Auteur Topic: [Den Haag] Vanità - modern tailors  (283392 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Den Haag] Vanità - modern tailors
Reactie #300 Gepost op: 03 mei 2010 - 17:01:26
Een stuk aannemelijker in mijn ogen is dat Vanità als enige een aantal specifieke stoffen van Scabal verkoopt en dat de journalist dit verkeerd heeft begrepen.
Dat hebben ze mij niet zo gek lang geleden ook laten zien. Ik mag er kennelijk ook niks over kwijt, omdat Scabal zelf in juridisch zwaar weer zit met sommige bunches. Duidelijker kan ik niet zijn trouwens, hoe juicy dit ook klinkt.

En Dantès, zij waren zelf net zo verbaasd. Dat was nog zelfs in de tijd toen de deuren net open gingen en je nog die kortingsactie had.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #301 Gepost op: 03 mei 2010 - 17:59:46
En Dantès, zij waren zelf net zo verbaasd. Dat was nog zelfs in de tijd toen de deuren net open gingen en je nog die kortingsactie had.
Had 'ie die overjas dan maar meteen als tweede artikel besteld, had 'm nog 50% gescheeld :mrgreen:
You can buy clothes, but you can't buy style

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #302 Gepost op: 03 mei 2010 - 19:00:15

Wie ook zo'n jasje wil, kan bij Vanità een stof uitzoeken en zich de maat laten opnemen. Hendriks en Van Bellekom zorgen voor de rest. De stof wordt verstuurd naar een ouderwetse Britse kleermaker, of een Italiaanse als het om een heel duur pak gaat. Zes weken later komt het kledingstuk binnen, inclusief de aanpassingen en extra's waar de klant om heeft gevraagd.

Werken ze ook met een Italiaanse kleermaker?
Respect the beard

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #303 Gepost op: 03 mei 2010 - 19:31:19
Staat dat er dan?

Klopt dat dat er staat inderdaad, maar de import van Italiaanse hemden klopt alsnog niet maar wat ik al zei, eyes on the future..
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #304 Gepost op: 03 mei 2010 - 19:41:51
Dat wist ik ook niet. En wanneer gaat het dan om ''een heel duur pak''? :-k
Iemand hier die meer weet van de Italiaanse kleermaker die Vanita gebruikt?
You can buy clothes, but you can't buy style

Mediaman

• Gast
Reactie #305 Gepost op: 03 mei 2010 - 19:42:42
Het lijkt me vrij duidelijk dat de journalist geen verstand had van de materie, de heren van Vanita kunnen dan ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud van het stuk. Prima publiciteit voor een beginnende onderneming, er wordt sowieso veel aandacht aan de heren gegeven, goed gedaan.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #306 Gepost op: 03 mei 2010 - 19:48:59
Het lijkt me vrij duidelijk dat de journalist geen verstand had van de materie [...] Prima publiciteit

Wat heb je toch een raar vak.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #307 Gepost op: 03 mei 2010 - 20:26:10
Een erg leuk artikel!

Even een cross post uit het broekentopic:

Afgelopen week heb ik mijn eerste MTM broeken bij de heren van Vanità besteld.

Ik was op zoek naar stoffen die lekker zijn voor de zomer. Mijn voorkeur ging niet uit naar linnen. Een andere belangrijk feit was dat de broeken te combineren moesten zijn met mijn andere zomerstukken. Tenslotte was het budget een beperkende factor.

Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijke gekozen voor een kacki chino uit de Dugdale Cottons bunch en een denim uit de H&S Cottons bunch. Prachtige stoffen. De kacki stof is echt een klassieke chino kleur en dus ideaal voor in de basis garderobe. De stof is vrij zwaar voor een zomerstof, 310 gram meen ik, maar op die manier kan ik deze ook makkelijk in de lente en herfst dragen. De denim stof is wel een stukje lichter, 280 gram geloof ik.

Er zijn vervolgens een hele reeks maten opgenomen en een aantal opties besproken. Ik heb gekozen voor zwarte zijtrekkers, een pijpwijdte van 19 cm en een afterdiner split.

Nu is het een week of zes wachten. Ik hoop maar dat het tegen die tijd weer is voor een lekker biertje op het terras in mijn nieuwe broek.

Vorige week heb ik de blauw broek afgepast. Momenteel wordt deze en, als het goed is, ook de andere op lengte gemaakt. Het heeft allemaal wat langer geduurd, maar het ziet er naar uit dat de broeken toch op tijd voor mijn tripje naar New York aanwezig gaan zijn. Desnoods komt Mike ze nog snel met de trein brengen woensdagochtend. Dat noem ik service.

Zoals gezegd de blauwe broek heb ik al gezien. Werkelijk fantastisch spul. De stof is heel erg mooi. Het combineert de vaalheid van een denim met de glans van een 'pak broek'. Je moet het even zien! De foto's volgen binnenkort.

De afwerking is subliem. Mooie knopen van hoorn, lekker bijpassend stofje aan de binnenkant, doorgeputte knopengulp en zakken en, het belangrijkst, een goede pasvorm. Ik ben weer uitermate enthousiast en kan niet wachten op de andere broek.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #308 Gepost op: 03 mei 2010 - 21:10:10
MN Black label (hemden) en dus Vanità hemden komen uit Italië.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #309 Gepost op: 03 mei 2010 - 21:17:38
Het ging over de pakken.
This, madame, is Versailles.

Mediaman

• Gast
Reactie #310 Gepost op: 03 mei 2010 - 22:10:08
Wat heb je toch een raar vak.

Dat is een ding wat zeker is.

Als ze maar over je lullen C. Bekendheid is de eerste stap, mensen onthouden toch maar een klein deel en dan alleen wat ze willen onthouden.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #311 Gepost op: 03 mei 2010 - 22:17:45

Dat wist ik al, doelde op de pakken.
Respect the beard

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #312 Gepost op: 03 mei 2010 - 22:27:54
Het ging over de pakken.
Verkeerd gelezen dan. Volgens mij werken ze niet met verschillende makes. Alles is Engels. Wel zijn ze in gesprek met een Italiaans atelier dat een voor 90% handgemaakt pak kan leveren.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #313 Gepost op: 03 mei 2010 - 22:28:32
Dat is een ding wat zeker is.

Als ze maar over je lullen C. Bekendheid is de eerste stap, mensen onthouden toch maar een klein deel en dan alleen wat ze willen onthouden.

Het mooiste is dat de meeste er nog minder dan de journalist over weten en het direct geloven.
if i stop lying i just disappoint you

Mediaman

• Gast
Reactie #314 Gepost op: 03 mei 2010 - 22:30:23
Het mooiste is dat de meeste er nog minder dan de journalist over weten en het direct geloven.

En daarvan komt een deel naar je winkel.