Auteur Topic: De familie Borrelli  (5573 keer gelezen)

Stijlkoning

  • Gebruiker
  • Berichten: 256
    • Bekijk profiel
De familie Borrelli
Gepost op: 22 januari 2005 – 03:22:47
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "JJ"
Zojuist gekocht: een overhemd della Borrelli. Uit de Napoli collectie...

Weet trouwens iemand het verschil tussen Borrelli Napoli en Luigi Borrelli? Zijn dit gewoon 2 lijnen van ome Luigi?


Zelfs ik weet dat niet en toch koop ik al jaren Borrelli.Waar heb je het gekocht naam van de zaak graag.



Ik weet het wel! Luigi Borelli was de oprichter van het bedrijf en een zeer bekwaam en alom gewaardeerd shirtmaker te Napels. Fabio, de huidige eigenaar en zoon van, nam het bedrijf over, maar had ook nog iets te verrekenen met zijn broer. De laatste claimde de bedrijfsnaamrechten, waarop Fabio besloot N.B. de naam van zijn bloedeigen vader dan maar te laten vallen voor geldelijk gewin. In Napels hebben ze daar zo hun ideeën over....
empre scarpe inglese!
Ignatious Joseph

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
De familie Borrelli
Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2005 – 12:48:30
Citaat van: "Stijlkoning"
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "JJ"
Zojuist gekocht: een overhemd della Borrelli. Uit de Napoli collectie...

Weet trouwens iemand het verschil tussen Borrelli Napoli en Luigi Borrelli? Zijn dit gewoon 2 lijnen van ome Luigi?


Zelfs ik weet dat niet en toch koop ik al jaren Borrelli.Waar heb je het gekocht naam van de zaak graag.



Ik weet het wel! Luigi Borelli was de oprichter van het bedrijf en een zeer bekwaam en alom gewaardeerd shirtmaker te Napels. Fabio, de huidige eigenaar en zoon van, nam het bedrijf over, maar had ook nog iets te verrekenen met zijn broer. De laatste claimde de bedrijfsnaamrechten, waarop Fabio besloot N.B. de naam van zijn bloedeigen vader dan maar te laten vallen voor geldelijk gewin. In Napels hebben ze daar zo hun ideeën over....
rest van je verhaal ken ik wel dat die een broer had wist ik niet.Kom er regelmatig over de vloer ......laat mijn pakken en hemden daar maken in napels althans.Als ik daar ben kan me je in de avond vinden in Ristorante Ciro Mergelina neem aan dat jij die wel kan Enrico kom je daar meestal wel tegen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

guest45

  • Gast
De familie Borrelli
Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2005 – 18:35:03
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Stijlkoning"
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "JJ"
Zojuist gekocht: een overhemd della Borrelli. Uit de Napoli collectie...

Weet trouwens iemand het verschil tussen Borrelli Napoli en Luigi Borrelli? Zijn dit gewoon 2 lijnen van ome Luigi?


Zelfs ik weet dat niet en toch koop ik al jaren Borrelli.Waar heb je het gekocht naam van de zaak graag.



Ik weet het wel! Luigi Borelli was de oprichter van het bedrijf en een zeer bekwaam en alom gewaardeerd shirtmaker te Napels. Fabio, de huidige eigenaar en zoon van, nam het bedrijf over, maar had ook nog iets te verrekenen met zijn broer. De laatste claimde de bedrijfsnaamrechten, waarop Fabio besloot N.B. de naam van zijn bloedeigen vader dan maar te laten vallen voor geldelijk gewin. In Napels hebben ze daar zo hun ideeën over....
rest van je verhaal ken ik wel dat die een broer had wist ik niet.Kom er regelmatig over de vloer ......laat mijn pakken en hemden daar maken in napels althans.Als ik daar ben kan me je in de avond vinden in Ristorante Ciro Mergelina neem aan dat jij die wel kan Enrico kom je daar meestal wel tegen.


Is er nog verschil in maakwijze/kwaliteit tussen beide borrelli's?

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
De familie Borrelli
Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2005 – 18:44:43
Ik ben de draad even kwijt. Zijn er nu twee Borrelli's?
Sailing, an expensive way to travel for free"

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
De familie Borrelli
Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2005 – 19:03:07
Citaat van: "Stijlkoning"

Ik weet het wel! Luigi Borelli was de oprichter van het bedrijf en een zeer bekwaam en alom gewaardeerd shirtmaker te Napels.


Was zijn moeder, Anna Borrelli, niet de oprichter?

http://www.departures.com/fa/fa_0998_naples.html
Citaat

The message in all this was not lost on a family called Borrelli—Anna, the matriarch, who handmade shirts for Rubinacci, and Luigi, her son. The Borrellis saw how successful the new style had become, attracting clients like Italy's King Victor Emmanuel III, actor-director Vittorio De Sica, even Edward, the Duke of Windsor to-be. They saw, too, how many tailors had been employed over the years by Bebč Rubinacci to meet the demand. So in 1957 they set up a shirtmaking company, doing what Rubinacci had done more than 25 years earlier: gathering highly skilled craftspeople into a common enterprise
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Mediaman

  • Gast
Re: De familie Borrelli
Reactie #5 Gepost op: 10 november 2012 – 11:34:45
Een ouder YT filmpje over Borrelli: