen. Duurt wel een week of 6 tot 10, want het gaat via een aantal stappen over China en weer terug, maar de mogelijkheden en prijzen zullen je aangenaam verrassen.)
*Gemene truuk* Je kunt bij
label makers (of
label 'makelaars', die zijn er ook, gasten die ertussen zitten) ook een offerte voor 10.000 stuks en een paar proefmodellen aanvragen, en dan besluiten het niet door te laten gaan... Online, via AliBaba e.d., kun je met wat zoeken ook rechtstreeks met China zaken doen, op
label- & stitch-gebied, mocht je dat interessant vinden.