Auteur Topic: Mijn trouwpak  (738120 keer gelezen)

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mijn trouwpak
Reactie #1410 Gepost op: 15 mei 2012 - 11:06:38
Het blijft een verbazingwekkend fenomeen dat trouwen  :roll:
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1411 Gepost op: 15 mei 2012 - 12:28:22
Goed werk, miesjaa. En nu de nieuwe das elders kopen : ). Kijk nog maar eens naar die Drakes...

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1412 Gepost op: 15 mei 2012 - 12:34:36
Die Drakes was wel mooi, maar mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een compleet ivoorwitte das.

Ten eerste, omdat dit mooi bij de trouwjurk past. Ten tweede, wil ik mijn pochet in dezelfde kleur als de das en dan vind ik wit mooier dan een kleur.

Bij Dasarto heb ik wel een mooie gezien, maar zijn de dassen daar zo slecht dan?

Waar moet ik op letten, met het uitzoeken van een goede das?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1413 Gepost op: 15 mei 2012 - 12:53:36
Waar moet ik op letten, met het uitzoeken van een goede das?

Dat deze nooit gelijk is aan het pochet :-)
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1414 Gepost op: 15 mei 2012 - 12:54:42
wil ik mijn pochet in dezelfde kleur als de das en dan vind ik wit mooier dan een kleur.

Das+pochet hetzelfde is ook niet volgens de norm hier, maar het is jouw feestje..

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1415 Gepost op: 15 mei 2012 - 13:06:14
Dacht dat dat juist normaal was. :D Vind het op zich wel mooi als die kleur terugkomt.

Waar moet het pochet dan op afgestemd worden? Op het jasje zelf, het overhemd, of mag deze totaal afwijken?

Mijn gedachte was overigens om het pochet "nonchalant" te dragen en dus niet strak gevouwen. Wat is jullie mening daar over?

Sorry dat ik zoveel blijf vragen hoor, maar misschien kan ik er nog wat van leren ;)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1416 Gepost op: 15 mei 2012 - 13:08:15
Sorry dat ik zoveel blijf vragen hoor, maar misschien kan ik er nog wat van leren ;)

Ik vind je enthousiasme en positieve houding alleen maar een aanwinst hier.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1417 Gepost op: 15 mei 2012 - 13:08:41
Dacht dat dat juist normaal was. :D Vind het op zich wel mooi als die kleur terugkomt.

Waar moet het pochet dan op afgestemd worden? Op het jasje zelf, het overhemd, of mag deze totaal afwijken?

Mijn gedachte was overigens om het pochet "nonchalant" te dragen en dus niet strak gevouwen. Wat is jullie mening daar over?

Hier vind je meer over kleuren: http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,2806.0.html

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1418 Gepost op: 15 mei 2012 - 13:10:12
Ik besef dat een aantal heren op het forum de mening is toegedaan dat de das en pochet in eenzelfde stof not done is, maar ik draag ze op beide manieren afhankelijk van de gelegenheid en state of mind van mijzelf.
Wanneer jij het mooi vindt deze item identiek te houden is dat niets mis mee en zou ik het zeker niet laten, het is tenslotte jouw {en jouw a.s. vrouw uiteraard} feestje. \:D/
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

miesjaa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: Mijn trouwpak
Reactie #1419 Gepost op: 15 mei 2012 - 13:14:47
Ik besef dat een aantal heren op het forum de mening is toegedaan dat de das en pochet in eenzelfde stof not done is, maar ik draag ze op beide manieren afhankelijk van de gelegenheid en state of mind van mijzelf.
Wanneer jij het mooi vindt deze item identiek te houden is dat niets mis mee en zou ik het zeker niet laten, het is tenslotte jouw {en jouw a.s. vrouw uiteraard} feestje. \:D/

Natuurlijk is dat het geval en zoals ik al aangaf vind ik het ook wel mooi om deze hetzelfde te hebben. Het kan echter nooit kwaad om even verder te kijken..

Wel fijn om te weten dat het niet per definitie not-done is :)

Zal straks dat andere topic in ieder geval even doorbladeren.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1420 Gepost op: 15 mei 2012 - 13:37:00
Zijden pochet nonchalant is een goed idee; niet strak vouwen, dat kan bij linnen. Pochet en das in dezelfde stof: daar heb je al iets over gehoord...

Wat de dassen van Dasarto betreft: ik heb ze nooit gezien of gevoeld, dus geen idee. Ik las op de site geloof ik dat ze ze onder hun eigen label verkopen, dus het is zo niet na te gaan door wie ze worden gemaakt. Ik zou dan liever een das van een echt dassenmerk kopen. Drakes heeft mooie : ).

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1421 Gepost op: 15 mei 2012 - 14:43:24
Welke Carlo?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1422 Gepost op: 15 mei 2012 - 14:45:52
Voor miesjaa had ik deze, niet-ivoorwitte, bedacht, B:

http://www.drakes-london.com/ties/all/end-on-end-micro-houndstooth-8cm-silk-tie

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1423 Gepost op: 15 mei 2012 - 15:07:56
Ja, prachtige das.
Zit ook nog dat ivoorwit in.
Deze maar doen heer M.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1424 Gepost op: 15 mei 2012 - 15:12:51
Miesja pak die das van Drakes maar geloof ons maar. Doe er een witte pochet bij en klaar is kees. (pochet kan uitdagender hoor maar goed daar zou ik voor nu niet mee beginnen..)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford