Auteur Topic: APC Jeans  (112731 keer gelezen)

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2009 – 22:59:43
Begrijp ik nu goed dat ik naar Amsterdam moet voor goede normale selvage jeans moet?

Zo kort door de bocht zou ik het niet willen stellen. Ik heb in ieder geval niet bijgehouden waar A.P.C. jeans inmiddels nog meer worden verkocht, ik weet alleen dat Margriet Nannings in Amsterdam ze verkoopt (maar lang niet altijd alle maten op voorraad heeft). Daar kosten ze inderdaad 129 euro.

En afgezien van A.P.C. is een tripje naar Amsterdam voor selvedge jeans waarschijnlijk wel de moeite waard vanwege Tenue de Nξmes (waar ik zelf trouwens nooit binnen ben geweest).

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #16 Gepost op: 31 augustus 2009 – 23:01:30
Tenue de Nimes is idd een prachtige winkel met jeans. Heb daar laatst me ACNE-jeans gehaald. Ze verkopen er zelfs de Monocle :)

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #17 Gepost op: 31 augustus 2009 – 23:21:57
Je kunt ook vanuit je luie stoel Nudies in selvage denim bestellen in de online shop.


Hoelang duurt het voordat APC goed stretcht? Ik krijg hem nu gewoon in 1x dicht maar het mag nog wel wat verder uitwijden..


Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #18 Gepost op: 31 augustus 2009 – 23:34:33
Um, dat zou geen kwestie van weken moeten zijn... bij mij zaten ook nieuwe exemplaren na een uurtje dragen als gegoten.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #19 Gepost op: 01 september 2009 – 08:25:50
Heb de broek gister voor het eerst wat langere tijd aangehad, vandaag weer.. krijg hem iig al wat lager op de heupen dus moet goed komen.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #20 Gepost op: 01 september 2009 – 08:32:46
Zo kort door de bocht zou ik het niet willen stellen. Ik heb in ieder geval niet bijgehouden waar A.P.C. jeans inmiddels nog meer worden verkocht, ik weet alleen dat Margriet Nannings in Amsterdam ze verkoopt (maar lang niet altijd alle maten op voorraad heeft). Daar kosten ze inderdaad 129 euro.

En afgezien van A.P.C. is een tripje naar Amsterdam voor selvedge jeans waarschijnlijk wel de moeite waard vanwege Tenue de Nξmes (waar ik zelf trouwens nooit binnen ben geweest).
Ik vind dat namelijk alles meevallen, 129 EUR. Laatste keer dat ik een Nudie selvage in mijn handen had, liep deze boven de 180. Toch 50 EUR verschil. Bovendien kent iedereen in Nederland Nudie nu wel, misschien wel heel leuk om eens een APC te halen.

Die tweede tip kende ik al wel, ben er ook nog nooit geweest. Ik ben niet zo'n jeans man, verre van zelfs, maar je ontkomt er nooit aan.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #21 Gepost op: 08 september 2009 – 17:02:42
Mijn korte getuigenis van APC vooralsnu: de fit is erg goed. Die New Standard is eigenlijk alles wat een normale jeans zou moeten zijn. Ik heb 'em in het blauw en het grijs meegenomen, opvallend daaraan is dat de grijze dus geen selvage is. Allebei zijn ze echter wel 'raw'.

Ik denk dat ik nog nooit zo'n goede fit heb gehad bij een jeans, zelfs nog beter dan de Menco jeans. De Menco jeans zit bij mij erg goed maar rekt iets te veel in de taile, ik weet nog niet of deze dat ook gaan doen.

Oh en hilarisch wel dat deze broek bijna kan staan vanwege de dikke stof en raw afwerking.

Jay

  • Gebruiker
  • Berichten: 248
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #22 Gepost op: 08 september 2009 – 17:35:48
Mijn korte getuigenis van APC vooralsnu: de fit is erg goed. Die New Standard is eigenlijk alles wat een normale jeans zou moeten zijn. Ik heb 'em in het blauw en het grijs meegenomen, opvallend daaraan is dat de grijze dus geen selvage is. Allebei zijn ze echter wel 'raw'.

Ik denk dat ik nog nooit zo'n goede fit heb gehad bij een jeans, zelfs nog beter dan de Menco jeans. De Menco jeans zit bij mij erg goed maar rekt iets te veel in de taile, ik weet nog niet of deze dat ook gaan doen.

Oh en hilarisch wel dat deze broek bijna kan staan vanwege de dikke stof en raw afwerking.

Klinkt goed, ik ga je binnenkort achterna reizen :P.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #23 Gepost op: 08 september 2009 – 22:33:24
Ik denk dat ik nog nooit zo'n goede fit heb gehad bij een jeans, zelfs nog beter dan de Menco jeans. De Menco jeans zit bij mij erg goed maar rekt iets te veel in de taile, ik weet nog niet of deze dat ook gaan doen.

Hm, zou best eens kunnen van wel. Heb je 'm inderdaad 'twee maten kleiner' genomen?

Roman_Empire

  • Gebruiker
  • Berichten: 117
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #24 Gepost op: 08 september 2009 – 22:43:46
Ik heb de APC New Standard in een 29 in het zwart. Zit echt enorm skinny atm. Hoop dat hij nog wat gaat stretchen. Ik heb normaal een 29-30.

De 45rpm Sorahiko is ook nice. Erg clean en een wat meer wijdere maar straight fit zonder dat het echt een baggy broek wordt. Check: http://www.rby45rpm.com/shopping/show_product.php?product_ID=104/Sorahiko+'08+O/W
Voor zover ik weet niet in een Nederlandse winkel te halen alleen...
Cash=King

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #25 Gepost op: 08 september 2009 – 23:41:27
Hm, zou best eens kunnen van wel. Heb je 'm inderdaad 'twee maten kleiner' genomen?
Yes. Menco Jeans heb ik 34 en New Standard in 32.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #26 Gepost op: 09 september 2009 – 12:16:38
Ik heb de APC New Standard in een 29 in het zwart. Zit echt enorm skinny atm. Hoop dat hij nog wat gaat stretchen. Ik heb normaal een 29-30.


Paar keer dragen en dan zou ie goed moeten zitten. Mijne kon ik eerste keer nauwelijks dichtknopen, nu zit hij heel comfortabel. Squatten helpt ook om het rekproces wat sneller te doen verlopen ;)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.932
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #27 Gepost op: 12 september 2009 – 14:29:55
@MMorley/anderen:

Hoe zat het met de voorraad bij Margriet Nannings? Ik moet volgens mij ook aan de APC, maar wil wel graag slagen (lees: de juiste maat vinden). En adviseren ze ook goed, qua maat; met andere woorden: werd je inderdaad aangeraden ιιn of twee maten kleiner te kopen? Heeft de New Standard een beetje ruimte bij de bovenbenen? En hebben ze verschillende kleuren (wassingen) blauw? Ik neem trouwens aan dat het om deze deze Margriet Nannings gaat; Prinsenstraat 6 dus? Dat was het, geloof ik.


Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #28 Gepost op: 12 september 2009 – 14:51:27
Op de website van A.P.C. zie je dat het gaat om verschillende modellen A.P.C. Ik heb, samen met Velponi, de New Standard genomen en ik kan hem eigenlijk omschrijven als een klassieke jeans. Die is er in 3 kleuren: blauw raw, grijs raw en een gewassen blauw. Die laatste is het duurst en weet ik niet of Nannings die ook heeft.

Normaal heb ik maat 34 in jeans, dat zit iets ruim dan, en A.P.C. heb ik meegenomen in 32. 31 kan misschien ook nog wel, heb ik niet eens meer geprobeerd want ik vond 32 strak genoeg zitten rond de bovenbenen. Ik heb dus ook een redelijk paar bovenbenen, lekker hollands dus. In de taile kan hij iets strakker, maar dat is met jeans altijd zo.

Met betrekking tot de voorraad: die hebben ze wel. Ik heb voor de zekerheid wel even gemailed en ik kreeg in no-time een vriendelijk berichtje terug.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.932
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #29 Gepost op: 12 september 2009 – 14:54:24
Bedankt, MMorley. Mailen is een goede tip.