Auteur Topic: Mijn trouwpak  (679955 keer gelezen)

Nightwatch

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #15 Gepost op: 19 april 2009 – 12:55:12
Niet hier (hoewel betaalbaar een relatief begrip is). Maar daar zie je wel het mooie verslag van de bespoke morning coat van Looking to Improve.



Fantastisch verslag, met veel plezier gevolgd en gelezen! Maar niet voor mij weggelegd.
Een besproken pak gaat er zeker nog een keer komen, maar van iets waar ik zoveel tijd en centjes in investeer wil ik vaker genieten dan op die ene (mooie & belangrijke) dag.

Nightwatch

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #16 Gepost op: 19 april 2009 – 12:57:53
Hé MIJN topic!!! :lol:

Sorry, zal me inhouden.
Ga mijn eigen topic openen met dezelfde titel...  :wink:

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #17 Gepost op: 19 april 2009 – 13:49:25
Kijk, dát zijn nog eens goede berichten Mediaman. Wordt mediavrouw écht mediavrouw i.p.v. mediavriendin. :-D

Als je iets lichtgrijs zoekt, dan denk ik dat je bij Menco wel wegkomt met een lichtgrijsje van Tolegno, ik heb daar een broek van. Maar kijk gerust rond naar wat er allemaal RTW te koop is, je heb bovendien ook tijd genoeg.

Jay

  • Gebruiker
  • Berichten: 248
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #18 Gepost op: 19 april 2009 – 15:34:32
Jacquet vind ik ook daadwerkelijk prachtig. Is iemand ook bekend met deze post van Menco:

http://heerlijkbynvn.blogspot.com/2008/10/morning-coat.html

Heeft gekozen voor een iets minder klassiek, korter jacquet, ik vind het werkelijk prachtig geworden. Misschien dat het jou daardoor ook iets meer zou liggen :). Geen idee echter van de budgetoverwegingen die hieraan vooraf zijn gegaan ;).

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #19 Gepost op: 19 april 2009 – 16:46:28
Sta ook voor die keuze en neig naar een Jacquet.
Hoor graag argumenten voor de keuze Jacquet / MTM.

Dat MTM zou waarschijnlijk bij Menco vandaan komen, maar waar haal ik een betaalbaar Jacquet vandaan?

Ook voor trouwen?  Dan zijn ook voor u de hartelijke felicitaties.
Niets zo veranderlijk als de mens

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #20 Gepost op: 19 april 2009 – 21:17:16
Als je er voor kiest om niet in jacquet te trouwen mediaman opteer dan in ieder geval voor een donkerblauw pak.

En bega in Godsnaam niet die misser van die jongen op het blog van menco, die bij het uitzoeken van z'n das schijnbaar de letter t van het woordje trouwen vergeten was.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #21 Gepost op: 19 april 2009 – 21:39:09
Een das met bijvoorbeeld een van onderstaande patronen vind ik wel geschikt als huwelijksdas:



Bij een huwelijk zou ik zelf niet voor monkstraps gaan. Naar mijn mening is een mooie zwarte oxford heel geschikt voor de bruidegom, bijvoorbeeld een nette wholecut:


Mediaman

  • Gast
Re: Mijn trouwpak
Reactie #22 Gepost op: 19 april 2009 – 21:48:50
De middelste das vind ik mooi, de wholecuts zijn zeker een idee.

Leuk mannen alle reacties, mijn idee begint al meer vorm aan te nemen. Als ik op jacht ga, zal ik proberen foto's te nemen en verslag te doen.

Wat ik vergeet te vertellen is dat we de bruiloft waarschijnlijk een Italiaans tintje/thema zullen geven. Dit vanwege onze liefde voor het land en dat ik Mediavriendin (soon to be Mediavrouw) heb gevraagd op de top van de Etna.

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #23 Gepost op: 19 april 2009 – 22:04:09
(...)

Wat ik vergeet te vertellen is dat we de bruiloft waarschijnlijk een Italiaans tintje/thema zullen geven. Dit vanwege onze liefde voor het land en dat ik Mediavriendin (soon to be Mediavrouw) heb gevraagd op de top van de Etna.

Mediaverloofde boft maar met zo'n romantische Mediaman. ;)

Het past ook mooi in de Italiaanse (in ieder geval Napolitaanse) traditie voor de heer om bij zijn huwelijk zwarte schoenen te dragen.

oxfordstreet

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.149
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Mijn trouwpak
Reactie #24 Gepost op: 19 april 2009 – 22:20:51
proficiat mediaman, en nu maar hopen dat mediaverloofde niet meeleest. Blijft het voor haar ook (ga er van uit dat je niet weet wat zij draagt) een surprise wat je draagt.

"Style is not fashion, it's something we have inside"

Mediaman

  • Gast
Re: Mijn trouwpak
Reactie #25 Gepost op: 19 april 2009 – 22:36:18
Mediaverloofde boft maar met zo'n romantische Mediaman. ;)

Het past ook mooi in de Italiaanse (in ieder geval Napolitaanse) traditie voor de heer om bij zijn huwelijk zwarte schoenen te dragen.

In het geval van een 'nee', was ik alleen weer naar beneden gekomen. Who me, with a women?! Forget about it!

Jesper, waar kan ik meer informatie vinden over de Italiaanse/Napolitaanse huwelijkstraditie?

Nightwatch

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #26 Gepost op: 19 april 2009 – 22:38:44
Ook voor trouwen?  Dan zijn ook voor u de hartelijke felicitaties.

Inderdaad Maboc, dank voor de felicitaties!



Mediaman

  • Gast
Re: Mijn trouwpak
Reactie #27 Gepost op: 19 april 2009 – 22:42:12
Inderdaad Maboc, dank voor de felicitaties!




Mijn excuses, mede-bruidegom, natuurlijk mijn felicitaties!

Dantès

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #28 Gepost op: 19 april 2009 – 22:57:01

Het past ook mooi in de Italiaanse (in ieder geval Napolitaanse) traditie voor de heer om bij zijn huwelijk zwarte schoenen te dragen.

De Napolitaanse traditie om zwarte schoenen te dragen bij een huwelijk.....



Veel gekker moet het hier niet worden

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #29 Gepost op: 19 april 2009 – 23:00:06
De Napolitaanse traditie om zwarte schoenen te dragen bij een huwelijk.....



Veel gekker moet het hier niet worden

Dit is dus niet waar? Een geboren Napolitaan heeft mij verteld dat het eigen huwelijk een van de twee gelegenheden is waarbij de heer zwarte schoenen draagt. Meneer is niet onwetend op sartoriaal gebied, om maar een understatement te gebruiken, dus dit kon ik in alle redelijkheid aannemen.

Jesper, waar kan ik meer informatie vinden over de Italiaanse/Napolitaanse huwelijkstraditie?

Ik weet hierover helaas niet meer, misschien kan een andere SF'er helpen?
Laatst bewerkt op: 19 april 2009 – 23:32:31 door Jesper