Auteur Topic: Valentini broek verkleurd  (5402 keer gelezen)

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Valentini broek verkleurd
Gepost op: 20 juli 2009 – 19:44:24


+/- 3 maanden oude valentini broek is zeer merkwaardig verkleurd. Op de onderste foto heb ik ook een gedeelte van de achterkant van de broek laten zien zodat het kleur verschil goed zichtbaar is. Ik dacht eerst dat het stof was of iets dergelijks, maar de was heeft er helaas niets van kunnen maken. Altijd keurig binnenste buiten gewassen en gestreken met een strijkdoek.

Iemand een idee of hier nog wat mee te beginnen valt?  :-k

Evan_S

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.269
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2009 – 19:47:33
Lijkt op een ongelukje met bleek  :-k. Althans, (verdunde) bleek op donkerblauw geeft een dergelijke verkleuring.

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2009 – 19:48:53
Het vreemde is dat ik er niets raars mee heb gedaan; ik heb de broek gewoon normaal gedragen en het lijkt wel verkleurd door de zon.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2009 – 19:56:00
Als je er niets raars mee gedaan hebt, zou ik ermee terug gaan naar de verkoper. Gewoon garantie.

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2009 – 19:57:47
Klopt, maar ik heb de broek voor een appel en een ei uit de outlet in Haarlem meegenomen. Perfecte pasvorm, hoopte dat ik er nog iets van kon maken :)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2009 – 19:59:46
Op nieuw donkerblauw verven misschien.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2009 – 20:00:44
Ik moest ook meteen aan 'verkleurd door de zon' denken, maar dit is wel erg radicaal. Wat Mickey zegt of gebruiken als experiment om zelf opnieuw te verven.

Edit: zie Gusto.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2009 – 20:02:33
Het zou best kunnen hoor door de zon maar goed we raden ook maar wat.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2009 – 20:02:40
Het vreemde is dat ik de broek misschien 5 keer heb aangehad. Ik zie mezelf niet echt de boel verven dus dan toch maar terug :)

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2009 – 20:03:55
Dat verven is niet zo moeilijk in een grote emmer.In ieder geval succes bij de winkel waar je hem had gekocht.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #10 Gepost op: 20 juli 2009 – 20:06:44
Klopt, maar ik heb de broek voor een appel en een ei uit de outlet in Haarlem meegenomen. Perfecte pasvorm, hoopte dat ik er nog iets van kon maken :)

Ik zou alsnog terug gaan. Dat je de broek bij een outlet koopt, betekent niet dat je geen recht hebt op de kwaliteit waar het merk Valentini normaalgesproken garant voor staat. Als het de bewuste outlet is die ook nog wat filialen elders in het land heeft, dan zou ik als Haarlem te ver weg is gewoon een willekeurige vestiging binnenstappen en vriendelijk vragen of ze iets voor je kunnen betekenen. Deze zaak gaat prat op goede service dus dat zou een mooie test voor ze zijn.

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.478
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #11 Gepost op: 21 juli 2009 – 09:56:34
mag je de broek wel wassen? mijn katoenen valentini broeken mogen alleen gestoomd worden. Heb ooit een van die broeken gewassen en het resultaat was overeenkomstig...
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #12 Gepost op: 21 juli 2009 – 13:30:48
Broek is bij Oger gekocht inderdaad. Ik ga thuis even kijken Patrick, maar mijn andere katoenen Valentini broeken hebben nooit problemen gegeven.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #13 Gepost op: 21 juli 2009 – 16:13:59
Ik heb dit bij een donkerblauw vest. Op de armen zitten (loop?)plooien waarin dezelfde paarse kleur in voor komt. Niets meer aan te doen gaat er niet uit! Ik heb het idee dat het komt doordat ik hem een dag in de zon heb laten liggen.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Michael Corleone

  • Gebruiker
  • Berichten: 611
    • Bekijk profiel
Re: Valentini broek verkleurd
Reactie #14 Gepost op: 21 juli 2009 – 16:21:43
gevalletje transpiratie, zon, donkerblauw en eventueel fietsen... jammer, maar kleuren zal niet helpen vrees ik, wel het proberen waard.