Auteur Topic: Busch  (2528 keer gelezen)

RijkBoerma

  • Gebruiker
  • Berichten: 77
    • Bekijk profiel
Busch
Gepost op: 04 mei 2010 – 20:20:41
http://www.buschmodes.nl/

Te vinden in Heerlen, voeren volgende merken:

Heren:
-allegri
-corneliani
-eduard dressler
-van laack
-montecore
-paul & shark
-regent
-hiltl
-william lockie
-märz
-church's
-jacob cohën
-faconnable


Dames:
-st. emile
-paul & shark
-longhin
-luisa spagnoli
-piazza sempione
-schneiders
-michèle
-märz
-saint james
-clement
-allegri
-van laack
-jacob cohën
-william lockie
-tov
-nadine h.
Over Busch :

In 1905 opende Ferdinand Busch, over-
gekomen uit Oldenburg (D), in Arnhem zijn eerste winkel in heerenmodes. Met Heerlen als middelpunt van de mijnindustrie, zag hij in 1919 de kans om in Heerlen een filiaal te openen. Sindsdien staat Busch in Heerlen en omstreken bekend en garant voor exclusieve dames- en heerenkleding, van sportief tot formeel, door de jaren heen altijd eigentijds, gecombineerd met tijdloze klasse.

Inmiddels is het aan de achterkleinzoon van Ferdinand Busch, Frank Kleikers, om de zaak in de traditie van zijn voorgangers voort te zetten. Zo zijn de meeste merken, die in de collectie gevoerd worden, in de regio parkstad exclusief verkrijgbaar bij Busch. Vanzelfsprekend worden uw aankopen door deskundige kleermakers, waar nodig, aangepast. Uiteraard is deze service voor u gratis.

Busch is gehuisvest in een pand aan de Dautzenbergstraat 46, dat in 1927 is ontworpen door ir. F. Peutz, dezelfde architect die het bekende Glaspaleis te Heerlen tekende. In 1998 is het gehele interieur verbouwd en opnieuw ingericht door de binnenhuisarchitect Herman Zeekaf.

De begane grond wordt aan de linkerzijde ingenomen door de dameskleding, terwijl u aan de rechterzijde de heerenkleding vindt.



Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze zaak

Rijk Boerma
''You Should always spend alot of money on a bed and on shoes, because if you're not in one you're in the other.''

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Re: Busch
Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2010 – 10:51:38
voor Heerlen een leuke zaak. echte liefhebbers in die regio gaan naar Maastricht of Dusseldorf.
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Busch
Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2010 – 11:29:20
Ken de zaak al lang...

Is een goed adres voor mooie spullen.
Helaas laat het overige aanbod in Heerlen te wensen over en kun je een een dagje shoppen beter in Maastricht of Aken besteden
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

RijkBoerma

  • Gebruiker
  • Berichten: 77
    • Bekijk profiel
Re: Busch
Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2010 – 12:04:38
ben ik het met migliore eens, heerlen is niet echt de moeite waard. ( woon er zelf)
maar deze zaak springt er toch echt wel uit
''You Should always spend alot of money on a bed and on shoes, because if you're not in one you're in the other.''

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Re: Busch
Reactie #4 Gepost op: 01 oktober 2012 – 17:02:24
Tijdens een verblijf in het zuiden nog eens bij deze zaak langs geweest. Ik sta in het algemeen positief tegen dit soort winkels in de provincie: ze proberen redelijk mooie spullen te verkopen in een regio waar, zeg maar 80% van de mannen witte sokken draagt en 19% geen vaste woon en verblijfplaats heeft. Zeker in Limburg is armoe troef. Enfin, geen vetpot dus voor deze ondernemers.

Ze hadden een aantal schoenen van Church's (model consul: dus met ronde neus) staan met een aardige korting. Dus  ik naar binnen en vraag naar maat 10 die ik ook bij C&J heb. Eerst moest ik een pleidooi aanhoren dat nu Church van Prada is, de zaak liefst 60 paar schoenen zou moeten afnemen per seizoen, dus daar gingen ze maar mee stoppen. Vandaar de korting.

Dan de schoenen: het eerst dat opviel was dat beide schoenen al behoorlijke slijtage plekken op de zool hadden (wellicht al een keer uitgeleend?). Na eerst wat gepruts met de veters kreeg ik de schoenen om te passen, met een gigantische schoenlepel onmogelijk om zittend aan te doen. Vervolgens kreeg ik maat 10,5 en die bleek meteen al iets te groot. Uit ervaring weet ik dat dit soort schoenen altijd uitlopen dus ik vroeg nog maar eens om maat 10. "nee, die krijg je niet, dan maak je ze kapot".

ik ken genoeg mensen die een dergelijke verkoper gelijk de les lezen. Zo ben ik niet; ik ben stilletjes vertrokken en heb "meneer" in zijn waarde gelaten.

Op termijn zullen we (overigens los van deze ervaring) deze zaak in het insolventieregister voorbij zien komen.   
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

RdB

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.202
    • Bekijk profiel
Re: Busch
Reactie #5 Gepost op: 01 oktober 2012 – 17:11:27
"nee, die krijg je niet, dan maak je ze kapot".

Wel een topmanier om de schouders eronder te zetten om die 60 paren per jaar te halen, ik had gelijk 3 paar meegenomen!