Auteur Topic: Shirts uit Engeland  (14429 keer gelezen)

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Shirts uit Engeland
Reactie #15 Gepost op: 31 januari 2005 – 13:19:27
PS is toch niet de goedkope lijn? Ik dacht dat dat Paul Smith Jeans was? Met het groene label?

Chillmeister

  • Gebruiker
  • Berichten: 462
    • Bekijk profiel
Shirts uit Engeland
Reactie #16 Gepost op: 31 januari 2005 – 13:28:25
de PS lijn is iets goedkoper als het om pakken en shirts gaat. de pakken zijn bijvoorbeeld fused. Het schiet mij ineens binnen dat de 'London' lijn in italie word gemaakt, dus die telt eigenlijk niet mee als het om engelse shirts gaat.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Shirts uit Engeland
Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2005 – 13:50:33
Engels spul is niet zo makkelijk te krijgen in NL volgens mij. In Amsterdam kan ik mij slechts twee winkels herinneren die het voeren.
Sailing, an expensive way to travel for free"

guest45

  • Gast
Shirts uit Engeland
Reactie #18 Gepost op: 31 januari 2005 – 13:54:56
Welkom Oxley

Paul Smith London onder andere te koop bij Town&Country
vind het zelf leuke shirts omdat ze wat speels zijn, hetzelfde geldt voor Duchamp; ook een Engels merk.

De traditionele Engelse hemden vind ik vaak te stijf. Als ik een traditioneel hemd wil hebben de in nederland verkrijgbare Italianen meer handwerk dan de Engelse Shirts.
H&K bijvoorbeeld heeft alleen handgestikte knoopsgaatjes wara borrelli ook handgestikte mouwen en kraag heeft.

Als ik echt iets moois wil ben ik bereid daar tot zeg ongeveer 300 euro voor te betalen, een mtm finamore (of borrelli evt) bijvoorbeeld.
Maar als student (scholier zelfs nog) is dit niet iets dat ik vaak kan doen. (overigens heb ik nog geen mtm hemden in die klasse, maar de bedoeling is dat daar over niet al te lange termijn verandering in komt)
Ik koop denk ik 5-10 hemden per jaar.

Vind de hemden van CT trouwens echt drie keer niks, sorry.
veel te massaal vergeleken bij de rest van Jermyn street (Budd, H&K, T&A enz enz) hetzelfde geldt voor Pink.

guest45

  • Gast
Shirts uit Engeland
Reactie #19 Gepost op: 31 januari 2005 – 14:33:03
Deze vind ik trouwens dan wel weer aardig..maar toch..

Dionysus

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Shirts uit Engeland
Reactie #20 Gepost op: 31 januari 2005 – 15:47:28
Welkom Oxley!

Onlangs heb ik nog een Sea Island shirt bij jullie besteld, en zoals al eerder gezegd, op de stof valt niets aan te merken. Alleen viel het model iets te ruim naar mijn zin...  Paarlemoeren knopen zijn natuurlijk leuk, maar ze kunnen zich niet meten met de prachtige dikke knopen van bv Borrelli.

Maar al met al toch een heel leuk shirt voor die prijs....  :) .

Krijgen jullie trouwens op korte termijn nog andere bretels in jullie assortiment? Die van Leyva zijn top, maar de kleuren die jullie leveren zijn niet helemaal mijn smaak.... ;).
i]"I like hearing myself talk. It is one of my greatest pleasures. I often have long conversations all by myself and I am so clever that sometimes I don't understand a word of what I'm saying."[/i]

Oscar Wilde

Oxley

  • Gast
Engelse Shirts
Reactie #21 Gepost op: 31 januari 2005 – 18:32:30
Heren,

Helaas ben ik niet in staat om snel te reageren op berichten welke binnenkomen. Alleereerst; aanbiedingen welke goedkoper zouden zijn via de website van Charles Tyrwhitt gelden uiteraard ook bij ons. Wat de 180S shirts betreft; ja deze kunnen wij leveren echter hebben we gekozen deze shirts nog niet op onze website te showen. De reden? De shirts zijn prima qua prijs echter er is helaas nog een groot verschil tussen geld uitgeven via internet (online shoppen) of via een winkel. Mensen geven via internet niet zo snel zoveel geld uit, als wat ze in een traditionele winkel doen. De bretels; Ja deze zullen van de zomer uitgebreid worden. Ben benieuwd waarnaar je/jullie op zoek bent/zijn als het om bretels gaat. Ergens las ik iets over de brede collectie en derhalve niet echt een bijzonder shirt van Charles Tyrwhitt. Ook hier kan ik niet anders zeggen dat dit allemaal te maken heeft met je doelgroep. Onze doelgroep is juist op zoek naar een klassiek hemd van uitstekende kwaliteit tegen een uitstekende prijs. Maar goed dan ga ik weer een commercieel woordje houden en daar heb ik geen zin in. Klopt het overigens dat de meeste van jullie nog studerend zijn?

Huey

  • Gast
Shirts uit Engeland
Reactie #22 Gepost op: 31 januari 2005 – 18:35:56
Een groot deel studeert idd nog. Zelf ben ik net bezig met het opzetten van een eigen bedrijf maar er zijn nog een flink aantal anderen die al jaren werken. Er is behoorlijk wat diversiteit op het forum gelukkig.

guest45

  • Gast
Shirts uit Engeland
Reactie #23 Gepost op: 31 januari 2005 – 19:09:03
Citaat van: "Huey"
. Zelf ben ik net bezig met het opzetten van een eigen bedrijf


Alvast succes!! zie je geloof ik steeds meer dat studenten dat doen!
Lijkt mij eerlijk gezegd ook wat en ik heb al iedeen, moet alleen kijken hoe het brdrijf van mijn ouders form krijgt. Dat ik niet hezelfde ga doen als wat zij doen.

@Oxley

ja veel studerenden hier zoals Huey al zei.
Natuurlijk zijn er mee mensen die een CT shirt kopen dan een Finamore, heeft zoals je al zei met doelgroep te maken.
Bergrijp me niet verkeerd, ik vind en traditioneel hemd wel mooi maar dan wil ik het ook op traditionele wijze gemaakt hebben. Ik zit denk ik wat dat betreft gewoonniet in je doelgroep.
Een recentie uit mijn schoolkrant toen ik nog in engeland op school zat is ook niet bepaald lovend ivm andere jermyn street shirtmakers.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
Re: Engelse Shirts
Reactie #24 Gepost op: 31 januari 2005 – 19:50:16
Citaat van: "Oxley"

De bretels; Ja deze zullen van de zomer uitgebreid worden. Ben benieuwd waarnaar je/jullie op zoek bent/zijn als het om bretels gaat. Charles Tyrwhitt. quote]

Kunnen die ijzeren dingen ook van de bretels worden afgehaald? Misschien een heel domme vraag maar het lijkt me dat je moet kiezen. Vind ze zo niet mooi. Qua kleuren ben ik er ook niet helemaal weg van. Die licht blauwe vind ik dat nog het mooist. Dat roze mag wel wat uitgesprokener, bruin vind ik per definitie niets. ( a gentleman never wears brown). Ik mis van die fraaie fel rode, (staat vaak mooi op een blauw hemd). En ook ietwat donkerblauwe.

Zie http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=76 voor een topic over  bretels. We kunnen de disscussie hier wel herhalen maar dat lijkt mij weinig zinvol.
l bello è quello che non si vede

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Shirts uit Engeland
Reactie #25 Gepost op: 31 januari 2005 – 19:59:01
@Kiton die ijzeren dingen kunnen er gewoon af.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

kiton

  • Gebruiker
  • Berichten: 142
    • Bekijk profiel
Shirts uit Engeland
Reactie #26 Gepost op: 31 januari 2005 – 20:06:07
prima!
l bello è quello che non si vede

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Shirts uit Engeland
Reactie #27 Gepost op: 31 januari 2005 – 20:17:00
Citaat van: "kiton"
prima!
Die zitten erbij voor het geval er geen knopen in je broek zitten vandaar.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Oxley

  • Gast
Engelse Shirts
Reactie #28 Gepost op: 31 januari 2005 – 21:41:10
Dionysus,

Een kenmerk van de shirts van Charles Tyrwhitt (en de meeste shirtmakers uit Engeland) is dat ze ruimer vallen dan een Italiaans hemd. De reden hiervoor is dat de shirts minder snel uit de broek kruipen.

Wat de bretels betreft is het antwoord al gegeven. Ja de ijzeren klips kunnen er gewoon af. Verdere "discussies" over bretels zal ik voeren daar waar het hoort..

guest45

  • Gast
Re: Engelse Shirts
Reactie #29 Gepost op: 31 januari 2005 – 21:52:36
Citaat van: "Oxley"
Dionysus,

Een kenmerk van de shirts van Charles Tyrwhitt (en de meeste shirtmakers uit Engeland) is dat ze ruimer vallen dan een Italiaans hemd. De reden hiervoor is dat de shirts minder snel uit de broek kruipen.

Wat de bretels betreft is het antwoord al gegeven. Ja de ijzeren klips kunnen er gewoon af. Verdere "discussies" over bretels zal ik voeren daar waar het hoort..


een ruim hemd onder een cut to the bone pak lijkt me nou niet zo eerlijk gezegd :roll: