Auteur Topic: GSM  (834340 keer gelezen)

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3930 Gepost op: 31 mei 2018 - 20:22:04
Zou op de oude iPad iCloud sync ook uitzetten. Verder moet je eens kijken naar Google Photos voor opslag van foto’s. Simpel, ongelimiteerde opslag en kosteloos.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3931 Gepost op: 31 mei 2018 - 22:52:47
yes
live and let die

Kings

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3932 Gepost op: 01 juni 2018 - 07:23:35
200gb iCloud kost maar 2,99 per maand. Zou voor die besparing niet al je prive-kiekjes ‘gratis’ bij Google neerzetten.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3933 Gepost op: 01 juni 2018 - 07:32:24
Wil je daarmee suggereren dat de iCloud GB’s wel ‘gratis’ zijn?

Je foto’s op een iCloud account dumpen binnen de gratis GB’s is ook niet ‘gratis’. Upgraden naar 200GB verandert daar niets aan.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3934 Gepost op: 01 juni 2018 - 07:35:31
privacy is voor bejaarden
live and let die

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3935 Gepost op: 01 juni 2018 - 07:50:27
Apple/Google privacy is wel ff iets anders.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3936 Gepost op: 01 juni 2018 - 11:21:19
Apple/Google privacy is wel ff iets anders.

Hm, ok. Ik kende de Apple privacy guarantee niet.

Maar goed, Je wilt dus uit privacyoverwegingen je foto’s niet met Google delen. Snap die gedachte wel maar Ik denk dat je bedrogen uitkomt als je ziet wat voor dossier Google al van je heeft. Veel meer dan foto’s.

Prosit

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3937 Gepost op: 01 juni 2018 - 13:24:48
Hm, ok. Ik kende de Apple privacy guarantee niet.

Maar goed, Je wilt dus uit privacyoverwegingen je foto’s niet met Google delen. Snap die gedachte wel maar Ik denk dat je bedrogen uitkomt als je ziet wat voor dossier Google al van je heeft. Veel meer dan foto’s.

Dus doe je foto’s er ook maar bij dan?

Lekker bezig weer didi

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3938 Gepost op: 01 juni 2018 - 13:47:19
Gelukt iig. Oude ipad verwijderd uit icloud apparaten en op ipad ook uitgezet zodat alle foto's van mn iphone weer van de ipad verdwenen.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3939 Gepost op: 01 juni 2018 - 15:01:29
Lol, rustig maar Prosit, je lijkt net Zwaan.
Je hoeft Photos van Google niet te gebruiken als je dat niet wilt. Was een goedbedoelde tip vs het stroeve systeem van Apple.

Maar op de inhoud: wat is volgens jou het verschil tussen Google en Apple als het gaat om opslag van foto’s?

Kings

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3940 Gepost op: 01 juni 2018 - 15:18:37
Google verdient zn geld vooral met de handel in persoonsgegevens voor advertenties, Apple voornamelijk met de verkoop van (dure) hardware. Met deze info kun je vast zelf wel de conclusie trekken bij welke toko je kiekjes beter staan met het oog op privacy.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3941 Gepost op: 02 juni 2018 - 13:56:03
Nogal een tikje naïef lijkt mij te denken dat Apple niet mee doet aan deze extra (bij)verdienste.  O:-)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
GSM
Reactie #3942 Gepost op: 02 juni 2018 - 14:06:51
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3943 Gepost op: 02 juni 2018 - 18:15:17
Nu met GDPR moet iedereen data ophoesten op verzoek. Maar als normale sterveling krijg je heel moeilijk/geen toegang tot wat er precies met die data wordt gedaan.

Online privacy is een actueel en interessante discussie.

Kings: yep, dat klopt. Ik doel echter op wat er gebeurd met jouw foto’s. Foto’s worden omgezet in data en dat wordt gebruikt om geld te verdienen, door zowel Google als Apple. Dat die data nou daadwerkelijk wordt gebruikt als verdienmodel door het te verkopen of wordt gebruikt om geld ‘intern’ de business aan te scherpen vind ik in deze tijden heel dicht bij elkaar staan. Zeker als je uit privacy zegt ‘ik plaats mijn foto’s niet bij Google’. Ze hebben je allang te pakken, zeker als je een Gmail adres hebt of Google gebruikt om iets op te zoeken (gros van ons denk ik). Nu snap ik wel dat je zou willen vermijden dat ze jouw foto’s gebruiken voor hun databases, maar dan zou je vind ik ook door moeten pakken en Google verder uit jouw online activiteit halen: wordt lastig.

Facebook zelfde verhaal verkopen ook data, heeft Whatsapp en Instagram in bezit. Erg onduidelijk hoeveel data Facebook uit Whatsapp waar veel van ons waarschijnlijk persoonlijke dingen bespreken en foto’s  delen. Wat gebeurd daarmee, weet jij ‘t?

Long story short: als je niet wilt dat Google jouw data krijgt ben je ruim te laat. Die foto’s die je bij wel bij Apple en niet bij Google opslaat gaan weinig verschil maken. Privacy bestaat niet online.

Dus ..... eigenlijk wat Prosit riep.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
GSM
Reactie #3944 Gepost op: 02 juni 2018 - 18:24:15
Niks nieuws onder de zon dus
Be yourself no matter what they say