Auteur Topic: Te klein, is er wat aan te doen?  (7418 keer gelezen)

FFW

  • Gast
Te klein, is er wat aan te doen?
Gepost op: 05 februari 2005 – 23:41:28
Twee keer heb ik mij laten verleiden om bij Baldessarini schoenen te kopen. Ze zijn gemaakt door Crocket & Jones, dus jullie zullen wel enigzins bekend zijn met de pasvorm.
In de lengte zitten de schoenen prima, in de breedte echter niet. C&J heeft zo'n soort van versteviging in de punt (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel). Hierdoor behouden de schoenen hun slanke vorm, maar ik krijg er kromme poten van.
Nu is mijn vraag of jullie weten of een goede schoenmaker de schoenen breder kan maken in de punt, ofdat ik gewoon dikke pech heb.

guest45

  • Gast
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #1 Gepost op: 06 februari 2005 – 11:13:30
ik denk dat oprekken wel kan? ik heb als ik nieuwe schoenen koop de eerste paar weken ook zowiezo last van mijn voeten....
langzaam maar zeker gaan ze dan naar je voet staan

Misschien dennis proberen?

Huey

  • Gast
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #2 Gepost op: 06 februari 2005 – 12:56:36
Baldessarini heeft misschien wel een eigen leest bij C&J, de Baldessarini pasvorm hoeft absoluut niet hetzelfde te zijn als de C&J modellen. De afwerking hoeft ook niet per se hetzelfde te zijn. Oger Napoli wordt door Finamore gemaakt, maar de hemden die het label Finamore dragen zijn toch net even een stukje mooier.

Sowieso moeten goede schoenen ingelopen worden. 1e keer niet langer dan een uurtje aan. Minimaal dagje laten rusten en dan 2 uur aan, dagje rusten etc. Dat scheelt al heel veel. Schoenspanners gebruiken is ook aan te bevelen.

Als je ze te klein hebt gekocht is er weinig aan te doen lijkt me...

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #3 Gepost op: 06 februari 2005 – 13:25:14
Neem aan dat hij de juiste maat heeft genomen.Wellicht na een aantal keren dragen dat ze wat wijder worden.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #4 Gepost op: 06 februari 2005 – 14:44:15
Zijn er eigenlijk van de goede merken ook breedtematen? Ik heb namelijk ook te brede voeten eigenlijk, maar ik wil als ik aan de echt mooie merken begin toch wel schoenen die goed passen en waarbij ik vooral niet bang hoef te zijn dat het leer aan de zijkanten uitscheurt (iets dat me al redelijk vaak is gebeurd bij gelukkig minder dure schoenen)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Huey

  • Gast
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #5 Gepost op: 06 februari 2005 – 14:45:11
Citaat van: "W1ZZ"
Zijn er eigenlijk van de goede merken ook breedtematen? Ik heb namelijk ook te brede voeten eigenlijk, maar ik wil als ik aan de echt mooie merken begin toch wel schoenen die goed passen en waarbij ik vooral niet bang hoef te zijn dat het leer aan de zijkanten uitscheurt (iets dat me al redelijk vaak is gebeurd bij gelukkig minder dure schoenen)


Ja hoor, dat hoort geen probleem te zijn. Of ze op voorraad zijn is weer een ander verhaal.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #6 Gepost op: 06 februari 2005 – 14:45:47
Bij Santoni worden verschillende leesten gebruikt. De ene is breder dan de andere. Heb zelf een oxford met Lugano leest, past erg goed bij m'n brede voeten.
Fashion can be bought. Style one must possess.

FFW

  • Gast
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #7 Gepost op: 06 februari 2005 – 16:00:22
De schoenen die ik heb van baldi zijn vrijwel identiek aan die van C&J.

Huey

  • Gast
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #8 Gepost op: 06 februari 2005 – 16:08:14
Citaat van: "FFW"
De schoenen die ik heb van baldi zijn vrijwel identiek aan die van C&J.

Heb je wel de goede maat gekocht? Hoe vaak heb je er al op gelopen etc. etc.

FFW

  • Gast
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #9 Gepost op: 06 februari 2005 – 17:02:55
Ik heb in de lengt de goede maat gekocht, alleen heb ik brede voeten. Jaja, ik weet het maatwerk. Maar ja dat ligt nu even niet in het budget.
Ik heb de schoenen vaak genoeg aangehad om in te zien dat dat nooit meer wat wordt. Dus nu vroeg ik me af of een goede schoenmaker schoenen breder kan maken.

Huey

  • Gast
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #10 Gepost op: 06 februari 2005 – 17:04:27
Citaat van: "FFW"
Ik heb in de lengt de goede maat gekocht, alleen heb ik brede voeten. Jaja, ik weet het maatwerk. Maar ja dat ligt nu even niet in het budget.
Ik heb de schoenen vaak genoeg aangehad om in te zien dat dat nooit meer wat wordt. Dus nu vroeg ik me af of een goede schoenmaker schoenen breder kan maken.

Vaak zijn de schoenen ook in andere breedtematen te krijgne (voor volgende keer dus ;) )

Je zou 't kunnen laten oprekken. Ben alleen bang dat dat geen mooi resultaat oplevert. En volgende keer gewoon laten staan als het in de breedte niet goed is. Alleen maar zonde van 't geld dan.

FFW

  • Gast
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #11 Gepost op: 06 februari 2005 – 17:23:11
Ik weet het maar ja, handgemaakte engelse schoenen met 50% korting. Dan wil ik nogal eens te snel kopen terwijl ze niet perfect zitten, ja later toch spijt he.

Huey

  • Gast
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #12 Gepost op: 06 februari 2005 – 17:26:13
Citaat van: "FFW"
Ik weet het maar ja, handgemaakte engelse schoenen met 50% korting. Dan wil ik nogal eens te snel kopen terwijl ze niet perfect zitten, ja later toch spijt he.


Dan kun je beter een keertje overslaan en wachten tot ze de juiste maat hebben.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #13 Gepost op: 06 februari 2005 – 17:28:17
Misschien kun je ze als 't niet lukt met oprekken wel aan iemand kwijt? foto's/maat?
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Huey

  • Gast
Te klein, is er wat aan te doen?
Reactie #14 Gepost op: 06 februari 2005 – 17:29:57
Ebay idd! Op styleforum.net zijn er genoeg mensen die daar op azen natuurlijk :)