Auteur Topic: [Den Haag] Vanità - modern tailors  (283400 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] Vanità - modern tailors
Reactie #840 Gepost op: 31 januari 2011 - 14:03:45
Dat is inderdaad de huisstijl, mij ook iets teveel van het goede. Ik heb bij het pak dat ik nu in bestelling heb ook gevraagd om minder skirt. Ik ben het echter niet met je eens waar je stelt dat de heupen meer in beeld springen dan de schouders.

Sowieso is het lastig om twee verschillende posturen met elkaar te vergelijken.

andersonsheppard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #841 Gepost op: 31 januari 2011 - 14:37:01

Misschien heeft het inderdaad met postuur te maken, al zie je op de 'actiefoto' dat de drager geen brede heupen heeft het jasje wel erg ver wijkt van de heup. Het postuur kan niet verklaren dat het niet mooi op de pop zit. Heb om dit te illustreren een attolini jasje en een jasje van een lookbook dat ik voorbij zag komen op dit forum geplaatst. Niet omdat ik denk dat Vanita niet goed is, ik heb persoonlijk nog geen ervaring met ze. De foto's die ik af en toe voorbij zie komen weerhouden mij er tot nu toe van om ze een kans te geven. Ik vind de andere twee jasjes mooier op de pop zitten, met name op de taille en op de heup. Vooral het Attolini jasje heeft een mooi silhouet imho.

tnimble

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #842 Gepost op: 31 januari 2011 - 14:38:48
Is een kwestie van smaak en stijl. Bij wat ik afgelopen week besteld heb ik juist aangegeven bij de schouders een flare up en bij de onderkant een flare out.

Kan het ook niet helemaal eens zijn dat een mindere tailiring een klassieker model is. Het tegenovergestelde is meer waar. Is juist vrij modern om minder taillering toe te passen. Hoe verder je terug gaat in de tijd hoe extremer de taileringen en de benadrukking hier van wordt door b.v. horizontale taile naden, extra verstevegingen in de onderkant zodat het breder uit blijft staan,  frutselige katnen randen langs revers, boven- en onderkanten enz. Past waarschijnlijk ook in het pmderscheid dat tussen mannelijk en vrouwelijk gemaakt ging worden in de loop van de 18e en 19e eeuw.

andersonsheppard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #843 Gepost op: 31 januari 2011 - 16:16:22
Is een kwestie van smaak en stijl. Bij wat ik afgelopen week besteld heb ik juist aangegeven bij de schouders een flare up en bij de onderkant een flare out.

Kan het ook niet helemaal eens zijn dat een mindere tailiring een klassieker model is. Het tegenovergestelde is meer waar. Is juist vrij modern om minder taillering toe te passen. Hoe verder je terug gaat in de tijd hoe extremer de taileringen en de benadrukking hier van wordt door b.v. horizontale taile naden, extra verstevegingen in de onderkant zodat het breder uit blijft staan,  frutselige katnen randen langs revers, boven- en onderkanten enz. Past waarschijnlijk ook in het pmderscheid dat tussen mannelijk en vrouwelijk gemaakt ging worden in de loop van de 18e en 19e eeuw.

Beste tnimble,

Persoonlijk vind ik het minder mooi als een jasje uitstaat bij de heupen, maar als je dat mooi vindt lijkt het dat je aan het juiste adres bent bij Vanita. Misschien is dat inderdaad een kwestie van smaak en stijl. Ben alleen wel benieuwd wat je met flare up bij de schouders bedoelt. In ieder geval hoop ik dat je veel plezier gaat beleven aan je bestelling.

Nu weet ik dat wat mij opviel aan de foto's van Vanita waarschijnlijk persoonlijke voorkeur (huisstijl) is. Dan sluit dat niet aan bij mijn persoonlijke voorkeur. Ongetwijfeld zullen de heren bij Vanita ook jasjes kunnen maken die wel aansluiten bij mijn voorkeuren.   

Charlie

• Gast
Reactie #844 Gepost op: 31 januari 2011 - 19:18:21
Zelf ben ik ook niet gecharmeerd van een rokjes-effect, bij mijn bestelling heb ik dan ook aangegeven dit zo min mogelijk te laten terugkomen. Uiteraard wel ietwat getailleerd, maar comfort is een must.

We zullen over ongeveer 7 weken wel zien.   8)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #845 Gepost op: 31 januari 2011 - 19:40:59
Zelf ben ik ook niet gecharmeerd van een rokjes-effect, bij mijn bestelling heb ik dan ook aangegeven dit zo min mogelijk te laten terugkomen. Uiteraard wel ietwat getailleerd, maar comfort is een must.

We zullen over ongeveer 7 weken wel zien.   8)

Ben benieuwd Ch.
Krijgen we dan ook wat bodyshots?
Niets zo veranderlijk als de mens

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #846 Gepost op: 31 januari 2011 - 19:42:52
Fragmenten Maboc.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #847 Gepost op: 31 januari 2011 - 20:00:49
Fragmenten Maboc.
7 weken de tijd om Ch. van mening te doen veranderen :-)

Charlie

• Gast
Reactie #848 Gepost op: 31 januari 2011 - 20:56:24
Krijgen we dan ook wat bodyshots?

Moet denk ik wel lukken...  :-^

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #849 Gepost op: 31 januari 2011 - 21:17:54
Moet denk ik wel lukken...  :-^
Super....ben zeer benieuwd naar de resultaten.
8 weekjes geduld dan maar.

Charlie

• Gast
Reactie #850 Gepost op: 31 januari 2011 - 21:20:46
Nee, 7 voor het pakkie!  [-o<

Het shirt moet wel eerder lukken geloof ik.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #851 Gepost op: 31 januari 2011 - 22:19:13
Nee, 7 voor het pakkie!  [-o<

Het shirt moet wel eerder lukken geloof ik.
Ik had inderdaad in een van je eerdere posts 7 weken gelezen, maar dacht er verstandig aan te doen een weekje speling in te bouwen :-)
Maar ik help het je hopen...7 weken.

Een shirt moet inderdaad sneller kunnen.

Charlie

• Gast
Reactie #852 Gepost op: 01 februari 2011 - 19:00:43
Dit is overigens de stof geworden voor het pak:

De stof voor het shirt heb ik geen voorbeeld van kunnen vinden.

Mediaman

• Gast
Reactie #853 Gepost op: 01 februari 2011 - 19:06:05
Mooie stof Sjarel.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #854 Gepost op: 01 februari 2011 - 19:53:53
Als ik het goed heb wordt het een DB pak, Charlie?

Mooie stof, zoiets wil ik ook ontzettend graag voor mijn volgende (simpele SB) pak.