Auteur Topic: Poulsen Skone van New & Lingwood  (2227 keer gelezen)

gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Poulsen Skone van New & Lingwood
Gepost op: 16 april 2009 – 23:18:23
Ik heb niet zo lang geleden de Monks (Felstead Monk) van Poulsen Skone  gekocht waarvan ik zeer tevreden ben. Ze zijn gemaakt door Grenson  (Grenson Masterpiece). Deze monks zijn kwalitatief net zo goed (of zelfs wat beter) als C&J handgrade … hoewel ze wat robuuster overkomen. Ik ben ook geïnteresseerd in de Poulsen Skone Henley Loafers … maar ik weet niet door wie ze zijn gemaakt. Zou de kwaliteit van deze loafers vergelijkbaar zijn met de PS Felstead Monk (Grenson Masterpiece)?
Weet iemand van u iets meer over de kwaliteit van andere schoenen van de Poulsen Skone collectie?

http://www.newandlingwood.co.uk/category.php?id=16

Hierbij Poulsen Skone Felstead Monk

eterum censeo Carthaginem esse delendam

gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Poulsen Skone van New & Lingwood
Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2009 – 01:50:58
Ik was onder de indruk van hoge kwaliteit van de Poulsen Skone monks. Daarom wilde ik graag weten of de kwaliteit van de Poulsen Skone loafers even goed was. Ruim een week geleden heb ik dus Poulsen Skone Henley Penny Loafers besteld. Afgelopen woensdag heb ik het thuis gekregen. Het kalfsleer van deze loafers is zeer soepel. Veel zachter dan die van de Poulsen Skone monks shoes. Behalve dat zijn deze loafers een typisch voorbeeld van de Grenson Masterpiece collectie. Volgens mij een beetje beter als C& J Handgrade.

Poulsen Skone Henley

gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2 Gepost op: 08 juli 2009 – 22:44:55
Langzamerhand wordt de Poulsen Skone mijn geliefde merk ;-). Hierbij de Poulsen Skone Chester.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3 Gepost op: 09 juli 2009 – 09:06:56
Ziet er goed uit gccg. Het stiksel aan weerszijden van de vetergaten (swan's neck stitching) doet erg denken aan Edward Green. De Poulsen Skone-lijn werd toch ook door Edward Green gemaakt voordat N&L voor de fabricatie overstapte naar Grenson?