Auteur Topic: [Shirt] Corneliani  (26934 keer gelezen)

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #45 Gepost op: 19 oktober 2005 – 13:29:53
die 2 hemden? neuh; die met die streep had ik deze zomer al, die blauwe(kleur komt niet over) heb ik maandje geleden gekocht.. net als die blauw-witte streep..die ik eerder al poste..

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #46 Gepost op: 12 december 2005 – 11:39:45
Ik heb geen idee waar ik het anders moest posten, daarom maar in deze topic, aangezien het een hemd betreft van Corneliani.

Ik heb zaterdag namelijk een hemd gekocht van Corneliani in de absolute uitverkoop voor 25 euro. Het betreft een linnen hemd. Iets wat me wel een leuk koopje leek voor de zomer alvast. Vanwege de prijs vond ik het allemaal wel prima en heb ik hem niet eens uit de verpakking gehaald. Ik heb normaal gesproken altijd 37 en 38 qua hemden, maar nu staat er links in de boord een L. Ik haal hem dus nu net uit de verpakking en is hij mij op de schouders veel te groot en ook veel te lang. Al met al een hemd waar niets mee te beginnen valt. Valt dit door een kleermaker te corrigeren is dan ook mijn vraag.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #47 Gepost op: 12 december 2005 – 11:51:41
Citaat van: "Pietro"
Ik heb geen idee waar ik het anders moest posten, daarom maar in deze topic, aangezien het een hemd betreft van Corneliani.

Ik heb zaterdag namelijk een hemd gekocht van Corneliani in de absolute uitverkoop voor 25 euro. Het betreft een linnen hemd. Iets wat me wel een leuk koopje leek voor de zomer alvast. Vanwege de prijs vond ik het allemaal wel prima en heb ik hem niet eens uit de verpakking gehaald. Ik heb normaal gesproken altijd 37 en 38 qua hemden, maar nu staat er links in de boord een L. Ik haal hem dus nu net uit de verpakking en is hij mij op de schouders veel te groot en ook veel te lang. Al met al een hemd waar niets mee te beginnen valt. Valt dit door een kleermaker te corrigeren is dan ook mijn vraag.


Dus je hebt niet naar de maat gekeken toen je het hemd kocht? :lol:

L is volgens mij vergelijkbaar met 40-41, maar dat weet ik niet zeker.
Sailing, an expensive way to travel for free"

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #48 Gepost op: 12 december 2005 – 11:53:07
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Pietro"
Ik heb geen idee waar ik het anders moest posten, daarom maar in deze topic, aangezien het een hemd betreft van Corneliani.

Ik heb zaterdag namelijk een hemd gekocht van Corneliani in de absolute uitverkoop voor 25 euro. Het betreft een linnen hemd. Iets wat me wel een leuk koopje leek voor de zomer alvast. Vanwege de prijs vond ik het allemaal wel prima en heb ik hem niet eens uit de verpakking gehaald. Ik heb normaal gesproken altijd 37 en 38 qua hemden, maar nu staat er links in de boord een L. Ik haal hem dus nu net uit de verpakking en is hij mij op de schouders veel te groot en ook veel te lang. Al met al een hemd waar niets mee te beginnen valt. Valt dit door een kleermaker te corrigeren is dan ook mijn vraag.


Dus je hebt niet naar de maat gekeken toen je het hemd kocht? :lol:

L is volgens mij vergelijkbaar met 40-41, maar dat weet ik niet zeker.


Wrijf het er nog maar eens in. Die L zat helemaal rechts van het shirt. Ik zag 38 staan en heb hem gelijk maar meegenomen. Veel te overhaaste beslissing.  :oops:

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #49 Gepost op: 12 december 2005 – 11:55:25
Citaat van: "Pietro"
Citaat van: "Vodka"
Citaat van: "Pietro"
Ik heb geen idee waar ik het anders moest posten, daarom maar in deze topic, aangezien het een hemd betreft van Corneliani.

Ik heb zaterdag namelijk een hemd gekocht van Corneliani in de absolute uitverkoop voor 25 euro. Het betreft een linnen hemd. Iets wat me wel een leuk koopje leek voor de zomer alvast. Vanwege de prijs vond ik het allemaal wel prima en heb ik hem niet eens uit de verpakking gehaald. Ik heb normaal gesproken altijd 37 en 38 qua hemden, maar nu staat er links in de boord een L. Ik haal hem dus nu net uit de verpakking en is hij mij op de schouders veel te groot en ook veel te lang. Al met al een hemd waar niets mee te beginnen valt. Valt dit door een kleermaker te corrigeren is dan ook mijn vraag.


Dus je hebt niet naar de maat gekeken toen je het hemd kocht? :lol:

L is volgens mij vergelijkbaar met 40-41, maar dat weet ik niet zeker.


Wrijf het er nog maar eens in. Die L zat helemaal rechts van het shirt. Ik zag 38 staan en heb hem gelijk maar meegenomen. Veel te overhaaste beslissing.  :oops:


Huh, én een boordmaat én een andere maat (L)  :?
Misschien gewoon een nieuwe kopen? Of was het de laatste?
Sailing, an expensive way to travel for free"

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #50 Gepost op: 12 december 2005 – 12:01:32
Was de laatste natuurlijk. Niemand koopt zo'n geval.  :lol:

Daarom was de verwarring bij mij ook zo groot. Die hele L is me niet opgevallen. Normaal gewoon 38/15 en nu dus helemaal aan de zijkant even een L neergezet door de makers.
Ik ga vanmiddag toch maar even informeren of ze de mouwinzet kunnen veranderen en het hemd kunnen tailleren.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #51 Gepost op: 12 december 2005 – 12:19:22
kan allemaal.. ik laat het ook wel eens doen met mijn overhemden..Die L staat er overigens altijd als ik me niet vergis. Corneliani valt groter dan bv Trend, de andere lijn van Corneliani..

Bij Trend heb ik 38, moet iets ingenomen worden. Laatst kocht ik een Corneliani, ook 38 maar die moest ongeveer 2 maten ingenomen worden..

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #52 Gepost op: 12 december 2005 – 12:22:13
Bij mij is Corneliani altijd bizar lang  :shock:
Sailing, an expensive way to travel for free"

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #53 Gepost op: 12 december 2005 – 12:32:23
qua mouwlengte? of het shirt zelf? dit laatste vind ik zelf wel prettig, anders floept ie een hele tijd uit je broek.. qua mouw klopt ook, is langer van lengte dan bij het gem. merk..

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #54 Gepost op: 12 december 2005 – 12:46:42
Citaat van: "ruby tuesday"
qua mouwlengte? of het shirt zelf? dit laatste vind ik zelf wel prettig, anders floept ie een hele tijd uit je broek.. qua mouw klopt ook, is langer van lengte dan bij het gem. merk..


Shirt zelf, maar ik bedoel dan ook gewoon echt lang. Dus meer een jurk :P
Sailing, an expensive way to travel for free"

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #55 Gepost op: 12 december 2005 – 12:47:41
ligt ook aan hoelang je bent en welke maat je hebt, maar dat lijkt me logisch.. :wink:

Immanuel

  • Gast
Wat vinden jullie van Corneliani
Reactie #56 Gepost op: 13 december 2005 – 09:41:54
L staat niet voor taille of boordmaat, maar voor l(ungho) vor de Noordeuropese markt maat corneliani alles wat langer..

Daze

  • Gebruiker
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #57 Gepost op: 10 april 2009 – 00:02:29
Vraagje: ben zelf toch wel gecharmeerd van de Trend lijn van Corneliani. Ik weet dat Nero (Heiligeweg) in Amsterdam deze hemden verkoopt. Weet iemand nog een ander adres in Amsterdam waar ik de Trend lijn van Corneliani kan vinden?

GSA

  • Gast
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #58 Gepost op: 10 april 2009 – 13:04:26
afblijven, plakzooi..

Daze

  • Gebruiker
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
Re: [Shirt] Corneliani
Reactie #59 Gepost op: 12 april 2009 – 17:11:43
"Plakzooi" - Voor zover ik weet heeft "plakken" alleen betrekking op pakken (of heb ik iets gemist?). Heeft iemand anders suggesties voor verkooppunten van hemden van de Trend lijn van Corneliani in Amsterdam?