Auteur Topic: 'Bespoke' (DIFC)  (6663 keer gelezen)

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
'Bespoke' (DIFC)
Gepost op: 27 mei 2009 – 12:26:14
Ik heb volgende week een afspraak voor een bespoke shirt hier in Dubai:

- Monti en Mason stoffen
- Mother of pearl knopen standaard
- 2x of 3x tussenpas
- Machinaal gemaakt, handwerk mogelijk

Ik heb bij een aantal collega's het resultaat gezien, fijne stitching, goede fit en na 2 jaar nog steeds heel fraai.

Zal waarschijnlijk eerst gaan voor een witte Monti 170's egyptian cotton, 2 knoops semi cutaway boord en 2 knoops manchetten. Als het goed bevalt dan neem ik er gelijk een stuk of 4, 5 mee naar huis.

Zijn er nog zaken die ik volgens jullie in overweging moet nemen? Waar moet ik goed op moet letten tijdens de tussenpas (lengte yoke, hoogte/lengte mouwen, taille, drape etc).

Alvast bedankt
Laatst bewerkt op: 04 juni 2009 – 17:47:17 door Daedalus

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2009 – 15:33:24
Kun je de naam noemen van de shirtmaker?
cyka blyat

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2009 – 22:55:05
Bespoke (naam van de winkel) in de DIFC

http://www.bespoke.ae/index.htm
Laatst bewerkt op: 27 mei 2009 – 23:08:00 door Henley

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: MTM en bespoke shirts: getting the fit right
Reactie #3 Gepost op: 04 juni 2009 – 14:44:41
Even een follow-up over mijn bespoke avontuur in Dubai. Afgelopen zondag ben ik opgemeten door een oude kleermaker uit India, die na 15 minuutjes al klaar was. Daarna nog even de definitieve keuze voor de stof gemaakt en alle opties doorlopen. Ik heb heb uiteindelijk gekozen voor het volgende:

- Wit/Lichtblauwe 2ply Monti stof uit de Dogi lijn
- 2 knoops boord
- 2 knoops manchet
- plain knoopsluiting
- mother of pearls knopen
- strakke fit

Voor de rest geen initialen, contrastboorden, gekleurde stiksels, waistdarts etc.

Vandaag ben ik teruggeweest voor de eerste fitting. Voor deze sessie wordt er een shirt gefabriceerd van goedkope stof (lees schuurpapier) zonder boord. Met pennenstrepen en spelden worden de beoogde veranderingen weergegeven. Het resultaat vandaag was dat de armholes iets te hoog zaten (ik hing een beetje in mn shirt), dat er  stof ingenomen moet worden achterop de schouders en het shirt rond de borst een halve inch groter mag zijn.

De volgende fitting (dinsdag) is met de uiteindelijke stof waarna als alles goed gaat de laatste aanpassingen verricht worden en het shirt eind volgende week klaar zal zijn. Ben in ieder geval benieuwd. Wanneer het eindresultaat bevredigend is ga ik met wat duurdere stoffen aan de slag. Keep you posted.


 

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: 'Bespoke' (DIFC)
Reactie #4 Gepost op: 04 juni 2009 – 17:47:45
Zo Henley, heb je je eigen topic. Klinkt goed iig. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Citaat
Voor de rest geen initialen, contrastboorden, gekleurde stiksels, waistdarts etc.

Less is more. Alhoewel ikzelf wel voor initialen (taille) kies.  :oops:  Maar ik compenseer het door af te zien van 'rare' manchetten, hoge 2 en 3 knoopsboorden en dikke knopen.

Laatst bewerkt op: 04 juni 2009 – 17:52:24 door Daedalus
cyka blyat

Mediaman

  • Gast
Re: 'Bespoke' (DIFC)
Reactie #5 Gepost op: 04 juni 2009 – 22:28:36
Wat betaal je ter referentie voor dit hemd in Dubai?

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: 'Bespoke' (DIFC)
Reactie #6 Gepost op: 05 juni 2009 – 09:00:31
ter referentie betaal ik niets, maar het shirt gaat omgerekend 87 euro kosten.

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: 'Bespoke' (DIFC)
Reactie #7 Gepost op: 09 juni 2009 – 10:12:27
Ben net terug van de 2e tussenpas, conlusies:

Stof, MoP en stitching is erg fraai, mouwlengte, manchetten en boord zijn goed en yoke en armholes zitten perfect, voelt heel natuurlijk aan. Om het shirt echt fitted te krijgen is er besloten om waistdarts op de rug in te zetten. Volgens de kleermaker was het verschil met mijn borstomvang en taille te groot om het shirt mooi strak te krijgen zonder waistdarts (is dit een zwakte bod?), ik heb waarschijnlijk iets teveel getraind afgelopen tijd 8).

GSA

  • Gast
Re: 'Bespoke' (DIFC)
Reactie #8 Gepost op: 09 juni 2009 – 13:48:52
borstomvang en taille te groot om het shirt mooi strak te krijgen zonder waistdarts (is dit een zwakte bod?), ik heb waarschijnlijk iets teveel getraind afgelopen tijd 8).

mij lijkt van wel, imho moet bij bespoke dit soort kwaaltjes verholpen kunnen worden zonder coupnaden

Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Re: 'Bespoke' (DIFC)
Reactie #9 Gepost op: 09 juni 2009 – 19:53:13
Citaat
Volgens de kleermaker was het verschil met mijn borstomvang en taille te groot om het shirt mooi strak te krijgen zonder waistdarts (is dit een zwakte bod?), ik heb waarschijnlijk iets teveel getraind afgelopen tijd .

Groei je zo snel in omvang in zo'n kort tijd?

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: 'Bespoke' (DIFC)
Reactie #10 Gepost op: 09 juni 2009 – 19:55:34
Groei je zo snel in omvang in zo'n kort tijd?

slim trainen :wink:

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: 'Bespoke' (DIFC)
Reactie #11 Gepost op: 09 juni 2009 – 19:59:31
mij lijkt van wel, imho moet bij bespoke dit soort kwaaltjes verholpen kunnen worden zonder coupnaden

Een collega van mij wilde ook liever geen darts met als gevolg 4 fittings (wat geen probleem is, kost alleen wel redelijk wat tijd). Maar halverwege de dag komt er nog steeds zo'n "toefje" stof over de broekriem heen en dat wil ik dus voorkomen. Advies?

Ps shirt zit wel fraai in elkaar en zoals ik al zei de pasvom bij de schouders/armen is echt top.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanitΰ - modern tailors
Re: 'Bespoke' (DIFC)
Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2009 – 14:42:28
De meningen zijn sterk verdeel over of het te voorkomen is.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanitΰ - modern tailors

Henley

  • Gebruiker
  • Berichten: 572
    • Bekijk profiel
Re: 'Bespoke' (DIFC)
Reactie #13 Gepost op: 07 juli 2009 – 11:03:33
Het eindresultaat van het eerste shirt was niet helemaal bevredigend, het shirt is uiteindelijk toch iets te cttb uitgevallen. Bij het autorijden trekt het shirt te strak in de oksels (door het strak trekken van de de stof achterop de schouders).

Ik heb daarom bij de volgende twee shirts iets meer ruimte op de schouders gekregen en de armgaten wat lager/wijder laten aanzetten. Wanneer ik een camera heb zal ik even posten.

De afwerking is goed maar niet zo fraai als bij mijn Finamore, Isaia en Sartorio shirts. De pasvorm daarentegen is super. En aangezien mijn afmetingen bewaard blijven kan ik ook shirts blijven bestellen vanuit NL, verzendkosten +/- 10 euro per shirt bij verzending van 5 shirts.

Verder heb ik nog een tijdje met de eigenaar gesproken over de maakwijze van de bespoke pakken. Praktisch alles is handgenaaid, geen fusing of pritt. De prijzen starten vanaf 700 euro (120s, Ariston), Cerruti, Zegna en H&S is uiteraard wat prijziger.