Auteur Topic: Campanile  (5410 keer gelezen)

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Campanile
Gepost op: 30 mei 2009 – 10:12:35
Een paar jaar geleden heb ik deze schoenen bij Hermans in Utrecht gekocht: wholecut Campanile. Ze beschikken over veel minder “sensatiegehalte” als Santoni en zijn veel goedkoper. Ik betaalde ervoor …. iets…rond 300 euro. Ik draag dat (niet erg vaak) met een spijkerbroek en krijg (heel vaak) positieve opmerkingen over deze schoenen. Heeft iemand van u ook positieve of negatieve ervaringen "rondom de Campanile  ;-)"?








eterum censeo Carthaginem esse delendam

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Campanile
Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2009 – 13:28:15
Nooit van gehoord maar ziet er zeker niet slecht uit!

Mediaman

  • Gast
Re: Campanile
Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2009 – 14:06:48
Laatst bewerkt op: 30 mei 2009 – 14:09:41 door Mediaman

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Campanile
Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2009 – 14:26:59
Ze lijken een beetje op wat Russo Italia verkoopt onder eigen label.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Campanile
Reactie #4 Gepost op: 31 mei 2009 – 14:53:00
Ziet er iig prima uit, zo kijkend naar die fotos.

Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Re: Campanile
Reactie #5 Gepost op: 31 mei 2009 – 23:09:19
Ik heb ze een tijdje geleden ook bij Hemans gezien. Leuke schoen voor het geld. Gefeliciteerd met je aankoop :)

Mediaman

  • Gast
Re: Campanile
Reactie #6 Gepost op: 01 juni 2009 – 00:04:15
Waar zijn ze te koop? Hermans in Utrecht als ik het goed begrijp, geen eigen site van het merk?

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Campanile
Reactie #7 Gepost op: 01 juni 2009 – 00:08:57
Bedankt ...dat was al heeeeeeeeel laaaaaaaaaaang geleden.  :)

Russo Italia??? Het klinkt een beetje als de Hispano Suiza  ;) Ik ga even kijken wat dat is.  :-D
eterum censeo Carthaginem esse delendam

GroovyTiggr

  • Gebruiker
  • Berichten: 92
    • Bekijk profiel
Re: Campanile
Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2009 – 14:18:04
Ik heb ook vorig jaar wholecuts gekocht van Campanile. Vorig jaar in de uitverkoop in Milaan voor 230 euro.
Ik vind ze wel redelijk hard van binnen met het dragen. Ook krijg ik bij langer lopen een blaar op mijn linkerteen (door de vouw bij de tenen) en het leer vertoont al kleine scheurtjes.
Maar verder ben ik er wel tevreden over...

Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Re: Campanile
Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2009 – 22:40:21
Kwam ze afgelopen week ook weer tegen in Italie.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Campanile
Reactie #10 Gepost op: 08 december 2009 – 10:49:27
http://www.campanileonline.com/

Was er wel over te spreken -- heb destijds ook verschillende paren bij Hermans gekocht, dus sterker nog: ik had het idee dat dit merk het wel kon worden voor mij. Prijsklasse 300-359 euro, degelijk en ingetogen; de eerste post in dit draadje is spot-on.

Op het eerste gezicht zijn ze fijnzinnig, maar toch ligt snel weer het Van Bommel gevoel op de loer. Vooral na een aantal dagen op Santoni te hebben gelopen. Leerkwaliteit is een stuk minder, vooral het binnenwerk, waardoor dit pijnlijke wrijvingen kan opleveren. Ook had ik het idee dat ze vrij snel uitdroogden, ondanks veelvuldig poetsen en spanners. @ gccg -- doen ze het bij jou nog?

Afijn, de site praat over een historie die zijn oorsprong vond in 1858, maar voor mijn gevoel richten ze zich teveel op de massa, als u begrijpt wat ik bedoel. Concessies doen op materiaal, om de verkoopprijs toegankelijk te houden. Oneigenlijk schermen met authenticiteit noem ik dat.

Look-and-feel van website, lettertype en foto's doen mij ook goedkoopjes aan -- ik ben er wel een beetje klaar mee. Zo.

gccg

  • Gebruiker
  • Berichten: 177
    • Bekijk profiel
Re: Campanile
Reactie #11 Gepost op: 01 januari 2010 – 17:30:47
Inderdaad Swann. Ik kan duidelijk een kwaliteitsverschil waarnemen tussen deze schoenen en bijv. Crockett and Jones, Poulsen Skone, Alden, etc. Ze hebben ook een Blake constructie wat wel voelbaar wordt tijdens het gebruiken van deze schoenen. Ik draag ze niet erg vaak omdat ik een voorkeur heb aan de instappers (loafers) en monks. Daarom kan ik weinig zeggen over hun leerkwaliteit na een langdurig gebruik in de “open lucht”. Behalve dat zijn deze Campanile mijn enige Italiaanse schoenen (de snikkers uitgezonderd) wardoor ik ze niet kan vergelijken met  andere “Italianen”. Deze schoenen zijn zeker geen voorbeeld van een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Vooral in de tijd waarin je via het Internet en paar C&J of Grenson kan kopen voor een aanzienlijk lagere prijs.
eterum censeo Carthaginem esse delendam