Auteur Topic: Mijn trouwpak  (736383 keer gelezen)

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #975 Gepost op: 05 juli 2011 - 23:39:23
Hierbij dan ook foto's van de stof van mijn pak. Het kleurverschil op de foto's zou kunnen komen doordat de foto's buiten zijn gemaakt en het zonlicht er anders op viel. De daadwerkelijke kleur zit ergens tussen de donkerste foto en het plaatje dat ik eerder poste. Zonder zon is het donkerblauw, met zon licht de stof iets op door een subtiele glans

Mediaman

• Gast
Reactie #976 Gepost op: 06 juli 2011 - 08:11:04
Heel mooi.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #977 Gepost op: 12 juli 2011 - 09:14:05
Afgelopen zaterdag bij de suit supply in laren geweest voor het opmeten van mijn pak. En het is deze stof geworden. Ik weet niet alle details die sommige hier altijd wel weten. Ik weet alleen dat het een super 130 stof is.

En dit is het totaalplaatje. Met de stof, de binnenvoering en de knopen van hoorn.

En dan met deze schoenen eronder.

Eigenlijk precies zoals ik voor me had. Geen extreme dingen. Gewoon basic en goed. Alleen nog een shirt laten maken volgende week en een das uitzoeken en dan is het klaar.

Ik ben nu weer bezig met de kleur das.

Ik vind Grenadine dassen wel erg mooi. Dus ik zat op de site van Sam Hober te kijken en kwam daar deze 2 dassen tegen.

http://www.samhober.com/grenadine-garza-grossa-solid-silk-ties/sky-blue-grenadine-silk-tie-38.html

http://www.samhober.com/grenadine-garza-fina-solid-ties/powder-blue-grenadine-fina-silk-tie-15.html

Ik neig naar de sky blue dat is wel een wat fellere kleur. Welke kleur zouden jullie doen?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #978 Gepost op: 12 juli 2011 - 12:33:42
Hangt natuurlijk mede af van het shirt dat je gaat dragen. Los daarvan vind ik lichtblauwe dassen vaak nogal lafjes, zeker bij een grijs pak. Ze zijn niettemin nogal populair onder aanstaande bruidegommen, heb ik gemerkt.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #979 Gepost op: 12 juli 2011 - 13:14:23
Het wordt een wit shirt wat ik eronder ga dragen. Dus ik denk dat de sky blue das dan wat feller wordt dus dat dat iets meer uitspringt.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #980 Gepost op: 12 juli 2011 - 13:20:10
Ik vind een lichtblauwe das eerlijk gezegd ook drie keer niks. Die kleur is voor luiers en rompertjes, en inderdaad erg lafjes in combinatie met een grijs pak. En een lichtblauwe das wordt eerder feller op een donker shirt, me dunkt. Contrast moet je hebben.
Laatst bewerkt op: 12 juli 2011 - 13:24:10 door Swann

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #981 Gepost op: 12 juli 2011 - 14:03:20
Welke kleuren zouden jullie dan doen op een grijs pak met wit shirt? Zou ik dan meer voor donkerderblauw moeten gaan?

http://www.suitsupply.nl/shop/1.P2900/Suit?filter_21=637

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #982 Gepost op: 12 juli 2011 - 14:08:30
Geen blauw, Carwo.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #983 Gepost op: 12 juli 2011 - 14:12:40
Welke kleuren zouden jullie dan doen op een grijs pak met wit shirt? Zou ik dan meer voor donkerderblauw moeten gaan?

http://www.suitsupply.nl/shop/1.P2900/Suit?filter_21=637

Bijvoorbeeld. Zoiets als die Suitsupply-das, lang niet slecht gevonden.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #984 Gepost op: 12 juli 2011 - 14:32:29
Welke andere kleur dan blauw?

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #985 Gepost op: 12 juli 2011 - 14:41:49
Als je op zoek bent naar een traditionele 'trouw-das' zou je kunnen kijken naar een klein stipje, een houndstooth, een glenplaid, of een shepard's check in donkerblauw (of zwart) met wit/zilver.

Ik ben het met swann en velponi eens dat een licht blauwe das iig een mindere keuze is.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #986 Gepost op: 12 juli 2011 - 14:45:04
Ik zoek niet echt een traditionele trouwdas. Ik zoek gewoon een mooie das die bij een lichtgrijs pak staat.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #987 Gepost op: 12 juli 2011 - 15:18:44
Is het echt zo licht als op dat SuitSupply voorbeeld? Kan uit je stof foto's niet echt opmaken of het nu onder of overbelicht is. Is het wat donkerder, dan kan een gele das o.i.d. ook makkelijk (zie hier). Staat volgens mij ook een stukje feestelijker, maar eigenlijk staat bij grijs alles wel. Is er bij de bruid geen kleurelement wat je terug kunt laten komen?
//

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #988 Gepost op: 12 juli 2011 - 16:18:07
Das van SuSu is inderdaad al stukken beter. Hoe zou je je bij paars voelen?

foto 1-- grenadine van Drakes London
foto 2 -- untipped silk van Drakes London

[attachment deleted by admin]

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #989 Gepost op: 12 juli 2011 - 16:27:18