Auteur Topic: Dutch Tailors  (17508 keer gelezen)

Adrem

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.055
  • mnml
    • Bekijk profiel
Dutch Tailors
Gepost op: 11 mei 2010 – 19:00:01
"Dutch Tailors maakt MTM (Made To Measure) maathemden van hoogwaardige kwaliteit."

Ze bieden een wit shirt op maat aan voor, wel heel erg goedkoop: 39,95.  :-k

Dutch tailors probeerde mij net ongevraagd te volgen op twitter. Geen idee hoe ze aan m'n twitter adres komen? (Daar maak ik trouwens nieteens actief gebruik van)

Enkele van hun twitterberichten:
Kopieer de fit van uw dure maathemd bij Dutch Tailors. Krijg een goed zittend kwaliteithemd voor €29,95!
Vandaag zal Dutch Tailors een nieuw meet systeem lanceren, maarliefst acht meetpunten voor een perfecte fit!
Alle maathemden worden gemaakt in ons Dutch Tailors atelier in Vietnam. Wij hebben een ervaren Tailor in dienst & NL management aldaar.

De specs zijn opzich wel goed:
     Cut-Away boord
     Ronde tweeknoops manchetten
     Knopen op stift met kraaienpoot
     Mouwstukken met de hand doorgeput
     Gestikt zadel

Jammergenoeg geen MOP knopen

http://www.dutchtailors.com

Toch wel aardig wat details waar je bij veel Italiaanse merken zo 300 euro kwijt bent. Tja wat moet je ervan zeggen..

To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Dutch Tailors
Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2010 – 19:13:11
Hemden zijn nu vanaf 29,95, Adrem.

En, wij worden nu ook gevolgd door de groep/persoon.

Meer ga ik er niet van zeggen.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Adrem

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.055
  • mnml
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Tailors
Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2010 – 19:16:39
Hemden zijn nu vanaf 29,95, Adrem.

Alleen wanneer je twee hemden koopt.
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Tailors
Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2010 – 19:17:13


Zulke boorden zijn nou niet bepaald kenmerken van kwaliteitshemden. Maar je krijgt ook waarvoor je betaalt.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Dutch Tailors
Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2010 – 19:18:33
Alleen wanneer je twee hemden koopt.

Ah, mijn interesse weerhield mij van grondig lezen, excusez-moi.
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Tailors
Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2010 – 19:23:20
Kreeg deze ook als spam via een netwerk site...
Als ze toch goedkoop 'handwerk' willen leveren, laat ze dan gelijk even plooitjes erin rammen ;).

Charlie

  • Gast
Re: Dutch Tailors
Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2010 – 19:43:06
Ja, ik kreeg een uitnodiging op Hyves om hiervan lid te worden. Dit was wel even schrikken...

Ik zeg: op de brandstapel met deze troep.

Adrem

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.055
  • mnml
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Tailors
Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2010 – 19:47:08


Zulke boorden zijn nou niet bepaald kenmerken van kwaliteitshemden. Maar je krijgt ook waarvoor je betaalt.

Het ziet er niet erg comfortabel uit inderdaad maar hoe onderscheiden kwaliteitshemden zich hier precies van als ik mag vragen? (Om er toch nog iets van te leren  :wink:)

Kreeg deze ook als spam via een netwerk site...
Als ze toch goedkoop 'handwerk' willen leveren, laat ze dan gelijk even plooitjes erin rammen ;).

Ze doen op de site juist dat geen plooitjes een kenmerk van kwaliteit is? Dacht dat je handwerk hier juist aan kon herkennen. :')
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Tailors
Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2010 – 20:02:59
Het ziet er niet erg comfortabel uit inderdaad maar hoe onderscheiden kwaliteitshemden zich hier precies van als ik mag vragen? (Om er toch nog iets van te leren  :wink:)

De boordpunten 'zweven' bij de Dutch Tailors-shirts, bij een beter hemd rust de boord netjes:



Bron: http://blog.vanita.nl/2010/05/inspiratie.html.

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Tailors
Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2010 – 20:03:19
Dutch tailors probeerde mij net ongevraagd te volgen op twitter. Geen idee hoe ze aan m'n twitter adres komen? (Daar maak ik trouwens nieteens actief gebruik van)

Hier ook. Ik volg SuitSupply, wellicht dat ze in hun follower-lijst hebben zitten vissen?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Tailors
Reactie #10 Gepost op: 11 mei 2010 – 20:05:57
Wel cool dat ze eerlijk zeggen dat ze produceren in Vietnam :twisted:
You can buy clothes, but you can't buy style

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Tailors
Reactie #11 Gepost op: 11 mei 2010 – 20:10:33
De boordpunten 'zweven' bij de Dutch Tailors-shirts, bij een beter hemd rust de boord netjes:

Vooral van belang wanneer het gedragen wordt natuurlijk...

Mooi, die onderste.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Tailors
Reactie #12 Gepost op: 11 mei 2010 – 20:32:38
Ja bij het dragen moet het goed aansluiten/rusten.
Als ik nu een foto neem van een van mijn Finamore shirts met een flinke cut-away liggen ze echt niet plat. Maar als ik ze draag sluiten ze perfect.

Dus ik durf niet gelijk te zeggen dat het geheel crap is, al heb ik natuurlijk mijn vooroordelen al klaarliggen ;).

Charlie

  • Gast
Re: Dutch Tailors
Reactie #13 Gepost op: 11 mei 2010 – 21:52:33
Boordpunten horen niet te zweven, ongeacht of het gedragen wordt of niet.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Tailors
Reactie #14 Gepost op: 11 mei 2010 – 21:58:17
Ah, die ken ik: dat zijn Bob en Rene uit Nijmegen.
Twee gezworen kameraden die na het afronden van hun studie Toerisme in Utrecht - nou ja, afronden: Bob kreeg op zijn 28e eindelijk het papiertje en Rene hikt nog tegen het vak 'touroperator' aan - samen met hun jaarclub van Unitas (knor knor) op vakantie gingen naar Zuidoost Azie. Ze lieten zich goedkope overhemden aanmeten van Vietnamese kleermakers, en, opgehitst door de overige dronken kornuiten, proefden zij voor het eerst van de betaalde liefde.
'We moeten dit concept naar Nederland zien door te trekken', zei Rene.
Waarop de jaarclub lacherig: 'maar vrouwenhandel is strafbaar!' Hilariteit alom. De dronken post-adolescenten rolden van het lachen in het witte zand, stoeiden met elkaar op een welhaast homo-erotische manier, en laafden zich voor de rest van de vakantie aan de nederigheid van hun vakantieland.
'Ik bedoel natuurlijk het goedkope maatwerk, jongens', lispelde Rene nog, maar hij wist dat hij, van alle mannen in de jaarclub, het minst serieus genomen werd.
Het niet gehaalde vak zat 'm ook dwars, en de gedroomde carriere bij een luchtvaartmaatschappij leek steeds verder weg te geraken. Hij rook ineens een oprechte kans in dit overhemden verhaal; een gat in de markt! Helaas kon hij op weinig bijval rekenen van zijn jaarclubgenoten, die inmiddels al co-schappen liepen (of andere semi-interessante functies bekleedden) en zich gingen settelen met rood-aangelopen hese blondines; van die romige met een tikje overgewicht. Rene moest er niet aan denken. Hij had duizendmaal liever zo'n tenger loempia-rollertje.

Gelukkig was Bob er nog, de onbeholpen goedzak, de verlegen dikkerd, de vrijgezelle blower van de groep. Bob weet dat hij veel te soft is om iets van zijn leven te maken. En sinds deze vakantie in de Orient, wordt hij ook nog elke dag geplaagd door innerlijke ethische bezwaren omtrent de betaalde escapade met de minderjarige. Elke poging om deze zwarte bladzijde in zijn leven om te slaan, is tevergeefs. Tijdens het masturberen doemt vaak het verwrongen gezicht van de Oosterse schone op, dan weer haar hoofd wegdraaiend, nee-schuddend, en tijdens zijn aankleden de ogen naar de grond gericht. Zelfs masturberen lukt 'm niet meer. Om toch iets van zijn leven te maken gaat hij met Rene in zee.

Rene op locatie, zonder schaamte de stiekeme geneugten van orientaalse seks genietend, en Bob vanuit hun kantoorgebouw in Nijmegen dat er net zo bonafide uitziet als hun hemden: Klik.
En de rest van het verhaal kennen we.




Oh ja, en ik hou absoluut niet van spam.
Laatst bewerkt op: 11 mei 2010 – 22:00:39 door Swann