Auteur Topic: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]  (259151 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote shirtvergelijkingstopic [Veel plaatjes]
Reactie #165 Gepost op: 07 november 2011 - 16:06:27
Om aan de database toe te voegen, Alessandro Gherardi

Boord:
http://i.imgur.com/z8HxN.jpg

Split yoke:
http://i.imgur.com/v9YLU.jpg

Mouwaanzet:
http://i.imgur.com/XOfOc.jpg

Manchet:
http://i.imgur.com/u6fEM.jpg

Mouche:
http://i.imgur.com/xWe8G.jpg

Pasvorm is slank, standaard waist darts. Eerst eens wassen en strijken, dan mogelijk fitpics.

edit: img-tags verwijderd, had plaatjes moeten resizen want nu zijn ze te groot..

Hier nog even verder. Vandaag het shirt aangehad.

Wat direct op valt is dat de boord heel erg zacht/slap is. Minder stevig dan bijvoorbeeld een Finamore (per Oger), maar wel meer 'body' dan een RL button down. Beetje ertussenin dus. Voelt wel erg aangenaam om de hals.

De stof kreukt redelijk, vooral bij de armen/ rond de ellebogen zaten er na 2 minuten dragen al flink diepe kreukels, maar dat heb ik bij meer shirts. Is normaal bij katoen. Strijken gaat wel 'gewoon' goed.

Hier een pic van de boord met das:

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #166 Gepost op: 07 november 2011 - 18:40:07
Leuke bijdrage Clay. Ik heb zelf een aantal Gherardi shirts in Italië gekocht met nagenoeg dezelfde details. Na een paar jaar dragen kan ik hieraan toevoegen dat de stof zich goed houdt. Wel heb ik bijna alle knopen weer opnieuw moeten ( laten ) aanzetten. Tevens vergaat het mooie opstaande randje van de MoP knopen, maar dat zal de tand des tijds wel zijn.
Be yourself no matter what they say

Mediaman

• Gast
Reactie #167 Gepost op: 07 november 2011 - 18:46:28
Zijn er al ervaringen met de Ettemadis custom/mtm shirts?

Link:  http://www.ettemadis.com/2011/10/introductie-ettemadis-custom.html
Laatst bewerkt op: 07 november 2011 - 18:49:58 door Mediaman

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #168 Gepost op: 07 november 2011 - 18:58:44
Britse baggerkwaliteit dus?  ;)

Goede review trouwens, bedankt (zonder sarcasme).

No problem! Ergens heb ik die Britse kwaliteit nog wel hoog in acht staan, maar na het dragen van dit shirt ben ik daar toch behoorlijk van teruggekomen :-( . Beetje jammer! Met name die slappen manchetten zijn echt lelijk.

Hier nog even verder. Vandaag het shirt aangehad.

Wat direct op valt is dat de boord heel erg zacht/slap is. Minder stevig dan bijvoorbeeld een Finamore (per Oger), maar wel meer 'body' dan een RL button down. Beetje ertussenin dus. Voelt wel erg aangenaam om de hals.

De stof kreukt redelijk, vooral bij de armen/ rond de ellebogen zaten er na 2 minuten dragen al flink diepe kreukels, maar dat heb ik bij meer shirts. Is normaal bij katoen. Strijken gaat wel 'gewoon' goed.

Eindcijfer? :-)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #169 Gepost op: 08 november 2011 - 18:41:01

Eindcijfer? :-)

Moet wat langer ermee doen voordat ik een goed oordeel kan geven (het commentaar van CD geeft hoop), maar vooralsnog een 8.

Finamore is mooier qua boord, maar ook duurder.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #170 Gepost op: 11 november 2011 - 11:43:58
Er zijn bij Gherardi een aantal verschillende lijnen, met rood of blauw etiket. Heb ze even gemaild waar precies het onderscheid in zit:

Citaat
The differences between Red label , Blue label , Soft line are :

Red  : stitched by hand ( 5 passages )
Blue : sartorial not stitched by and
Soft : washed shirts – soft collars and cuffs – informal -

Charlie

• Gast
Reactie #171 Gepost op: 11 november 2011 - 12:58:49
Wat jammer om te horen dat de stof zo tegenvalt, MMorley. Kon je niet uit een bepaalde soort stof kiezen, bijvoorbeeld Sea island? Het is een beetje jammer dat dit afbreuk doet aan het merk, want ik heb vernomen dat de bespoke lijn wel top is. Het probleem is alleen dat je er dan meteen 5 moet afnemen, dat vind ik minder. Als dat minimum er niet aanvast zat was ik zo binnengelopen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #172 Gepost op: 11 november 2011 - 13:54:22
Helder Clay. Dat is wel belangrijke info die je mooi niet te zien krijgt op websites zoals Yoox.com.

En Charlie, voordat ik het shirt had besteld heb ik nog contact gehad met Simon Compton van PermantStyle.com. Er is bij T&A geen verschil tussen RTW en bespoke, de shirts zouden allemaal van dezelfde stoffen worden gemaakt en op dezelfde manier. Met bespoke kan alleen meer, zoals een ander boord en andere manchetten. Qua stof kan je natuurlijk ook meer kiezen bij T&A bespoke, zelfs RTW had nog aardig wat keus. Als je het klassieke witte hemd in zulke slechte poplin aflevert, verspeel je bij mij eigenlijk alle kansen. Ik ga echt nooit meer een T&A shirt bestellen.

Gisteren bij Oger Rotterdam binnengestapt en daar had men een mooie selectie aan Gherardi. Prijs die ik voorbij zag komen lag op de 119 euro. Ook nog een hoop mooie shirten gezien van Maffeis. Schitterende afwerkering en prachtige stoffen. Kost dan ook 229 euro. Misschien komt er nog wel een update ;).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #173 Gepost op: 11 november 2011 - 14:28:48
Toch jammer, Morley, met zo'n pasvorm uit het rek.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #174 Gepost op: 11 november 2011 - 14:38:02
Vanavond pasfase Ruben Bakker.

Charlie

• Gast
Reactie #175 Gepost op: 11 november 2011 - 15:16:58
En Charlie, voordat ik het shirt had besteld heb ik nog contact gehad met Simon Compton van PermantStyle.com. Er is bij T&A geen verschil tussen RTW en bespoke, de shirts zouden allemaal van dezelfde stoffen worden gemaakt en op dezelfde manier. Met bespoke kan alleen meer, zoals een ander boord en andere manchetten. Qua stof kan je natuurlijk ook meer kiezen bij T&A bespoke, zelfs RTW had nog aardig wat keus. Als je het klassieke witte hemd in zulke slechte poplin aflevert, verspeel je bij mij eigenlijk alle kansen. Ik ga echt nooit meer een T&A shirt bestellen.

Spreek jij jezelf nu niet een beetje tegen? Je zegt dat er geen verschil tussen RTW en bespoke zit bij T&A, maar ondertussen geef je wel aan dat er nog andere stoffen beschikbaar zijn die bij RTW niet gekozen kunnen worden. Daarnaast weet jij ook goed dat bespoke een uitstekende fit heeft en het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de afwerking bij bespoke exact hetzelfde is als bij RTW. Dit afwerking-gebeuren weet ik natuurlijk niet uit persoonlijke ervaring, maar ik kan het me bijna niet voorstellen.

Dit laat natuurlijk onverlet dat de slechte kwaliteit van de stof eigenlijk niet zou mogen voorkomen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #176 Gepost op: 11 november 2011 - 15:45:42
[...] lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de afwerking bij bespoke exact hetzelfde is als bij RTW. Dit afwerking-gebeuren weet ik natuurlijk niet uit persoonlijke ervaring, maar ik kan het me bijna niet voorstellen.
[...]

Ik zal maar alleen hier op reageren: dat bedoelde ik. De afwerking is idem volgens Simon Crompton, een vaste klant.

Toch jammer, Morley, met zo'n pasvorm uit het rek.

:(.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #177 Gepost op: 11 november 2011 - 16:54:43
Goede research MMorley en Clay. Wat ik dan nog over Gherardi kan zeggen is dat de mouwlengte prima is, ook voor langere armen, echter de totale lengte is wel net aan. Pasvorm is verder ok
Be yourself no matter what they say

Mediaman

• Gast
Reactie #178 Gepost op: 12 november 2011 - 16:15:32
Vanavond pasfase Ruben Bakker.

Hoe was het B?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #179 Gepost op: 12 november 2011 - 16:22:00
Prima ja, Ruben heeft de 1e keer uitstekend de maten genomen. Hij hoefde weinig tot geen veranderingen aan te brengen.
Ik zelf had wel wat aanvullende wensen. Voor de casual shirts wilde ik de boord ietsjes meer weggesneden als de gekozen collo Eduardo(Finamore), lijkt nu meer op de boorden van Mazzarelli.
Verder alleen nog aangegeven dat ik een geplooide mouwaanzet wilde.
Nu afwachten.
Ruben heeft wat opnames gemaakt die hij tzt op zijn blog zal zetten.