Auteur Topic: [Boek] The Indispensable Guide to Classic Men's Clothing  (1397 keer gelezen)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
[Boek] The Indispensable Guide to Classic Men's Clothing
Gepost op: 26 april 2009 – 19:17:08
The Indispensable Guide to Classic Men's Clothing
Josh Karlen en Christopher Sulavik




Take the Mystery out of Dressing Well
Learn About Classic Clothes
from the Experts


Beschrijving
A best-selling resource for men's style and clothing, The Indispensable Guide to Classic Men's Clothing answers hundreds of questions about classic articles in a man's wardrobe, from ascots to wingtips. It describes, in practical language and through dozens of illustrations, the rules of attire that every man should know for occasions ranging from Casual Fridays to Black Tie.
(Bol.com)


Deze keer geen citaten uit het boek, want ik was te lui om aantekeningen te maken. Deze door twee journalisten geschreven gids belooft veel, omdat er deskundigen in aan het woord komen (onder andere van Brooks Brothers, Turnbull & Asser en J.M. Weston), maar blijft steken in redelijk oppervlakkige, op Amerikanen gerichte en soms dubieuze weetjes (waarvan ik dus geen voorbeelden heb vanwege bovengenoemde, door het boek ingegeven luiheid). De algemene Final Thoughts on Style achterin zijn wel aardig, dus die zou je in de boekwinkel of bieb even kunnen doorlezen.
Geen erg geslaagd boek, wat mij betreft.