Auteur Topic: Wassen (dry/raw) jeans  (5344 keer gelezen)

Janusz

  • Gebruiker
  • Berichten: 485
    • Bekijk profiel
Wassen (dry/raw) jeans
Gepost op: 30 juli 2009 – 11:47:50
In het verleden heb ik regelmatig te maken gehad met jeans die na het wassen een stuk korter en smaller werden. Vorig jaar heb ik drie Nudies gekocht waarvan 1 een dry denim was. De eerste 2 zijn met name in de lengte echt een stuk gekrompen. De dry denim heb ik pas na een half jaar gewassen, naderhand was de broek ondraagbaar gekrompen en heb ik die vergoed gekregen door Van Dijk in Waalwijk. Die dry broek had ik toen koud gewassen, dit was echter niet handig volgende de verkoper omdat het katoen dan schrikt.

Inmiddels heb ik 2 Nudies evenals een Borrelli die ik gewoon was op 30 graden, ze zijn nauwelijks gekrompen. Nu denk ik er echter over wederom een nieuwe onbehandelde dry Nudie te kopen, alleen wil ik over een half jaar niet weer tegen het probleem van krimp aanlopen. Dus mijn vraag, hoe was je die broek het beste? Of is het misschien handiger deze naar de stomerij te brengen, ik weet alleen niet of een broek door stomen/chemisch reinigen wel krimpt. Alvast bedankt voor het meedenken.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Wassen (dry/raw) jeans
Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2009 – 16:11:25
Die dingen mag je toch niet wassen? Ik dacht altijd dat je antibacteriele spray moet gebruiken om het hygienisch te houden en vlekken er uit moet boenen zonder de hele broek te wassen.
cyka blyat

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Wassen (dry/raw) jeans
Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2009 – 16:29:17
Klinkt niet echt proper. Dat moet toch gaan stinken na verloop van tijd???

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Wassen (dry/raw) jeans
Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2009 – 17:35:17
Die dingen mag je toch niet wassen? Ik dacht altijd dat je antibacteriele spray moet gebruiken om het hygienisch te houden en vlekken er uit moet boenen zonder de hele broek te wassen.
Niet om het een of ander maar waarom is dat allemaal zo.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.932
    • Bekijk profiel
Re: Wassen (dry/raw) jeans
Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2009 – 18:34:09
Niet om het een of ander maar waarom is dat allemaal zo.

Dan krijg je van die lelijke, overdreven witte slijtplekken en -plooien, maar dat hoort zo.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Wassen (dry/raw) jeans
Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2009 – 20:53:53
Die dingen mag je toch niet wassen? Ik dacht altijd dat je antibacteriele spray moet gebruiken om het hygienisch te houden en vlekken er uit moet boenen zonder de hele broek te wassen.

Hou. Toch. Op. We hebben het over spijkerbroeken, godbetert. 'Denimpurist' is gewoon een duur woord voor viezerik.
Laatst bewerkt op: 30 juli 2009 – 22:11:01 door Velponi

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Wassen (dry/raw) jeans
Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2009 – 21:45:16
Dat dacht ik dus ook Daedalus. Heb zelfs mensen gehoord die zo'n broek een jaar begraven om het daarna weer op te graven en het te dragen.
Krijg je een 'unieke' broek van........

Het idee achter de broek is dacht ik dat hij je vormt naar je eigen lichaam.


Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Wassen (dry/raw) jeans
Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2009 – 22:30:18
M'n dry denim jeans zijn ook wat strakker geworden in de taille na wassen, maar een paar keer dragen en het trekt weer bij..

Had deze ook een half jaar gedragen zonder wassen. Bij normaal gebruik gaat dat echt niet stinken, je brengt de broeken van je pak toch ook niet wekelijks naar de stomerij?

Janusz

  • Gebruiker
  • Berichten: 485
    • Bekijk profiel
Re: Wassen (dry/raw) jeans
Reactie #8 Gepost op: 01 augustus 2009 – 11:16:01
Precies, en zo extreem worden die slijtplekken enzo niet hoor. De broek is nu heel erg donker blauw en gaat inderdaad oplichten op sommige punten. Maar zo extreem als sommigen het volgens mij voor zich zien wordt het niet.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."