Nou, het pak (zie bovenstaande posts) is binnen en de balans kan worden opgemaakt. Al met al kan ik zeggen dat ik tevreden ben, hoewel ik nu ook zeker weet dat mijn volgende maatpak NIET bij d'Alessandro vandaan zal komen. Omdat het mijn eerste maatpak is ben ik er zeker blij mee, maar ik weet inmiddels dat je 1200 euro elders beter kunt besteden.
Waar ik blij mee ben: het patroon van de gekozen S120 stof heeft een mooi pak opgeleverd, dat vederlicht (halfgevoerd) is en heerlijk rond nek en schouders zit. De mouwen zijn mooi nauw met een lichte uitloop bij de manchetten. De broek zit en staat fantastisch. Het jasje is iets korter gemaakt, wat mijn benen langer doet lijken (is nodig ook). Het 'floating canvas' geeft de juiste sensatie van soepelheid. De mouwen hebben uiteraard werkende knopen.
Waar ik minder blij mee ben: het jasje zit niet strak genoeg rond borst & taille (een drop 6 is aangehouden waar een drop 8 naar mijn mening een mooier resultaat had opgeleverd). De mouwinzet werd op mijn verzoek zo nauw mogelijk gemaakt, maar is alsnog aan de ruime kant. 'Cut to the bone' is het derhalve niet. De knoopsgaten zijn machinaal gestikt; de originele hoornen knopen waren té lelijk voor woorden, ik heb er andere op laten zetten. Een knopengulp behoorde niet tot de mogelijkheden. Het is een echte 3-knoops, zeker geen 2,5-knoops.
Dit alles ter info voor diegenen die het maatwerk van d'Alessandro overwegen/hebben overwogen. Het atelier waarmee hij samenwerkt (en waar ook mijn pak vandaan komt) heet 'Sartori Atelier' en valt onder het Mabro-label:
http://www.mabro.it/mabroing.html (zie: 'the quality product').