Auteur Topic: [Shirt] Corneliani  (27077 keer gelezen)

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #60 Gepost op: 12 april 2009 – 17:50:57
Shirts van Corneliani Trend heb ik geen ervaring mee. Zouden best goed kunnen zijn, aan de pakken van Corneliani Trend is teveel geplakt, die zou ik vermijden. Persoonlijk vind ik de styling van Corneliani Trend veel te agressief, actueel en aanwezig (+3 voor alliteratie).

De shirts van het normale label Corneliani zijn heel vergelijkbaar met Jacques Britt en Van Laack (ook qua prijs). Ikzelf heb 1 RTW hemd van dat label. De pasvorm is niet fitted, ruime schouders, veel stof in de taille, geen handwerk details, een beetje 'Duits' of klassiek 'Brits' .  ;)

Verder heb ik nog een zomerhemd van Corneliani 'Master shirts' oid en die is vergelijkbaar met RTW Barba qua afwerking en prijs, slanke taille, slanke mouwen en schouders, paarlemoeren knoopen, mouche etc etc.
Laatst bewerkt op: 12 april 2009 – 17:54:26 door Daedalus
cyka blyat

Daze

  • Gebruiker
  • Berichten: 222
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #61 Gepost op: 12 april 2009 – 21:34:49
Ik zal de term "gecharmeerd" nader verklaren. Het is zeker niet zo dat ik alles koop waar "Trend Corneliani" op staat. Ik heb op het moment twee hemden van Trend Corneliani waar ik erg tevreden over ben. Hierbij een kiekje van één van de hemden:



Van een afstandje lijkt dit een formeel hemd; van dichtbij wordt het bloemenpatroon zichtbaar. De hemden van de Trend lijn zijn slank en rond gesneden. Voor andere verkooppunten dan Nero in Amsterdam hou ik me nog steeds aanbevolen.

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #62 Gepost op: 11 mei 2013 – 21:29:41
Vandaag lag er thuis een verrassing op me te wachten. Een prachtig blauw overhemd van Corneliani. Me vriendin had dit voor me gekocht en ze heeft er echt moeite voor gedaan want het kwam uit Den Bosch terwijl ik in Tilburg woon. Ik vind het zelf ook echt een heel mooi shirt. Maar.... er zit een borstzakje op!! Terrible!
Is dit makkelijk zelf te verwijderen ? Want dit vind ik echt lelijk, maar ga niet tegen haar lopen zeuren nu ze zoveel moeite gedaan heeft.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #63 Gepost op: 11 mei 2013 – 22:02:21
Is wellicht makkelijk los te tornen, toch zou ik er niet aan beginnen.

Bij een gekleurd overhemd is het niet uit te sluiten dat je na de verwijdering kleurverschil blijft zien waar de zoom van het borstzakje de stof van het hemd aan het oog (en dus aan het daglicht) onttrok.

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #64 Gepost op: 11 mei 2013 – 22:22:27


is wel netjes afgewerkt vind ik, knoopjes geen parelmoer uiteraard, maar wel een leuke subtiele twist. En mooi soepel stofje. Dit stitchhing zit ook subtiel aan de rand van de boord.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Leonardus

  • Gebruiker
  • Berichten: 915
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #65 Gepost op: 11 mei 2013 – 22:26:16
*plaatje*

is wel netjes afgewerkt vind ik, knoopjes geen parelmoer uiteraard, maar wel een leuke subtiele twist. En mooi soepel stofje. Dit stitchhing zit ook subtiel aan de rand van de boord.

Subtiel?! Al dat contrasterende gedoe op jouw shirt schreeuwt om aandacht.  :lol:

Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #66 Gepost op: 11 mei 2013 – 22:30:03
Je moet eens stoppen met zaken kopen enkel om het merk, dit shirt hadden ze bij cavalaro geen eens willen verkopen...


Tobias

  • Gebruiker
  • Berichten: 949
    • Bekijk profiel
[Shirt] Corneliani
Reactie #67 Gepost op: 11 mei 2013 – 22:30:30
:mrgreen:

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #68 Gepost op: 11 mei 2013 – 22:36:51
Subtiel?! Al dat contrasterende gedoe op jouw shirt schreeuwt om aandacht.  :lol:

ik vind het best meevallen dat oranje is totaal niet zo fel als die ene foto doet voorkomen.

Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #69 Gepost op: 11 mei 2013 – 22:50:04
ik zou het toch uitmaken.









 :mrgreen:















live and let die

Leonardus

  • Gebruiker
  • Berichten: 915
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #70 Gepost op: 11 mei 2013 – 22:59:26
ik vind het best meevallen dat oranje is totaal niet zo fel als die ene foto doet voorkomen.

*Plaatje*


Je hebt gelijk, op plaatje 1 leek het veel dramatischer. Alleen zou ik alsnog gewoon contrasterende dingen zoals knopen, knoopsgaten etc vermijden. Maar goed ik zou ook geen paarse/rode schoenen dragen.

guest45

  • Gast
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #71 Gepost op: 11 mei 2013 – 23:04:49
Dit blijft een meesterwerk op dat gebied.

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #72 Gepost op: 11 mei 2013 – 23:22:45
ik zou het toch uitmaken

 :mrgreen:

Ik vind nooit meer zon schoonheid die iets met mij wil beginnen ;)
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #73 Gepost op: 12 mei 2013 – 09:15:10
Dit blijft een meesterwerk op dat gebied.

Begin is leuk  :mrgreen: dat SF stuk is minderzz