Auteur Topic: Mijn trouwpak  (679507 keer gelezen)

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.886
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Mijn trouwpak
Reactie #2745 Gepost op: 25 juni 2017 – 13:14:35
Wit en gebroken wit gaat echt niet vloeken.
Met een vlinderdas ga je wel meer shirt zien dus dan zal het wel meer opvallen.

Ik draag zelf vlinderdassen met een willekeurig boord.
Zolang het boord maar hoog is en geen cutaway zit je wel goed.
Btw je kunt ook de vlinderdas pas omdoen wanneer het officiële gedeelte om is. Vind een vlinderdas wel erg vrolijk voor het officiële gedeelte zou ik gaan voor een mooie das.

Oja en geen voorgestrike vlinderdas alstublieft er gaat niks boven een zelfstrikker.

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2746 Gepost op: 25 juni 2017 – 13:40:03
Gewoon lekker wit shirt, gebroken wit kan echt niet meer.

Dieter

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.245
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2747 Gepost op: 25 juni 2017 – 13:42:47
Ik ben nog niet geslaagd voor de shirt.

Kreeg eerst het advies om geen witte te nemen (zodat de trouwjurk die ivoorkleurig is niet naast gaat vloeken). De keuze is gebroken wit is echter heel erg beperkt. Ik zit er dus aan te denken om toch lekker een witte te nemen.

Welk merk zouden jullie doen? Wil sowieso eentje met mooie stof, getailleerd en dubbele manchetknopen. Zijn de overhemden van SuSu Okey?

Ondanks dat ik de das die eerder op de foto staat heel mooi vind, denk ik dat ik toch voor een vlinderdas ga. Ziet er feestelijker uit.
Welke kraag past het beste bij een vlinderdas? Het wordt dus geen smoking, maar wel een normaal pak en een vlinderdas.

Heyy, ik zie dat je er nog steeds niet uit bent.

Voor mijn hobby ben ik regelmatig aanwezig bij bruiloften en in mijn optiek stoort een wit shirt naast een gebroken witte jurk totaal niet.

En for what it's worth vind ik onderstaande das mooi. Deze das voor de ochtend, ceremonie en diner. Daarna das en shirt inwisselen voor een vlinderdasje voor het feest, zeker als jouw vrouw zich ook gaat omkleden.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2748 Gepost op: 25 juni 2017 – 14:39:02
Ik ben nog niet geslaagd voor de shirt.

Kreeg eerst het advies om geen witte te nemen (zodat de trouwjurk die ivoorkleurig is niet naast gaat vloeken). De keuze is gebroken wit is echter heel erg beperkt. Ik zit er dus aan te denken om toch lekker een witte te nemen.

Welk merk zouden jullie doen? Wil sowieso eentje met mooie stof, getailleerd en dubbele manchetknopen. Zijn de overhemden van SuSu Okey?

Ondanks dat ik de das die eerder op de foto staat heel mooi vind, denk ik dat ik toch voor een vlinderdas ga. Ziet er feestelijker uit.
Welke kraag past het beste bij een vlinderdas? Het wordt dus geen smoking, maar wel een normaal pak en een vlinderdas.

Heb jij dit topic een beetje doorgelezen? Deze vraag komt elke vijf pagina's terug dus denk dat je er wel uitkomt.

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2749 Gepost op: 27 juni 2017 – 15:02:52
Heb het idd doorgelezen (tenminste, vanaf 2017...), maar niet echt goede antwoorden gezien.

XC

  • Gebruiker
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2750 Gepost op: 27 juni 2017 – 15:07:19
Wisselen van das naar strikje kan idd een goed idee zijn. Alleen jammer dat op de photoshoot dan alleen foto's met de das zullen staan. Ik wil dan wel een zelfstrikker, maar dat gaat me niet lukken tijdens de fotoshoot zonder spiegel en veel tijd :-D

Om het extra te visualiseren. Dit is de foto met de Caruso en een das:



of

Dit is een foto thuis gemaakt, deze pak heb ik al een tijdje (daar moeten jullie ovreheen kijken) en een voorgestrikte strikje.




Wat past beter? :-D

B2P

  • Gebruiker
  • Berichten: 505
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2751 Gepost op: 27 juni 2017 – 15:16:51
Wisselen van das naar strikje kan idd een goed idee zijn. Alleen jammer dat op de photoshoot dan alleen foto's met de das zullen staan. Ik wil dan wel een zelfstrikker, maar dat gaat me niet lukken tijdens de fotoshoot zonder spiegel en veel tijd :-D

Om het extra te visualiseren. Dit is de foto met de Caruso en een das:



of

Dit is een foto thuis gemaakt, deze pak heb ik al een tijdje (daar moeten jullie ovreheen kijken) en een voorgestrikte strikje.




Wat past beter? :-D

Ik heb 0 ervaring met bruiloften, maar ik zou gewoon dat Caruso pak met das voor dag en diner doen. Voor de party een vlinderdas (evt. met smoking jacket) of gewoon dasje af. Lijkt me ook niet echt een probleem dat je foto's alleen in pak met das gemaakt worden.

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2752 Gepost op: 27 juni 2017 – 17:36:13
Overdag pak van Caruso en das. 's Avonds òf een smoking (of diner jacket) met zelf te strikken strik òf het pak van Caruso en das.

Een gewoon pak met strik ziet er echt niet uit.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.364
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2753 Gepost op: 28 juni 2017 – 08:50:17
Denkt iedereen dat je de ober bent.

From

  • Gebruiker
  • Berichten: 415
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2754 Gepost op: 10 juli 2017 – 14:23:11
DYO pak geworden in een grijstint.

Wat te doen met de das, is een traditionele "trouwdas" (in wit tint) min of meer verplicht?

Enkel das, overhemd en manchetknopen nog nodig om helemaal klaar te zijn.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2755 Gepost op: 10 juli 2017 – 15:09:07
DYO?

Traditionele trouwdas is een zilvergrijze macclesfield of glen check.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.364
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2756 Gepost op: 10 juli 2017 – 15:22:06
Design your own denk ik.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2757 Gepost op: 10 juli 2017 – 15:36:46
Dat zal het zijn, thx.

From

  • Gebruiker
  • Berichten: 415
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2758 Gepost op: 10 juli 2017 – 16:48:26
Goed gegokt Bogart.
Dat stelt me wel gerust Velponi, is veel meer mogelijk dan die glimmende suggesties die ik tot nu toe aangeboden kreeg :)

Winne2

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.376
    • Bekijk profiel
Mijn trouwpak
Reactie #2759 Gepost op: 10 juli 2017 – 17:21:56
Gezien je toch geen traditie volgt qua pak hoef je ook niet persé een traditiegetrouwe das om. Grijs pak lijkt mij erg moeilijk te combineren met een grijze das als het er toch nog feestelijk uit moet zien.
TAFKADM