Auteur Topic: Meneer Santoni komt naar Nederland  (11500 keer gelezen)

Grintoso

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meesterschoenmakers
Reactie #15 Gepost op: 09 februari 2005 - 11:26:32
Er lopen diverse meesterschoenmakers rond in de Santoni fabriek.
Een man met een grote reputatie is bijvoorbeeld Silvano Mazza.
Je mag pas een oordeel hebben als je zelf de fabriek hebt bezocht.

Citaat van: "Sprezzatura"
Citaat van: "Vodka"
Santoni is naar mijn idee toch wel een gevestigde (Italiaanse) naam. Overigens betwijfel ik of de kwaliteit van Santoni per Oger voldoende is. Van wat ik in de winkel zag vond ik het een beetje ielig overkomen, veel goedkope maakwijze (geen mooie Noorse e.d.) icm absurde prijzen.

Santoni wordt de nieuwe Tod's... goede marketing, en een machine geproduceerde schoenen verkopen als zijnde rangenaaide en handgemaakte schoen.

Als Santoni zijn afzet voor 80% haalt uit het merkgeile amerika, ja dan kun je er op wachten dat de kwaliteit steeds minder wordt om toch aan hun lerveringsverplichtingen te doen terwijl de prijs alleen zal blijven stijgen. Daarnaast is Andrea de enige die in de Santoni-fabriek(!) rondloopt alszijnde meesterschoenmaker.

Als gevestigde naam bedoel ik meer dat Santoni nog niet zo lang bestaat, zeker niet als je kijkt naar Lobb, Berluti en Green.
uality is remembered long after price is forgotten

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2005 - 00:52:05
Ik vind het prima schoenen met mooie modellen en draag ze graag.Ik zie me nog niet zo gauw op een berluti lopen hoe mooi die ook mag zijn.

Huey

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 10 februari 2005 - 08:32:21
Citaat van: "gusto napolitano"
Ik vind het prima schoenen met mooie modellen en draag ze graag.Ik zie me nog niet zo gauw op een berluti lopen hoe mooi die ook mag zijn.

Zoals Vodka al zei, schoenen selecteer ik op uiterlijk en comfort. Nog niet zozeer hoe ze gemaakt zijn...

Sprezzatura

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Meesterschoenmakers
Reactie #18 Gepost op: 10 februari 2005 - 21:45:38
Citaat van: "Grintoso"

Die zullen ze dan wel onlangs hebben aangekocht... Las juist in een interview dat Andrea zich een beetje ongerust maakte vanwege het feit dat hij de enige is die de kwaliteit keurde, en dit vanwege de drukte niet meer kon vasthouden.

Als ieder pas een oordeel mag vellen nadat diegene de desbetreffende fabriek heeft bezocht kon het wel eens akelig stil gaan woorden in de winkels... laat staan hier.

Maar vertel eens over je bezoek? Ben nu wel nieuwsgierig geworden, vooral naar de fato an mano lijn...

Grintoso

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Meesterschoenmakers
Reactie #19 Gepost op: 11 februari 2005 - 11:26:21
Het is een strakke gedisciplineerde organisatie. Drie fabrieksgebouwen naast elkaar. In elk gebouw wordt een andere categorie schoenen geproduceerd. Een voor moccasins, hoofdzakelijk voor de V.S., een voor damesschoenen en in de grootste fabriek Santoni classico. In dit hoofdgebouw is ook een apart atelier ingericht. Hier staan 10 gekwalificeerde "handsewers" de norvegese en bentivegna schoenen te maken.

Citaat van: "Sprezzatura"
Citaat van: "Grintoso"

Die zullen ze dan wel onlangs hebben aangekocht... Las juist in een interview dat Andrea zich een beetje ongerust maakte vanwege het feit dat hij de enige is die de kwaliteit keurde, en dit vanwege de drukte niet meer kon vasthouden.

Als ieder pas een oordeel mag vellen nadat diegene de desbetreffende fabriek heeft bezocht kon het wel eens akelig stil gaan woorden in de winkels... laat staan hier.

Maar vertel eens over je bezoek? Ben nu wel nieuwsgierig geworden, vooral naar de fato an mano lijn...
uality is remembered long after price is forgotten

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #20 Gepost op: 05 september 2006 - 18:36:41
Santoni ook weer aanwezig tijdens de speciale weekende bij Oger.

Immanuel

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 05 september 2006 - 20:38:22
als ik schoenen mooi vind dan koop ik ze, alle verhalen (sprookjes, leugens, onwaarheden) ten spijt.. en laat ik nu net van slanke schoenen houden, daar is vlgs mij santoni meester in..

pemazel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Onwaarheden ...
Reactie #22 Gepost op: 05 september 2006 - 20:54:30
Bij Sir Max (Amsterdam) zijn ook Goodyear welded Santoni's te koop (voor plm 500 euro): over die kwaliteit valt absoluut niet te mopperen. (Anders zou Eduard ze ook niet verkopen. Dat je voor 300 - 400 Euro een kwalitatief wat mindere schoen krijgt  (norwegian, Blake) lijkt me logisch. Maar vergelijk een en ander nu eens met Edward  Green (750 euro) of Lobb (970), wat is dan relatief voortreffelijk: juist: Santoni.
Ik geloof ook niet dat 80% naar het  
merkgeile Amerika zou gaan: als e-bay, styleforum of Andy graadmeters zijn - en dat geloof ik - dan is Santoni over de plas nog heel onbekend.

Paul

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #23 Gepost op: 05 september 2006 - 21:21:54
Wat er kwalitatief minder is aan een blake is me redelijk duidelijk, wat het probleem met een norwegian zou zijn weer niet.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Immanuel

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 05 september 2006 - 21:28:20
weet je wat wel weer prettig is aan blake en zeker die dunne zooltjes?

ze zitten als pantoffels, dat is ook een vorm van kwaliteit, ik vind dat soms kwaliteit te veel beoordeeld wordt op duurzaamheid, maar niet op comfort. Ik ken zat mensen die niet op norvegese maakwijze willen lopen, omdat het de fijheid mist en de soepelheid..

Napoleon

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 05 september 2006 - 21:30:08
Citaat van: "Immanuel"

ze zitten als pantoffels, dat is ook een vorm van kwaliteit, ik vind dat soms kwaliteit te veel beoordeeld wordt op duurzaamheid, maar niet op comfort. Ik ken zat mensen die niet op norvegese maakwijze willen lopen, omdat het de fijheid mist en de soepelheid..
ik heb ook blake, echt heel dun maar idd zoals je zegt heel soepel. Duurzaam ho maar, maarja dat weet je als je ze koopt dus ook niet zeiken dan

Immanuel

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 05 september 2006 - 21:31:25
Citaat van: "Napoleon"

ik heb ook blake, echt heel dun maar idd zoals je zegt heel soepel. Duurzaam ho maar, maarja dat weet je als je ze koopt dus ook niet zeiken dan

zo is`t, je hebt ook van die type`s die perse met suede schoenen naar t cafe moeten, die hoor je hier toch ook niet? :wink:  :lol:

Immanuel

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 05 september 2006 - 21:32:56
on topic, wat komt zo`n meneer santoni nu echt doen hier? verteld hij iets, of poetst hij? of laat hij poetsen, wie heeft het al eens meegemaakt?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #28 Gepost op: 05 september 2006 - 21:49:13

Loop comfort? Ondersteuning van je voeten zodat ze minder snel doorzakken? Demping? Ook een vorm van kwaliteit.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #29 Gepost op: 05 september 2006 - 21:52:42
Citaat van: "Sergio"
Wat er kwalitatief minder is aan een blake is me redelijk duidelijk, wat het probleem met een norwegian zou zijn weer niet.
Bij SM zeggen ze, en daar zit wel wat in, dat de Norvegese constructie kwetsbaar is. Het "chassis" van de schoen ligt open en bloot. Bij de Goodyear constructie is het chassis verborgen en kan het minder snel beschadigen.
esus saves, George Nelson withdraws!