Auteur Topic: Helsinki  (2903 keer gelezen)

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Helsinki
Gepost op: 15 februari 2010 – 15:32:36
In juni ga ik een paar dagen met mijn ega naar Helsinki.
We verblijven in het mooie (KLIK) Glo Hotel (KLIK). Een mooi stijlvol hotel midden in de stad!

Heeft iemand nog leuke tips?

 
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Helsinki
Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2010 – 17:19:57
Ben er in januari geweest en ga in maart weer, helaas niets aan shopping gedaan vorige keer. Het grootste shopping mall van de Noordelijke landen is in Helsinki (iets buiten centrum), maar verwacht niet al te veel SF-achtige winkels.

Er is een groot warenhuis genaamd Stockmann in het centrum (qua merken iets boven Bijenkorfniveau), in de straten rondom Stockmann zijn nog winkels van bekende grote merken.

Helaas geen leuke verborgen winkeltjes kunnen ontdekken, had ook niet het idee dat de Finnen evenveel om stijl geven als de inwoners van Stockholm of Kopenhagen, maar dat lag misschien ook aan het feit dat de straten bedekt waren met sneeuw, in juni is het er vast een stuk beter.


edit: dat hotel ziet er goed uit overigens!  :)

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Helsinki
Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2010 – 20:28:12
Vandaag hier, helaas met regen, aangekomen... Enkele uurtjes al wat rondgekeken en er zijn wel leuke winkels en het is een mooie stad.
Ik zal later wel terug komen op wat tips!

Merken gezien tot nu toe (SF waardig)
Tod's
Hogan
LV
Canali
Faconable
Longchamps
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Helsinki
Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2010 – 09:32:13
Als het winkelen niets wordt dan kun je, net als de echte Finnen, met de boot naar Talinn en daar een dagje toerist spelen/goedkoop drinken.

Ga zelf nog 2-3x naar Finland komende maanden, zal in augustus wel wat meer tijd hebben om Helsinki centrum op eigen houtje te verkennen en wat meer SF-achtige winkels te bekijken.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Helsinki
Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2010 – 09:58:59
en wat meer SF-achtige winkels te bekijken.

SF-achtig wel, SF-waardig bijna niks.... Tja de Louis Vuitton store, maar dan hebben we het ver gehad.

Ik zag wel gisteren op mijn laatste dag, op de kopse kant van de Esplanada (aan de west zijde) een winkel liggen met de naam Via Monte Napoleone.

Ik heb niet gezien wat ze verkopen, maar wellicht dat het de moeite waard is.


EDIT: www.vmn.fi    (Prada, Gucci, Dior enz...)
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Helsinki
Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2010 – 13:25:28
Ah Helsinki. Ben er vroeger veel geweest voor werk.

GLO ben ik niet geweest (kan het mij ook niet herinneren, recent hotel? Hotel Kamp (zelfde keten) uiteraard wel. Kamp is is volgens mij klassieker dan GLO, als ik het zo zie. Was toen, en vast nog steeds, een van de places to be.
De Radisson hotels zijn er ook prima.

Zelf nooit echt zo'n fan van Helsinki geweest. Als ik naar Finland ga voor de lol, geef mij dan maar lekker de zee en de natuur. Hun stadsleven vond ik behoorlijk saai. Lelijke en vooral vrouwen (enkele uitzonderingen na, en die hadden vaak Zweedse roots), niet echt geweldige uitgaansgelegenheden - veel van die semi-hippe tenten met een kunstmatige-cue om de suggestie van exclusiviteit te wekken, alcohol enkel verkrijgbaar bij Alko (staatsmonopolie), in de horeca met water aangelengde biertjes.

Finnen zijn inderdaad voor een groot deel niet stijlvol, ze hebben ook te maken met een nog groter obesitas probleem dan Nederland. Toppunt van stijl is er nog steeds doodgeslagen-beest (bont).

Nee, geef mij dan maar de Finse natuur! Dat is dan ook mijn tip: Trek er op uit! Je bent niet in Finland geweest als je niet de natuur in getrokken bent (trouwens ook een verplicht onderdeel voor nieuwe Nokia medewerkers ;))

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Helsinki
Reactie #6 Gepost op: 06 augustus 2010 – 22:34:21
Weer een dikke week hier doorgebracht, nu wat meer tijd voor shoppen gehad. Overal sale momenteel.

Qua SF winkels:

Fere (Bulevardi 3, www.fere.fi). Niet een hele grote zaak, wel grote merken als Brioni, Isaia, Kiton, Pal Zileri, en nog wat casual spul van o.a. Hackett, schoenen van Sutor en Allen Edmonds.

Solo for Men (Frederikinkatu 24 en Ateneuminkuja, www.soloshop.fi). Corneliani ('gewone' lijn en de goedkopere Trend, ZZegna, Tiger of Sweden en nog wat ander spul. Ben alleen op de locatie Frederikinkatu geweest, was wel aardig maar weinig in mijn maat helaas.

Nicolas (Frederikinkatu 22) Leuk klein zaakje, Italiaans designer spul en nog een voor mij onbekend merk met leuke ongevoerde jasjes, naam is me helaas ontschoten.

Beam/Beamhill (verschillende locaties, http://beamhill.fi/ ). Vooral casual spul, merken als Acne en APC. Voor jeansliefhebbers wel de moeite waard.

Verder zijn er nog een aantal bespoke tailors, heb deze niet bezocht maar kan wel adressen hier neerzetten als daar liefhebbers voor zijn.
Ook had ik als tips Seven en Helsinki10 (beiden op Eerikinkatu), vooral obscure casual merken daar.

Dan is er nog Kamp Galleria, een winkelcentrum met wat aardige winkeltjes.

Della Marga - Veel Armani en D&G, beetje Moncler.

Tiger of Sweden - Zweeds merk, leuke mix van jasjes, pakken. shirts en beetje casual dingen.

Daarnaast is er op de 2e etage van Kamp Galleria een zaak die Schoffa (http://www.schoffa.com/ ) heet. Heb hier een hele tijd met een van de verkopers staan praten. Aardige knul, duidelijk een liefhebber van stijl (wat nogal zeldzaam is in Finland).

Ze verkopen vooral MTM shirts, stoffen van Mason etc. Prijs viel me heel erg mee, begon al onder de 100 euro, opties als parelmoer geen meerprijs. Ook een selectie RTW shirts, in 3 pasvormen: regular, slim fit, extra slim fit.
Ze hebben een lijn MTM pakken, stoffen van grote namen: Holland&Sherry, Loro Piana. Zowel deels als volledig canvas mogelijk.
Men kan er ook Loake schoenen vanuit de catalogus bestellen, dus ieder model is leverbaar.
Daarnaast een hele hoop accessoires: manchetknopen, dassen, pochetjes, shawls, SWIMS, schoenspanners, zelfs portemonnees.

Heb nog een paar foto's gemaakt. Uiteindelijk met een super slim fit shirt de deur uitgelopen, pics in nieuwe aanwinsten topic.








Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Helsinki
Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2011 – 12:20:00
Laatstgenoemde zaak (Schoffa) heeft tegenwoordig ook een tweede vestiging op de Unionsgatan/Unioninkatu.