Auteur Topic: Meneer Santoni komt naar Nederland  (10941 keer gelezen)

FFW

  • Gast
Meneer Santoni komt naar Nederland
Gepost op: 08 februari 2005 – 19:34:45
Ik lees net in de nieuwsbrief van Osjéeeh dat op 5 en 6 maart Andrea Santoni in hun winkel is. Is het verstandig om op die dagen een paar maatschoenen te laten maken? of is het dan zo druk dat het niet meer persoonlijk is. Ik hoor graag jullie mening hierover.

Huey

  • Gast
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #1 Gepost op: 08 februari 2005 – 19:36:29
Ik denk dat dat een behoorlijk prijzige aangelegenheid wordt...

Sprezzatura

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #2 Gepost op: 08 februari 2005 – 19:58:13
Ik vind dat Santoni nogal overgewaardeerd wordt door velen... De modellen zijn erg mooi, heb zelf de 6365 (plain oxford met omgeslagen leren zool) en de 6354 (penny loafertjes) en ja het ziet er mooi uit maar is toch meer modeschoen dan kwaliteit schoen.

Ik weet niet wat een handgenaaide op maat gemaakte schoen gaat kosten bij Santoni, en dan ook nog via Oger, maar kan me voorstellen dat het de mooite loont gelijk naar de gevestigde namen te kijken.. (zie andere post onder maatschoenen)

De oger maatdagen zijn vaak een beetje treurig, niet echt kwaliteit beminnend volk. In mijn bescheiden opinie dan hè ;) Ga gewoon eens kijken, en vraag er wat meer over.

Huey

  • Gast
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #3 Gepost op: 08 februari 2005 – 20:02:33
Citaat van: "Sprezzatura"
Ik vind dat Santoni nogal overgewaardeerd wordt door velen... De modellen zijn erg mooi, heb zelf de 6365 (plain oxford met omgeslagen leren zool) en de 6354 (penny loafertjes) en ja het ziet er mooi uit maar is toch meer modeschoen dan kwaliteit schoen.


Ik heb pas een 1e paar Santonis gekocht en ben er erg blij mee, zit lekker etc. Maar ik heb ze idd gekocht om het uiterlijk en niet zozeer om de kwaliteit. Hoewel ik ze vele malen mooier gemaakt vind dan Prada om maar iets in bijna dezelfde prijsklasse te noemen.

Wanneer het op schoenen aankomt ga ik op het moment toch eerder voor de looks dan voor de kwaliteit.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #4 Gepost op: 08 februari 2005 – 20:03:10
Santoni is naar mijn idee toch wel een gevestigde (Italiaanse) naam. Overigens betwijfel ik of de kwaliteit van Santoni per Oger voldoende is. Van wat ik in de winkel zag vond ik het een beetje ielig overkomen, veel goedkope maakwijze (geen mooie Noorse e.d.) icm absurde prijzen.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #5 Gepost op: 08 februari 2005 – 20:12:26
Citaat van: "Vodka"
. Van wat ik in de winkel zag vond ik het een beetje ielig overkomen, veel goedkope maakwijze (geen mooie Noorse e.d.) icm absurde prijzen.


Ja!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Sprezzatura

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #6 Gepost op: 08 februari 2005 – 20:19:37
Citaat van: "Vodka"
Santoni is naar mijn idee toch wel een gevestigde (Italiaanse) naam. Overigens betwijfel ik of de kwaliteit van Santoni per Oger voldoende is. Van wat ik in de winkel zag vond ik het een beetje ielig overkomen, veel goedkope maakwijze (geen mooie Noorse e.d.) icm absurde prijzen.


Santoni wordt de nieuwe Tod's... goede marketing, en een machine geproduceerde schoenen verkopen als zijnde rangenaaide en handgemaakte schoen.

Als Santoni zijn afzet voor 80% haalt uit het merkgeile amerika, ja dan kun je er op wachten dat de kwaliteit steeds minder wordt om toch aan hun lerveringsverplichtingen te doen terwijl de prijs alleen zal blijven stijgen. Daarnaast is Andrea de enige die in de Santoni-fabriek(!) rondloopt alszijnde meesterschoenmaker.

Als gevestigde naam bedoel ik meer dat Santoni nog niet zo lang bestaat, zeker niet als je kijkt naar Lobb, Berluti en Green.

Huey

  • Gast
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #7 Gepost op: 08 februari 2005 – 20:24:20
Citaat van: "Sprezzatura"
Citaat van: "Vodka"
Santoni is naar mijn idee toch wel een gevestigde (Italiaanse) naam. Overigens betwijfel ik of de kwaliteit van Santoni per Oger voldoende is. Van wat ik in de winkel zag vond ik het een beetje ielig overkomen, veel goedkope maakwijze (geen mooie Noorse e.d.) icm absurde prijzen.


Santoni wordt de nieuwe Tod's... goede marketing, en een machine geproduceerde schoenen verkopen als zijnde rangenaaide en handgemaakte schoen.

Als Santoni zijn afzet voor 80% haalt uit het merkgeile amerika, ja dan kun je er op wachten dat de kwaliteit steeds minder wordt om toch aan hun lerveringsverplichtingen te doen terwijl de prijs alleen zal blijven stijgen. Daarnaast is Andrea de enige die in de Santoni-fabriek(!) rondloopt alszijnde meesterschoenmaker.

Als gevestigde naam bedoel ik meer dat Santoni nog niet zo lang bestaat, zeker niet als je kijkt naar Lobb, Berluti en Green.


Berluti wordt door Stefano Bi gemaakt en komt ook geen echt handwerk meer aan te pas... Pas bij Bespoke komt er echt handwerk bij kijken.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #8 Gepost op: 08 februari 2005 – 20:26:26
Dat gedweep met handwerk vind ik van sommige een beetje overdreven.

Bij een schoen wil ik een mooi model, hoge kwaliteit leer en het liefst 1 die over 20 jaar nog leeft.

En of dat nu hand- of machinaalvervaardigd is kan me niet zo boeien eigenlijk.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Sprezzatura

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #9 Gepost op: 08 februari 2005 – 20:37:09
Berluti bestaat al een eewigheid, daar ging het mij om... Santoni is nu ineens helemaal hip en de shit of weet ik veel hoe dat heet. Je kan als schoenenmaker niet ineens heel populair zijn, dat kun je nooit de verwachte kwaliteit leveren toch?

Besides StafanoBi, de maker van Berluti is van LVMH en bestaat nog korter dan Santoni. Als je bespoke neemt koop je alleen de garantie dat jouw geselecteerde stukje leer exclusief door Berluti gebruikt wordt.

De discussie over handgemaakt of machinaal, tsja die bestaat al héél erg lang. Het enige wat ik overdreven vind is een schoen die gewoon uit een fabriek komt, handgemaakt noemen... ;)

Huey

  • Gast
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #10 Gepost op: 08 februari 2005 – 20:40:45
Citaat van: "Sprezzatura"
Berluti bestaat al een eewigheid, daar ging het mij om... Santoni is nu ineens helemaal hip en de shit of weet ik veel hoe dat heet. Je kan als schoenenmaker niet ineens heel populair zijn, dat kun je nooit de verwachte kwaliteit leveren toch?

Santoni is behoorlijk hip inderdaad. Maar ik vind ze samen met Berluti toch de mooiste[/b] schoenen maken. Qua model dan. Niet per se kwalitatief.

Citaat

Besides StafanoBi, de maker van Berluti is van LVMH en bestaat nog korter dan Santoni. Als je bespoke neemt koop je alleen de garantie dat jouw geselecteerde stukje leer exclusief door Berluti gebruikt wordt.

Sinds 1991 bestaat Stefano Bi geloof ik, maar je koopt bij Bespoke dan ook Berluti op maat.

Citaat

De discussie over handgemaakt of machinaal, tsja die bestaat al héél erg lang. Het enige wat ik overdreven vind is een schoen die gewoon uit een fabriek komt, handgemaakt noemen... ;)


Tsja, ik denk dat sommige dingen nu eenmaal beter met een machine gedaan kunnen worden dan met de hand.

Sprezzatura

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #11 Gepost op: 08 februari 2005 – 21:07:52
Citaat



Tsja, ik denk dat sommige dingen nu eenmaal beter met een machine gedaan kunnen worden dan met de hand.


Ben ik het absoluut mee eens, je moet die productie niet onnodig inefficiënt maken. Besteed dan je geld en moeite aan het aankopen van de mooiste stukken leer!

guest45

  • Gast
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #12 Gepost op: 08 februari 2005 – 22:07:48
IDD..liever een machinale schoen met mooie snit dan handgenaaide die zo lelijk is als de nacht (oubollig bedoel ik dan)

iemand verder nog ideen wat betreft iets dat in de buurt komt van de schoenen die ik in het meier topic posste?

FFW

  • Gast
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #13 Gepost op: 08 februari 2005 – 22:14:04
die nichtenpumps bedoel je?

guest45

  • Gast
Meneer Santoni komt naar Nederland
Reactie #14 Gepost op: 08 februari 2005 – 22:21:34
ja die slanke