Auteur Topic: [Den Haag] Vanità - modern tailors  (283420 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] Vanità - modern tailors
Reactie #645 Gepost op: 04 november 2010 - 22:34:47

:mrgreen:

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #646 Gepost op: 04 november 2010 - 22:38:31
Ja, vooral Narci vind ik erg gekunsteld overkomen. Een smokingjasje, witte broek en een rode strik. Ik ben daarin heel ouderwets, een smoking is een smoking! :P Ook zijn de verhoudingen tussen het smokingjasje en de broek qua pasvorm niet heel denderend. Maar goed, nogmaals ik vind dat als je een smoking aan moet trekken het ook echt een smoking moet zijn. Dus dat is dan even vanuit mijn behoudende visie.

Sergio. Tsja, waar zal ik eens beginnen :o Een bloemetje én pochetje, het vest, de strik en de boord van je hemd. Dat alles bij elkaar maakt het in mijn ogen een beetje 'te'. De kleur en de pasvorm van het pak vind ik dan wel weer heel erg goed staan bij je.

Ik vind dat je nu toch te negatief bent Huey. Je weet toch dat de Vanita heren als stelregel hebben dat als de kleding eerder opvalt dan de persoon die het draagt, de laatste iets verkeerd heeft gedaan? En zeg nu zelf: op die foto is toch het eerste wat je opvalt die twee mondaine gasten (zie ook hoe correct Narcissus z'n wijnglas vasthoudt), en dan pas hun kleding?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #647 Gepost op: 04 november 2010 - 22:40:14

:mrgreen:

Geniaal.  :mrgreen: Deed me aan meet the fockers reeks denken.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #648 Gepost op: 04 november 2010 - 22:40:22
Die stelregel gaat op voor hun klanten.

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #649 Gepost op: 04 november 2010 - 22:49:08
Ik vind dat je nu toch te negatief bent Huey. Je weet toch dat de Vanita heren als stelregel hebben dat als de kleding eerder opvalt dan de persoon die het draagt, de laatste iets verkeerd heeft gedaan? En zeg nu zelf: op die foto is toch het eerste wat je opvalt die twee mondaine gasten (zie ook hoe correct Narcissus z'n wijnglas vasthoudt), en dan pas hun kleding?
Ik weet het Dantès, ik weet het. Ik ben vandaag gewoon in mijn zuurpruim-modus
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

St.Pierre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #650 Gepost op: 04 november 2010 - 22:56:56
Swann leest het Parool:

http://www.parool.nl/parool/nl/2848/FOTO/photoalbum/detail/1045308/173267/8/Schuim-Quote-vriendjes.dhtml#photo

Fantastische outfit's heren! Black is the new blue. Jasje van Narci oogt wat klein?
Het lijkt iet wat aan de krappe kant (mouw-lengte) maar dat kan ook door de pose komen.
Ben nog erg benieuwd naar het passende schoeisel...

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #651 Gepost op: 05 november 2010 - 11:56:22
Discussie afgesplitst: klik.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #652 Gepost op: 05 november 2010 - 12:51:50
Swann leest het Parool:

http://www.parool.nl/parool/nl/2848/FOTO/photoalbum/detail/1045308/173267/8/Schuim-Quote-vriendjes.dhtml#photo

Kan er niks aan doen, maar ik vind de foto helemaal geweldig. Die nonchalante en tikkeltje arrogante houding, lekker strak gekleed en dan die simpele quote 'slechte pakken hier'. Briljant! Kleding van Alexander vind ik geslaagd. En ja, het ziet er een beetje dandyesk uit. Maar wat is daar op tegen? Een andere strik bij Alexander zou wat beter hebben gepast. Nu heeft het idd iets weg van een aangepaste smoking.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #653 Gepost op: 05 november 2010 - 13:26:18
Kan er niks aan doen, maar ik vind de foto helemaal geweldig. Die nonchalante en tikkeltje arrogante houding, lekker strak gekleed en dan die simpele quote 'slechte pakken hier'. Briljant! Kleding van Alexander vind ik geslaagd. En ja, het ziet er een beetje dandyesk uit. Maar wat is daar op tegen? Een andere strik bij Alexander zou wat beter hebben gepast. Nu heeft het idd iets weg van een aangepaste smoking.
Als je de satijnen piekrevers, 1 knoopssluiting en paspel zakken in ogenschouw neemt kun je zien dat het gewoon een echt smokingjasje is ;)
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #654 Gepost op: 13 november 2010 - 14:38:32
Vanochtend mijn overjas opgehaald bij de heren van Vanita. Zie het resultaat hier. Het was mijn eerste bestelling bij de heren en ik ben zeer tevreden.
De jas is geheel naar mijn wens, de service perfect en de levering op tijd. Well done gents!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #655 Gepost op: 17 november 2010 - 13:10:03
Krijg ik net de herinnering binnen van Vanita en ik moet gelijk denken aan de geopperde borrel. Wie hebben zin om bij Vanita of nabij tevens een goed glaasje whisky te drinken? Ik en MF hebben onderling al eens gegrapt hierover, maar op zich is dat toch een mooie gelegenheid om dit te regelen? Narci en Sergio hebben geen bezwaar geloof ik :mrgreen:.

Ik stel voor dat een paar mensen wat drank meenemen. Ik heb er niks op tegen om een flesje voor de gelegenheid aan te schaffen.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #656 Gepost op: 17 november 2010 - 13:14:12
wanneer en hoe laat? voor whisky ben ik namelijk altijd in, enkel een kwestie of m'n agenda het toelaat.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #657 Gepost op: 17 november 2010 - 13:15:04
Helaas kan ik er niet bij zijn, anders had ik een borrel zeker wel gezellig gevonden.
Wellicht is het een idee om weer eens een SF borrel te houden ?
De laatste keer (een jaar of 2 geleden) kwamen alleen een zekere Menco, Michael en ondergetekende opdagen ;) Wellicht leuk als er eens meer mensen komen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #658 Gepost op: 17 november 2010 - 13:20:36
Vrijdag na vijf uur? Dan maken we er een single malt vrijmibo van :-)
You can buy clothes, but you can't buy style

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #659 Gepost op: 17 november 2010 - 13:31:35
Ik kan helaas alleen op zaterdag. Kan me voorstellen dat sommige mensen vrijdag kunnen en zaterdag niet en vica versa. Ik heb vrijdag een terechtzitting die nogal krap gepland staat dus Den Haag gaat hem daarna niet worden; dan wil ik gewoon naar huis :mrgreen:.

Ik zal er zaterdag zijn en een flesje meenemen. Ik ga kijken of ik ergens een goede Bowmore vandaan kan halen. Narci heb ik net gesproken en wil voor de glazen zorgen, dus dan hebben we daar geen problemen mee :mrgreen:.