Auteur Topic: Suitsupply-schoenen  (133464 keer gelezen)

kenza750

  • Gebruiker
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #15 Gepost op: 08 juni 2009 – 11:40:40
heeft SuSu een eigen fabrikaat of laten ze deze schoentjes bij een andere (bekende) onder het SuSu-label maken?

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #16 Gepost op: 08 juni 2009 – 12:25:05
Ik vermoed het laatste, is ook het meest logische.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #17 Gepost op: 08 juni 2009 – 15:00:30
Dit laatste lijkt mij het meest logische, als dit niet het geval is durf ik wel te stellen dat bepaalde modellen slaafse kopien van Cordwainer zijn ;).

Ach, het lijken mij leuke starter/studenten schoentjes, spul voor erbij, etc.. Iig eleganter dan vB, en qua prijs in hetzelfde straatje.
Maar je dan voor hetzelfde geld denk ik wel beter krijgen, vooral in de sale. Dat laatste is uiteraard heel belangrijk voor studenten ;).

Jay

  • Gebruiker
  • Berichten: 248
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #18 Gepost op: 24 juni 2009 – 20:53:01
Ik heb vandaag in Maastricht voor de bruin suede monks geopteerd, de constructie is een stuk beter dan mijn voorgaande schoeisel en ik vind het een mooi schoentje! Kon helaas bij de overige winkels (die ik met heel veel plezier heb bezocht) niks binnen mijn budget vinden. Ik hoop toch op enige duurzaamheid, zal jullie op de hoogte houden.

Overigens een gouden aanrader (ben nu eenmaal student): exact (no kidding) matching riem @ V&D voor 10 euro. De riem van SuSu zelf matchte niet.

Mogelijkerwijs dit weekend zelfs foto's. Heb daarnaast een nieuwe Incotex in bruingrijs die hiermee volgens mij heerlijk gaat werken.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #19 Gepost op: 26 juni 2009 – 19:03:53
Ter leering ende vermaeck enige foto's van de monkstrap van Suitsupply. De schoenen zijn niet van mij.
















Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #20 Gepost op: 26 juni 2009 – 19:06:14
Lijkt op Avang qua onderwerk. Ik zeg dat omdat vaders een Avang schoen heeft ;)

Jay

  • Gebruiker
  • Berichten: 248
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #21 Gepost op: 27 juni 2009 – 12:15:44
Die heb ik inderdaad ook ;). Weet niet wat de meningen verder zijn, ik vind het echt een prima schoen!

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #22 Gepost op: 27 juni 2009 – 15:42:01
Zeker een leuke schoen, een van de mooiere van SuSu naar mijn mening. Voor het geld (169 toch?) doe je er geen miskoop aan.

Jay

  • Gebruiker
  • Berichten: 248
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #23 Gepost op: 27 juni 2009 – 16:31:23
Zeker een leuke schoen, een van de mooiere van SuSu naar mijn mening. Voor het geld (169 toch?) doe je er geen miskoop aan.

159 zelfs, 169 inclusief matching riem ;).

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #24 Gepost op: 27 juni 2009 – 19:28:58
Prima bedrag, zeker nu blijkt dat dit model inderdaad Goodyear-welted is. Nog met leren achterlap op de hak en messing spijkertjes.
Niet slecht. Zeker een veel betere keus dan vB's.

Hoe waren de andere schoenen? Want de eerste verhalen waren dat het vooral om niet-Goodyear spul zou gaan, maar nu zijn er dus uitzonderingen? Kwestie van opletten?

Janusz

  • Gebruiker
  • Berichten: 485
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #25 Gepost op: 28 juni 2009 – 15:36:17
Deze schoen is gewoon blake volgens mij, geen Goodyear.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2009 – 17:00:23
Die heb ik inderdaad ook ;). Weet niet wat de meningen verder zijn, ik vind het echt een prima schoen!

Hoe zijn je schoenen afgewerkt? Bij de schoen (van mijn broertje) op de foto zijn wat lijmresten te zien, verder ziet het er niet verkeerd uit. Hij heeft gebruik kunnen maken van de actie, ze kostten dus maar zo'n zeven tientjes, en dan is de prijs-kwaliteitverhouding heel goed. Voor de normale prijs zou ik denk ik doorsparen voor Crockett & Jones of iets dergelijks. Ik vind bijvoorbeeld de gesp van deze schoen niet mooi.

Humphrey

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.131
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #27 Gepost op: 28 juni 2009 – 18:07:52
Welke actie bedoel je Jesper? Ik heb deze suede monk laatst ook in mijn handen gehad; zag er goed uit, zeker voor dat geld.

Je hebt bijna drie van deze monks voor de normale prijs van Crockett & Jones. Uiteraard is daar de afwerking een stuk beter van, maar toch.
Style is never out of fashion

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #28 Gepost op: 28 juni 2009 – 18:17:08
Niet via de pediwear-plal constructie natuurlijk. Dan komt een paar C&J op 220 EUR.

Janusz

  • Gebruiker
  • Berichten: 485
    • Bekijk profiel
Re: Suitsupply-schoenen
Reactie #29 Gepost op: 28 juni 2009 – 18:29:17
Met de huidige opklimmende koers van de pond valt dat ook alweer tegen hoor.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."