Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738011 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Mijn trouwpak
Reactie #210 Gepost op: 30 januari 2010 - 21:36:49
Als je het bij die opties houdt, zou ik voor blauw opteren. ;)

Nee, dit zijn gewoon de eerste dingen die me bevallen qua stof. Ik wil ook nog langs KOOL gaan.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 30 januari 2010 - 22:12:27
MM volgens mij is dat blauwe dezelfde stof die ik voor mijn eerste MTM heb gekozen of komt deze uit de 650+ range ? Ze hadden er twee die er erg op leken ben toen zelf voor de goedkopere gegaan aangezien ik bijna het verschil niet zag.
if i stop lying i just disappoint you

Mediaman

• Gast
Reactie #212 Gepost op: 31 januari 2010 - 00:26:41
MM volgens mij is dat blauwe dezelfde stof die ik voor mijn eerste MTM heb gekozen of komt deze uit de 650+ range ? Ze hadden er twee die er erg op leken ben toen zelf voor de goedkopere gegaan aangezien ik bijna het verschil niet zag.

Deze stof is niet uit de basiscollectie, één klasse hoger dacht ik.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 31 januari 2010 - 09:07:34
Ik denk dat ik weet welke het is, ook naar zitten kijken toen. Nou success met het maken van een keuze tussen beide :)

Mediaman

• Gast
Reactie #214 Gepost op: 31 januari 2010 - 10:29:31
Iets anders; bij Oger was ik in gesprek met Tom over de RED suit en hij liet mij een grijs gestreept pak zien van een andere klant om mij een voorbeeld te geven hoe het eruit zou kunnen zien. Wat mij direct opviel was dat de streep van de stof niet gelijk liep op de klep van de zak aan één kant, het patroon op de klep van de andere zak liep wel gelijk met het patroon van het voorpand. Ik heb er eigenlijk niet verder naar gevraagd, maar het gaf me wel een minder positieve indruk van de kwaliteit. Is dit een redelijke gedachte of kan je zoiets niet vragen van een pak in deze prijsklasse. Is het wellicht bewust gedaan?
Laatst bewerkt op: 31 januari 2010 - 12:30:19 door Mediaman

consi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 31 januari 2010 - 11:55:05
wat ik wel vreemd vond bij oger was dat mtm caruso al 1,7k kost, dan spelden ze je lichaam niet eens af.
Is dat gebruikelijk bij Oger. Wat betaal je als je geen MTM wil maar echt oduerwets spelden?

thnks

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 31 januari 2010 - 11:57:05
Iets anders; bij Oger was ik in gesprek met Tom over de RED suit en hij liet mij een grijs gestreept pak zien van een andere klant om mij een voorbeeld te geven hoe het eruit zou kunnen zien. Wat mij direct opviel was dat de streep van de stof niet gelijk liep op de klep van de zak aan één kant, het patroon op de klep van de andere zak liept wel gelijk met het patroon van het voorpand. Ik heb er eigenlijk niet verder naar gevraagd, maar het gaf me wel een minder positieve indruk van de kwaliteit. Is dit een redelijke gedachte of kan je zoiets niet vragen van een pak in deze prijsklasse. Is het wellicht bewust gedaan?

Als het in de brochure kan, dan kan het vast ook wel bij jouw pak. Ik zou ook direct even kijken naar de mouwaanzet, de revers en de broek. Het ziet er een beetje mal uit als het patroon verspringt terwijl dat niet noodzakelijk is voor een goede pasvorm (zoals op de schouders).

Zelf heb ik ook een MTM-broek met een ruitpatroon (niet van Oger) en ik heb vóórdat ik de bestelling plaatste wel uitdrukkelijk aangegeven dat op de zijnaad de ruiten wel moeten doorlopen. Dan besteden ze er maar wat extra aandacht aan.

Groeten,
Don
Laatst bewerkt op: 31 januari 2010 - 11:58:37 door Don

Mediaman

• Gast
Reactie #217 Gepost op: 31 januari 2010 - 12:31:13
Dank voor je antwoord Don, dan zag ik het toch goed en steek ik blijkbaar nog iets op van dit forum. :wink:

Ik heb staan kijken in een bunch met Loro Piana stoffen, waarvan werd gezegd dat het B-kwaliteit betrof.  :?:

Ik weet het nog zo net niet met de RED-suit,.... :-k

Meer details van het gesprek borrelen op uit mijn krakkemikkige geheugen;

'Gemaakt in Portugal, want in Italie kan zoiets niet meer gemaakt worden voor zo'n prijs. Maar het zijn wel ateliers die aanbevolen werden door onze italiaanse leveranciers.'
Laatst bewerkt op: 31 januari 2010 - 12:47:48 door Mediaman

koenie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 31 januari 2010 - 12:48:11

Ik heb staan kijken in een bunch met Loro Piana stoffen, waarvan werd gezegd dat het B-kwaliteit betrof.  :?:

Bedoelden ze niet B categorie?

Mediaman

• Gast
Reactie #219 Gepost op: 31 januari 2010 - 13:14:08
Bedoelden ze niet B categorie?

Dat zou kunnen, maar de associatie blijft voor mij het zelfde, vandaar dat ik het waarschijnlijk zo typte.

Uit ongeloof over het niet doorlopen van het streeppatroon bij het aan mij getoonde RED-pak heb ik eens in mijn kast gekeken naar mijn gestreepte RtW SUIT SUPPLY-pak en daar loopt het streeppatroon gewoon door over de kleppen van de zak. Raar verhaal en Oger gaat het niet worden, ik vind het niet kunnen voor een winkel die een hoge kwaliteit voorstaat.
Laatst bewerkt op: 31 januari 2010 - 13:21:29 door Mediaman

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 31 januari 2010 - 13:48:27
wat ik wel vreemd vond bij oger was dat mtm caruso al 1,7k kost, dan spelden ze je lichaam niet eens af.
Is dat gebruikelijk bij Oger. Wat betaal je als je geen MTM wil maar echt oduerwets spelden?

thnks

Wat bedoel je met ouderwets spelden?

consi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 31 januari 2010 - 14:02:41
gewoon helemaal op jouw lichaam stof uitsnijden ipv een bestaand jasje gebruiken als mal etc

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 31 januari 2010 - 14:09:05
gewoon helemaal op jouw lichaam stof uitsnijden ipv een bestaand jasje gebruiken als mal etc

Ik denk dat je bespoke bedoelt ?

Edit : zie volgende post
Laatst bewerkt op: 31 januari 2010 - 14:30:33 door HGW

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 31 januari 2010 - 14:19:23
Wil niet al te pietluttig zijn maar controle op spelling en leestekens is misschien wel handig af en toe.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #224 Gepost op: 31 januari 2010 - 15:34:40
Jaquet of donkergrijs. Pochet van trouwjurkstof vind ik dubieus.
live and let die