Weer een dikke week hier doorgebracht, nu wat meer tijd voor shoppen gehad. Overal sale momenteel.
Qua SF winkels:
Fere (Bulevardi 3,
www.fere.fi). Niet een hele grote zaak, wel grote merken als Brioni, Isaia, Kiton, Pal Zileri, en nog wat casual spul van o.a. Hackett, schoenen van Sutor en Allen Edmonds.
Solo for Men (Frederikinkatu 24 en Ateneuminkuja,
www.soloshop.fi). Corneliani ('gewone' lijn en de goedkopere Trend, ZZegna, Tiger of Sweden en nog wat ander spul. Ben alleen op de locatie Frederikinkatu geweest, was wel aardig maar weinig in mijn maat helaas.
Nicolas (Frederikinkatu 22) Leuk klein zaakje, Italiaans designer spul en nog een voor mij onbekend merk met leuke ongevoerde jasjes, naam is me helaas ontschoten.
Beam/Beamhill (verschillende locaties,
http://beamhill.fi/ ). Vooral casual spul, merken als Acne en APC. Voor jeansliefhebbers wel de moeite waard.
Verder zijn er nog een aantal bespoke tailors, heb deze niet bezocht maar kan wel adressen hier neerzetten als daar liefhebbers voor zijn.
Ook had ik als tips Seven en Helsinki10 (beiden op Eerikinkatu), vooral obscure casual merken daar.
Dan is er nog Kamp Galleria, een winkelcentrum met wat aardige winkeltjes.
Della Marga - Veel Armani en D&G, beetje Moncler.
Tiger of Sweden - Zweeds merk, leuke mix van jasjes, pakken. shirts en beetje casual dingen.
Daarnaast is er op de 2e etage van Kamp Galleria een zaak die Schoffa (
http://www.schoffa.com/ ) heet. Heb hier een hele tijd met een van de verkopers staan praten. Aardige knul, duidelijk een liefhebber van stijl (wat nogal zeldzaam is in Finland).
Ze verkopen vooral MTM shirts, stoffen van Mason etc. Prijs viel me heel erg mee, begon al onder de 100 euro, opties als parelmoer geen meerprijs. Ook een selectie RTW shirts, in 3 pasvormen: regular, slim fit, extra slim fit.
Ze hebben een lijn MTM pakken, stoffen van grote namen: Holland&Sherry, Loro Piana. Zowel deels als volledig canvas mogelijk.
Men kan er ook Loake schoenen vanuit de catalogus bestellen, dus ieder model is leverbaar.
Daarnaast een hele hoop accessoires: manchetknopen, dassen, pochetjes, shawls, SWIMS, schoenspanners, zelfs portemonnees.
Heb nog een paar foto's gemaakt. Uiteindelijk met een super slim fit shirt de deur uitgelopen, pics in nieuwe aanwinsten topic.