Auteur Topic: APC Jeans  (112534 keer gelezen)

Jay

  • Gebruiker
  • Berichten: 248
    • Bekijk profiel
APC Jeans
Gepost op: 13 augustus 2009 – 13:21:07
Om maar eens een einde aan mijn probleem te gaan maken. Jeans krijg ik nergens gevonden. Elk merk wil tegenwoordig cool doen met scheuren, belachelijke wassingen en weet ik wat voor onzin. Ik heb afgezocht voor een cleane, normale slanke jeans: Eindhoven (4x), Den Bosch, Maastricht, Roermond, Londen, Oslo.

Heb momenteel Levi's en Nudie, maar Levi's valt tegenwoordig onder bovenstaande verschrikkelijke typering en de oranje stiksels van Nudie ben ik ook wel beu. Een Jacob Cohen komt er nog wel een keer, maar dat zoek ik nu niet.

Ik zoek een jeans die ik op rainy days/kroegdagen ook gewoon met een paar All Stars en een polo/T-shirt naar de universiteit kan aantrekken, en daar valt bijvoorbeeld een Jacob Cohen voor mij af. Verder graag low-waisted en zonder scheuren wassingen.

Nu is schijnbaar de A.P.C. New Standard een goede optie, of heeft iemand nog andere ideeen? En waar is A.P.C. verkrijgbaar in Nederland? Ik kan moeilijk een dealer overzicht vinden en Google helpt ook niet echt. Ik dacht ergens hier gelezen te hebben dat in Amsterdam A.P.C. wordt verkocht?

EDIT: Echt alleen bij Margriet Nannings?
Laatst bewerkt op: 31 augustus 2009 – 11:57:53 door Daedalus

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2009 – 13:36:42
In Amsterdam voor zover ik weet alleen bij Margriet Nannings, maar dat kan inmiddels veranderd zijn; heb het niet bijgehouden en de website van A.P.C. biedt hierover ook geen uitsluitsel meer, zo te zien.

In Rotterdam is A.P.C. te koop bij Mostert & Van Leeuwen (http://www.mostertvanleeuwen.com/).

Jay

  • Gebruiker
  • Berichten: 248
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2009 – 14:00:18
In Amsterdam voor zover ik weet alleen bij Margriet Nannings, maar dat kan inmiddels veranderd zijn; heb het niet bijgehouden en de website van A.P.C. biedt hierover ook geen uitsluitsel meer, zo te zien.

In Rotterdam is A.P.C. te koop bij Mostert & Van Leeuwen (http://www.mostertvanleeuwen.com/).

Naar aanleiding van een eerdere post van je, Velponi: ik draag Nudie 31/32 en Levi's 31/32 (sommige 504's op 31 zelfs wat ruim bij mijn taille). Een A.P.C. New Standard dan dus echt 2 maten kleiner bestellen (een 29) of was dat vroeger? Of is dat heel moeilijk te zeggen en kan ik niet anders dan een retourtje Amsterdam...

Doet zo'n 29 dan in het begin niet ontzettend pijn aan je buikje :P.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2009 – 14:13:32
Oei... ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar goed: Levi's jeans zijn voor zover ik weet aardig true to size, ik heb mijn eigen 501 (ook maatje 31/32) toentertijd als uitgangspunt gebruikt bij het kopen van mijn eerste A.P.C., bij Margriet Nannings (online bestellen vond ik een te grote gok voor de eerste).

Voor mij bleek maat 29 toen inderdaad de juiste maat (N.B. dit geldt voor de New Standard in raw denim, A.P.C. maakt ze ook in andere, gewassen stoffen en die moet ik weer in maat 30 kopen). Dit is in de loop der jaren niet veranderd.

Bij de eerste keer aantrekken kreeg ik de bovenste knoop nauwelijks dicht, zo strak zat 'ie, maar er zit behoorlijk veel (niet-synthetische) stretch in hun raw denim, dus na een kwartiertje dragen zat 'ie al een stuk lekkerder.

In de (draag)praktijk komt het er op neer dat ze na iedere wasbeurt weer behoorlijk strak zitten (en dat je de pijpen even in de lengte moet oprekken voor je ze te drogen hangt, anders zijn ze snel te kort) en na een uurtje of wat dragen zo comfortabel zijn als een joggingbroek. Dat effect verzwakt wel na een tijdje, maar het vinden van de juiste maat blijft een kwestie van trial and error.

Ik zou mijn eerste New Standard dus toch maar niet online kopen.

[edit: typo's gecorrigeerd]
Laatst bewerkt op: 13 augustus 2009 – 20:29:18 door Velponi

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2009 – 16:09:54
Bij M&vL in Rotterdam is alleen de New Cure verkrijgbaar.

Aanstaand weekeinde ga ik naar Kopenhagen en daar is een APC store, dus hopen op een New Standard in 29 of 30.

Bij de eerste keer passen nèt dicht kunnen knopen is dus de juiste maat.. Had idd al gehoord dat ze als een gek stretchen.

Jay

  • Gebruiker
  • Berichten: 248
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2009 – 10:17:35
Bij M&vL in Rotterdam is alleen de New Cure verkrijgbaar.

Aanstaand weekeinde ga ik naar Kopenhagen en daar is een APC store, dus hopen op een New Standard in 29 of 30.

Bij de eerste keer passen nèt dicht kunnen knopen is dus de juiste maat.. Had idd al gehoord dat ze als een gek stretchen.

En die New Cure is nog iets strakker toch? Lijkt me niet echt nodig :wink:. A.P.C. Store is natuurlijk wel ideaal.

Gezien een Levi's 501 op 31/32 of zelfs een 504 op 31/32 ietwat ruim is bij mijn taille en Incotex 46 me ook altijd lukt ga ik misschien toch gewoon voor de 29.

Nog een vraagje, wat is de standaard pijpwijdte van een New Standard (in 29) Velponi? Gewoon 19?

EDIT: Hm een retourtje Amsterdam is misschien toch wel leuk, altijd de goede maat en voor de 18 euro die men bezorgkosten rekent voor online bestellen, kun je daar lekker lunchen :P.
Laatst bewerkt op: 14 augustus 2009 – 10:24:14 door Jaspert

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2009 – 10:36:13
New Cure is een beetje een Peter Pan broek heb ik gehoord..

Mediaman

  • Gast
Re: Jeans
Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2009 – 10:39:02
In Antwerpen zit een APC store:

A.P.C. STORES
A.P.C. MEN & WOMEN, MAGASIN GENERAL
Lombardenvest 12 - B 2000 Anvers
T + 32 3 226 50 54

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2009 – 10:50:34
Nog een vraagje, wat is de standaard pijpwijdte van een New Standard (in 29) Velponi? Gewoon 19?

Heb er laatst één van mezelf opgemeten voor Carwo, wijdte was 18 cm. Nieuw zullen ze iets wijder zijn, in de richting van 19 cm.

Bij Margriet Nannings kosten ze trouwens 129 euro.


Jay

  • Gebruiker
  • Berichten: 248
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2009 – 15:39:52
Heb er laatst één van mezelf opgemeten voor Carwo, wijdte was 18 cm. Nieuw zullen ze iets wijder zijn, in de richting van 19 cm.

Bij Margriet Nannings kosten ze trouwens 129 euro.

Very nice, bedankt voor de hulp. Als OV weer geldig is even een dagje Amsterdam :).

Willem

  • Gebruiker
  • Berichten: 571
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #10 Gepost op: 18 augustus 2009 – 21:42:58
Wat heeft een APC als plus t.o.v. een Levi's 501?
Kan in hun matentabel wel waist 32 vinden, maar geen lengtemaat (36).
Laatst bewerkt op: 18 augustus 2009 – 21:46:36 door Willem

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2009 – 23:53:10
Wat heeft een APC als plus t.o.v. een Levi's 501?
Kan in hun matentabel wel waist 32 vinden, maar geen lengtemaat (36).

De stof. Het is selvage denim (de meeste modellen tenminste) en de afwerking zal ook wel beter zijn. Qua model weet ik niet hoe een 501 zit..

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Jeans
Reactie #12 Gepost op: 20 augustus 2009 – 09:12:27
Meer over A.P.C. in een recent artikel op Gentlemanscorner.com: http://www.gentlemanscorner.com/2009/08/craft-on-the-net-apc.html

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #13 Gepost op: 20 augustus 2009 – 12:06:20
Om maar eens een einde aan mijn probleem te gaan maken. Jeans krijg ik nergens gevonden. Elk merk wil tegenwoordig cool doen met scheuren, belachelijke wassingen en weet ik wat voor onzin. Ik heb afgezocht voor een cleane, normale slanke jeans: Eindhoven (4x), Den Bosch, Maastricht, Roermond, Londen, Oslo.

Heb momenteel Levi's en Nudie, maar Levi's valt tegenwoordig onder bovenstaande verschrikkelijke typering en de oranje stiksels van Nudie ben ik ook wel beu. Een Jacob Cohen komt er nog wel een keer, maar dat zoek ik nu niet.

Ik zoek een jeans die ik op rainy days/kroegdagen ook gewoon met een paar All Stars en een polo/T-shirt naar de universiteit kan aantrekken, en daar valt bijvoorbeeld een Jacob Cohen voor mij af. Verder graag low-waisted en zonder scheuren wassingen.

Nu is schijnbaar de A.P.C. New Standard een goede optie, of heeft iemand nog andere ideeen? En waar is A.P.C. verkrijgbaar in Nederland? Ik kan moeilijk een dealer overzicht vinden en Google helpt ook niet echt. Ik dacht ergens hier gelezen te hebben dat in Amsterdam A.P.C. wordt verkocht?

EDIT: Echt alleen bij Margriet Nannings?

Denim Demon voldoet ook aan je eisen. Moet zelf er nog steeds 1 halen though... Prijs ligt rond de 140 eu.
Laatst bewerkt op: 31 augustus 2009 – 11:58:04 door Daedalus

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: APC Jeans
Reactie #14 Gepost op: 31 augustus 2009 – 22:44:29
Begrijp ik nu goed dat ik naar Amsterdam moet voor goede normale selvage jeans moet? En dat de prijs (slechts) 130 EUR is?