Auteur Topic: Mijn trouwpak  (679949 keer gelezen)

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #30 Gepost op: 19 april 2009 – 23:06:40
Alleen bij verplichte huwelijken met een lelijke vrouw. :mrgreen:

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #31 Gepost op: 19 april 2009 – 23:17:25
Gefeliciteerd Mediaman!

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Mijn trouwpak
Reactie #32 Gepost op: 19 april 2009 – 23:21:03
Gewoon huren. Een goede verhuurder past het voor je aan als het niet helemaal past.

Kan er niks aan doen, maar na de vele studentengala's blijft het idee van een jacquet van de galaverhuur mij toch altijd een naar gevoel geven :)

Gefeliciteerd overigens, heren!

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #33 Gepost op: 20 april 2009 – 09:10:59
Zie het jacquet-topic van LtK in bespoke. Na die birkenstocks heb je iets goed te maken... De continentale (en tevens Engelse) traditie is nog immer een jacquet. Of ga naar een tropisch oord en trouw in een linnen broek en shirt - preferabel op het parelwitte strand! Ik zou opteren voor dat laatste.

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=2539.0
Laatst bewerkt op: 20 april 2009 – 09:16:00 door Daedalus
cyka blyat

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanitΰ - modern tailors
Re: Mijn trouwpak
Reactie #34 Gepost op: 20 april 2009 – 09:30:26
Wat ik vergeet te vertellen is dat we de bruiloft waarschijnlijk een Italiaans tintje/thema zullen geven. Dit vanwege onze liefde voor het land en dat ik Mediavriendin (soon to be Mediavrouw) heb gevraagd op de top van de Etna.

Hulde!! En uiteraard de welgemeende felicitaties! :-)

PS: Al nagedacht over het vervoer op de grote dag??
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Kees

  • Gebruiker
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #35 Gepost op: 20 april 2009 – 10:38:40
Of ga naar een tropisch oord en trouw in een linnen broek en shirt - preferabel op het parelwitte strand! Ik zou opteren voor dat laatste.

Zit je in ieder geval niet met je hele (schoon)familie opgescheept! :-)
Als U wilt dat u iets niet geschiedt doe het ook een ander niet.  Confucius.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #36 Gepost op: 21 april 2009 – 00:38:03
Ik denk aan een MtM onder de € 750,- dit is mijn huidige lijstje van mogelijke opties; Oger DFS of KOOL MtM. Wat denken jullie dat de beste keuze is? Menco een optie voor dit budget?


Circle of Tailors misschien? Op dit forum niet heel veel over te vinden maar heb wel een aantal keer een jasje van hen geinspecteerd en dat zag er prima uit. Prijzen liggen net iets lager dan Menco..

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #37 Gepost op: 21 april 2009 – 09:15:28
Gefeliciteerd!

P.S.: waarom trouw je niet in jacquet? Zeer stijvol!

Ook mijn eerste gedachte! En als je toch naar Menco Nieuwenhuis gaat, die heeft er wel ervaring mee zoals in eerdere postings aangegeven.

Plastron ipv das vind ikzelf wel stijlvol bij een jacquet

Laatst bewerkt op: 21 april 2009 – 09:22:16 door Willeam
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

paulbrussel

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.499
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #38 Gepost op: 21 april 2009 – 12:29:02
Nightwatch [mooie naam voor een aanstaande bruidegom :-)] and mediaman: gefeliciteerd met jullie voornemens!

Dat krap zou worden dacht ik al, het moet een mooi luxueuze stof worden, dat gaat de feestelijke uitstraling geven. Dan ga ik in eerste instantie kijken naar RtW van DFS en KOOL. Over het algemeen ben ik qua maten Jan Modaal en pas ik daar met wa kleine aanpassingen goed in. Ergo, als ik het budget aanhoud en ik ga voor RtW, zijn DFS en KOOL dan nog steeds een goede keuze?

Waar het op neer komt qua budget is ongeveer een € 1.250 voor mijn outfit. Onderverdeeld; pak ca. € 750/800, schoenen ca. € 250/€ 300, waarschijnlijk Magnanni monks, riem ca. € 100, shirt MtM ca. € 150.

De outfit van Mediavrouw is een geheel andere kwestie,....mooiste dag, meisjesdroom, blablabla,.... :shock: :wink:
Wat ik niet zo goed begrijp is:

1. dat op zo'n dag die meestal tienduizenden kost, er betrekkelijk weinig lijkt over te schieten voor een trouwpak voor mediaman;

2. dat aanstaande mediavrouw kennelijk om de een of andere reden, omdat haar trouwdag meer bijzonder lijkt dan die van de bruidegom [het is toch wel dezelfde?], een (aanzienlijk) hoger budget krijgt toegekend dan mediaman.

Mediaman

  • Gast
Re: Mijn trouwpak
Reactie #39 Gepost op: 21 april 2009 – 20:29:54
Ach ja, vrouw en kinderen eerst. :lol:

Ik ga het budget nog wel oprekken, ze was me voor. :wink:

Hoewel ik een jacquet mooi en stijlvol vind, is het niet iets dat bij me past denk ik, een mooi Italiaans gesneden pak met een ingetogen luxueuze uitstraling is wat ik wil.
Laatst bewerkt op: 21 april 2009 – 20:31:47 door Mediaman

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #40 Gepost op: 21 april 2009 – 20:44:13
Als je het budget nog wat verder oprekt is Caruso RTW misschien wel een mooie optie.

Mediaman

  • Gast
Re: Mijn trouwpak
Reactie #41 Gepost op: 21 april 2009 – 20:51:01
Zoals in de eerste post aangaf willen mijn ouders het pak betalen en ik kan ze niet teveel op kosten jagen, zou niet netjes zijn, ik heb in mijn jeugd al genoeg gekost voor mijn ouders, trust me,... :wink:

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #42 Gepost op: 21 april 2009 – 21:20:14
Zelf bijleggen.
Laat je een nota maken van €750, betaal je de rest zelf.
Krijg je geen spijt van, trust me. ;)

Alberts

  • Gebruiker
  • Berichten: 791
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #43 Gepost op: 21 april 2009 – 21:39:36
Als je het budget nog wat verder oprekt is Caruso RTW misschien wel een mooie optie.
Misschien is dit nog een leuk alternatief:
Caruso maatwerk via oger, 998? Aankomend weekend in denhaag. Zitten hele mooie stoffen tussen.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #44 Gepost op: 21 april 2009 – 21:48:46
Kijk, ben je voor minder dan €250 het mannetje.