Auteur Topic: [Den Haag] F.G. van den Heuvel  (23681 keer gelezen)

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
[Den Haag] F.G. van den Heuvel
Gepost op: 24 maart 2010 – 16:05:55
F.G. van den Heuvel
Hoge Nieuwstraat 36
2514 EL 's-Gravenhage

Website: www.fgvandenheuvel.com.

Een ervaring:

Maar even mijn ervaringen dan met Van den Heuvel, v้r voor mijn SF-tijd, dus wat onervaren :-).

Om te beginnen: het is een zaak met vakmanschap.
Dan: de service was uitstekend.

Er werd dus de eerste keer opgemeten voor een zogenaamd pashemd. Er is een minimale eerste afname van 3 hemden. Pas als het eerste hemd helemaal perfect zit, volgens jou, worden de andere twee ook gemaakt, de eerste wordt steeds aangepast. Die eerste moet ook tweemaal gewassen zijn.
Mijn eerste hemd ging niet zo goed, maar volgens mij lag dat meer aan mijn pakken dan aan de hemden. De hemden werden dus op zich uitstekend aangemeten, maar de match met mijn onvolkomen pakken slaagde niet. G้้n fout van Van den Heuvel dus.

Na drie aanpassingen zat het eerste hemd goed; het werd steeds allemaal keurig naar Brussel opgestuurd, en de service was dermate dat er geen ้nkel probleem was tot aanpassing de opvolgende keren.
Door de afstand en mijn schaarse bezoeken aan den Haag, duurde het wel even voor het allemaal in orde was, maar dat was opnieuw mijn zwakte, en niet van de firma.

Aan opties als plooitjes enz. dเcht ik toen nog helemaal niet, dus ik nam wat mij goed leek qua mouwen, sluiting, boorden, manchetten en stoffen.

Mindere punten:

- weinig stoffenkeuze, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Nieuwenhuis;
- minder suggesties, vergeleken met dezelfde;
- vooral klassiek ingesteld, dus minder aandacht voor 'persoonlijke, frivole' zaken;
- als je in jeans binnenkomt, word je beduidend minder goed geholpen (door de jongere generatie);
- slijtage aan boorden en manchetten stelde zich wel snel...;
- boorden en manchetten vervangen kost 50 € per hemd.

Maar behalve deze minpuntjes, was ik zeker tevreden over Van den Heuvel, maar bereid je wel voor op een heel andere benadering dan door Nieuwenhuis.

Meer ervaringen zijn welkom.

Charlie

  • Gast
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2010 – 16:26:12
Zojuist heb ik met Van den Heuvel gesproken. In dit gesprek heb ik gevraagd of het minimum aantal van drie shirts ook geldt voor een eventuele nabestelling. Dit is niet het geval. Een tweede bestelling kan per stuk.

De prijs is vanaf €175 en de levertijd bedraagt 3 เ 4 weken.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2010 – 16:28:58
Dat is gek, Charlie. De web site heeft het over 159 EUR.
http://www.fgvandenheuvel.com/fmaathemden.htm

Charlie

  • Gast
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2010 – 16:48:48
Dat vond ik dus ook al vreemd. Ik ga er even achteraan.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2010 – 16:54:00
Je precies, want dat scheelt nogal. Een overhemd van 159 EUR is redelijk normaal. Dat ben je bij Vanita ook kwijt voor Thomas Mason en Canclini. Ettemadis zit er ook maar net ietsje onder. Maar 179 EUR is toch weer een stap er boven.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2010 – 16:54:17
Zal wel oude prijzen zijn op de website.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2010 – 17:04:12
Nog in guldens misschien.

Charlie

  • Gast
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2010 – 13:38:30
Van den Heuvel heeft contact met mij opgenomen en aangegeven dat de prijzen inderdaad zijn gestegen, maar dat dit op de website nog niet is aangepast.

Een shirt begint nu dus bij €175.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2010 – 13:51:43
Is dit je eerste MTM ervaring Charlie?

Ik snap niet zo goed waarom je voor deze zaak kiest. Het afnemen van 3 hemden in een keer staat me niet aan, dit omdat je dus niet weet wat je krijgt en er dus gelijk met 3 zijn opgezadeld.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2010 – 14:04:50
Op zich niet zo'n ramp, Orno. De man geeft aan dat je de andere twee hemden pas krijgt als het eerste hemd naar behoren zit. Dat is een fijne en overigens ook traditionele werkwijze. Oh en Van den Heuvel is 'bespoke' als ik me het goed kan herinneren.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2010 – 14:13:28
Op zich niet zo'n ramp, Orno. De man geeft aan dat je de andere twee hemden pas krijgt als het eerste hemd naar behoren zit. Dat is een fijne en overigens ook traditionele werkwijze. Oh en Van den Heuvel is 'bespoke' als ik me het goed kan herinneren.

Ah ok ik dacht MTM. Let maar verder niet op mijn post dan.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Charlie

  • Gast
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #11 Gepost op: 01 april 2010 – 11:35:56
Vandaag nog wat informatie gekregen van de heer Van den Heuvel. Hij vertelde mij dat zij een eigen atelier hebben waar zij zelf de patronen maken en de stof knippen (geen fabriekswerk dus). Er zullen 12 เ 13 maten worden opgenomen en het model wordt met de klant besproken. Voor het opnemen van de maten staat ongeveer drie kwartier เ ้้n uur. De hoeveelheid aan stoffen is blijkbaar ook iets uitgebreider ten opzichte van Paul Brussels tijd. Momenteel zitten ze aan de drie kasten. Geen idee of dit veel is... dat moet een bezoek uitmaken natuurlijk.

Ze maken dus eerst ้้n proefhemd en die moet je dan een paar keer dragen en wassen om vervolgens terug te komen en de aanpassingen te bespreken. Daarna worden de twee andere pas gemaakt.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #12 Gepost op: 01 april 2010 – 11:56:56
Weet je waar de stoffen vandaan komen?

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #13 Gepost op: 01 april 2010 – 12:06:22
Weet je waar de stoffen vandaan komen?

Van een geit :D

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Charlie

  • Gast
Re: [Den Haag] F.G. van den Heuvel
Reactie #14 Gepost op: 01 april 2010 – 12:23:42
Weet je waar de stoffen vandaan komen?

Nee, maar ik ga het even navragen.