Auteur Topic: Curacao  (4343 keer gelezen)

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Curacao
Gepost op: 28 juni 2009 – 12:56:54
Iemand eet en uitgaan tips, sartoriale winkels en bezienswaardigheden op Curacao? Alvast bedankt!

Mediaman

  • Gast
Re: Curacao
Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2009 – 13:33:11
Iemand eet en uitgaan tips, sartoriale winkels en bezienswaardigheden op Curacao? Alvast bedankt!

Winkels:
Satoriale winkels, forget it. In Willemstad, wijk Punda zitten wat winkels met o.a. RL en ik dacht Hilfiger, maar dat is het zo'n beetje wel. Wel is er goed te shoppen voor horloges in Willemstad in de wijk Punda op de Handelskade en de straten in de buurt. Klok om de pols, papieren en doos opsturen naar huis en de douane moet niet al te scherp zijn.

Uitgaan:
Mambo Beach; regelmatig artiesten, veel Nederlanders. Op vrijdagavond hebben ze Vismarktje in het restaurant, dan kan je verse vis kiezen die men direct klaarmaakt, erg lekker en leuk te doen met Mevr. Samuel. Zaterdag zijn er allerlei artiesten van DJ Jean tot Wolter Kroes, vaak gezellig druk. http://www.mambocuracao.com/

De Gouveneur, goed restaurant, reserveer van te voren een plekje op het balkon, dan heb je een mooi uitzicht over de baai. http://www.de-gouverneur.com/weddings.htm De Caribean Bar is een aardige plek voor een drankje.

Hook's Hut, eten op het strand met je voeten in de branding. http://www.hookshut.com/

Kura Hulanda: het design hotel van Jacob Gelt Dekker. De moeite waard om te bekijken, de restaurants zijn denk ik wel goed, maar ik heb er niet gegeten. http://www.kurahulanda.com/ Tevens een indrukwekkend museum over de slavenhandel, je komt gegarandeerd terug met een blankschuldgevoel.  ;-)

Strand: Ga naar Port Marie, schitterend wit rustig strand en de nasi bij het strandtentje is eenvoudig maar superlekker. http://www.vakantie-curacao.nl/stranden/noord.html#portmarie

Jan Thiel beach is zandloos, maar wel een goede steiger om vanaf te zwemmen, goed restaurant om te lunchen op Clubsandwich, Hamburger, Sate-niveau.

Een andere tip, huur een kleine SUV (Kia Sportage o.i.d.) geen Yaris-achtige huurzooi. De wegen zijn soms slecht en de betere stranden (Port Marie) beter te bereiken met een SUV. Via je hotel goed te regelen, waarschijnlijk goedkoper dan vanuit Nederland. Als er een tropische hoosbui valt ben je ook blij dat je niet in een Yaris zit.

Mocht je een appartement hebben en zelf koken dan is de Appie Heijn een goede optie: http://www.ah.an/

In welk hotel of resort zit je?

Louis

  • Gebruiker
  • Berichten: 65
    • Bekijk profiel
Re: Curacao
Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2009 – 13:44:52
Je noemt wel een beetje de standaard dingen  :wink:
Ik heb er tot een jaar geleden een tijd gewoond.

Sartoriale dingen kan je inderdaad vergeten.
Het enige redelijke winkelcentrumpje is Suikertuin mall met wat merken als Lacoste RL enzo, maar echt best is het niet. Op de Albert Heyn na zit daar ook de enige (kleine) supermarkt die kwaliteitsartikelen koopt zoals goede wijnen en kaas enzo.

Uitgaan; als je graag tussen de Nederlandse studenten staat, dan is de Boot, Mambo beach, en Ai Caramba een goede ja, maar dat kan ook in Nederland.
Sta je graag tussen de marine lui dan is Cinqo en TMF-cafe leuk.
Sta je graag tussen de locals dan kan je overal terecht, toen ik er was was Asia de Cuba op donderdag wel erg leuk.

Restaurants, goede zijn al genoemd, voor Hooks Hut in het weekend moet je wel een hele avond uittrekken, kan bijster lang duren daar. Veel vliegend personeel dat zich 's avonds daar bezat trouwens, veel KLM en Arke crews.
Boathouse is trouwens ook wel een aanrader. Sarifundi's is leuk als je voor erg weinig geld een beetje lokaal wilt eten.


Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Re: Curacao
Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2009 – 13:46:43
Ah Mediaman en Louis, wat een geweldige posts dit. Ik zit in de Jan Thiel buurt in een vakantiehuisje van een vriend van me.

Mediaman

  • Gast
Re: Curacao
Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2009 – 14:38:17
Je noemt wel een beetje de standaard dingen  :wink:
Ik heb er tot een jaar geleden een tijd gewoond.

Sartoriale dingen kan je inderdaad vergeten.
Het enige redelijke winkelcentrumpje is Suikertuin mall met wat merken als Lacoste RL enzo, maar echt best is het niet. Op de Albert Heyn na zit daar ook de enige (kleine) supermarkt die kwaliteitsartikelen koopt zoals goede wijnen en kaas enzo.

Uitgaan; als je graag tussen de Nederlandse studenten staat, dan is de Boot, Mambo beach, en Ai Caramba een goede ja, maar dat kan ook in Nederland.
Sta je graag tussen de marine lui dan is Cinqo en TMF-cafe leuk.
Sta je graag tussen de locals dan kan je overal terecht, toen ik er was was Asia de Cuba op donderdag wel erg leuk.

Restaurants, goede zijn al genoemd, voor Hooks Hut in het weekend moet je wel een hele avond uittrekken, kan bijster lang duren daar. Veel vliegend personeel dat zich 's avonds daar bezat trouwens, veel KLM en Arke crews.
Boathouse is trouwens ook wel een aanrader. Sarifundi's is leuk als je voor erg weinig geld een beetje lokaal wilt eten.



Kijk, daar kan ik niet tegen op, ik ben er ruime week geweest, dus dat klopt wel.  :wink: Fijne vakantie Samuel!  8)

NY

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
Re: Curacao
Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2009 – 15:05:41
Twee weken geleden nog een weekje vakantie op Curacao gehad.  Géén sartoriale winkels op Curacao te vinden. RL (niet veel bijzonders) Lacoste en Hilfiger. Wij zaten in het nieuwe Renaissance Hotel, bij dit hotel zijn een aantal winkels gelocaliseerd:o.a. Montblanc, Little Switzerland, en een hele mooie juwelen/ horloge winkel: Freeport Juweler. Verkopen Audemars, Hublot Rolex en juwelen van o.a. Chopord en Bulgari tegen een heel aantrekkelijke prijs.
Hotel is gelocaliseerd in Otrabanda: vanuit Punda de ponton brug over en links aanhouden: have fun!

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Curacao
Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2009 – 17:45:29
Er is daar wel een bekende bezienswaardigheid ik zal even aan swa vragen wat de naam ook al weer was.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Samuel

  • Gebruiker
  • Berichten: 596
    • Bekijk profiel
Re: Curacao
Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2009 – 19:59:25
Geweldig forum dit  =D> Dit topic is zojuist geprint. Bedankt Mediaman, gaat wel lukken  8)

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: Curacao
Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2009 – 12:11:58
Er is daar wel een bekende bezienswaardigheid ik zal even aan swa vragen wat de naam ook al weer was.

Bedoel je Campo Alegre?
Onovertroffen ambiente daaro.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Curacao
Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2009 – 18:15:51
Bedoel je Campo Alegre?
Onovertroffen ambiente daaro.
  :lol: :lol: Precies.
Support your local Mikey Fuoco chapter.