Auteur Topic: [Website] Stijlgoeroe  (2702 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Website] Stijlgoeroe
Gepost op: 04 mei 2010 – 12:57:43
http://www.stijlgoeroe.nl

Grappig om te lezen, met soms historie over zaken. Maar iig qua kleding is veel nogal gesteld met een ;) (neem ik aan).

Citaat
Zeer goede kleermakers willen de mouwen van een colbert nog wel eens ‘echt’ maken, met knoopsgaten die open kunnen. Daarmee hebben de knoopjes van Frederik alsnog een functie gekregen: snobalarm. Als iemand het manchet van zijn colbert open doet, kun je zien dat de heer in kwestie een rijkgeworden spekslager is die wil laten zien hoe duur zijn kleermaker wel niet is. Hard om lachen en vervolgens een paar moeilijke woorden in een zin gebruiken. Dat jaagt dit type meestal wel weg.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Website] Stijlgoeroe
Reactie #1 Gepost op: 04 mei 2010 – 13:36:36
Lol.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: [Website] Stijlgoeroe
Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2010 – 13:42:49
Citaat
We pakten er de Grand Dictionnaire universal du XIXe siècle even bij. Daarin wordt aangeraden ‘zee-groen, kersenrood, purper en amberkleurig’, als toepasselijke kleuren voor de sokken van een man van stand. Gelukkig zijn de tijden veranderd. Sokken horen donker te zijn, liefst donkerder dan je broek. Een heer zal met zwart dus nooit missen, met wit vrijwel altijd. Wildere kleuren als rood en paars moeten bij je karakter van aansteller passen.

The One Winter Sock TM is bordeaux rood, ik ben dubbel schuldig.
cyka blyat

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Website] Stijlgoeroe
Reactie #3 Gepost op: 04 mei 2010 – 13:47:29
Hey. Dat is wel goed, die kleuren. Eventjes opschrijven.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: [Website] Stijlgoeroe
Reactie #4 Gepost op: 04 mei 2010 – 13:50:01
Ik ben het met veel niet eens, maar de toon is wel lekker pesterig en belerend, daar hou ik wel van.
cyka blyat

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: [Website] Stijlgoeroe
Reactie #5 Gepost op: 04 mei 2010 – 16:43:25
Ik ben het met veel niet eens, maar de toon is wel lekker pesterig en belerend, daar hou ik wel van.
Ik kon het sarcastische toontje ook wel waarderen. Juist omdat hij wel kennis van zaken heeft komt het lekker fout over.

Beetje Jort Kelder in het kwadraat.

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: [Website] Stijlgoeroe
Reactie #6 Gepost op: 05 mei 2010 – 00:06:35
Wat betreft die open manchetten heeft die Stijlgoeroe, wie dat ook moge zijn, natuurlijk volstrekt gelijk en is een knipoog dan ook zeker niet op z'n plaats. Ik twijfel echter wel aan de geschiedenis die de goeroe hier oplepelt - ik meen toch echt dat het Napoleon was die de knoopjes introduceerde, overigens wel met hetzelfde doel als hier over Frederik wordt verteld. Wellicht dat Carwo of Daedalus eens hun respectievelijke bibliotheken op dit punt kunnen raadplegen?

 

Mitchell

  • Gebruiker
  • Berichten: 716
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Re: [Website] Stijlgoeroe
Reactie #7 Gepost op: 05 mei 2010 – 00:08:32
Och, vermakelijk om even door te lezen. Leuk geschreven. Alleen jammer dat de website nu niet meer geupdate lijkt te worden.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: [Website] Stijlgoeroe
Reactie #8 Gepost op: 05 mei 2010 – 09:27:38
Wat betreft die open manchetten heeft die Stijlgoeroe, wie dat ook moge zijn, natuurlijk volstrekt gelijk en is een knipoog dan ook zeker niet op z'n plaats. Ik twijfel echter wel aan de geschiedenis die de goeroe hier oplepelt - ik meen toch echt dat het Napoleon was die de knoopjes introduceerde, overigens wel met hetzelfde doel als hier over Frederik wordt verteld. Wellicht dat Carwo of Daedalus eens hun respectievelijke bibliotheken op dit punt kunnen raadplegen?

Citaat

Zeer goede kleermakers willen de mouwen van een colbert nog wel eens ‘echt’ maken, met knoopsgaten die open kunnen. Daarmee hebben de knoopjes van Frederik alsnog een functie gekregen: snobalarm. Als iemand het manchet van zijn colbert open doet, kun je zien dat de heer in kwestie een rijkgeworden spekslager is die wil laten zien hoe duur zijn kleermaker wel niet is. Hard om lachen en vervolgens een paar moeilijke woorden in een zin gebruiken. Dat jaagt dit type meestal wel weg.

Ach, dit is anders ook behoorlijk achterhaald hoor. Laatst een collega gespot in een C&A pak met een knoopje los op de mouw. Hij had overigens geen idee waarom het knoopje open stond. Verder is het vooral SF-volk wat nog weleens een knoopje los laat, daar zitten natuurlijk geen snobs tussen. :mrgreen: