Auteur Topic: Witte kleding reinigen/bleken  (36965 keer gelezen)

Marien

  • Gebruiker
  • Berichten: 205
    • Bekijk profiel
Witte kleding reinigen/bleken
Gepost op: 09 april 2009 – 23:48:16
Ik ben naastig op zoek naar tips om mijn witte broek schoon te krijgen. Ik heb de broek welgeteld 3 uur aan gehad en hij was overal zwart.

100% katoen, dus dat is ook al lekker vatbaar.

ik heb een ketchup vlek die niet helemaal weg wil gaan, plus nog wat zwarte meuk van mijn schoenen die tegen de pijpen aan schuren met lopen (zo nu en dan).

Ik heb al persil op de vlekken gesmeerd als papje voor ik het in de was heb gedaan. Op 40c heb ik de jeans gewassen., het merendeel is wel weg, alleen die ketchup vlek en wat zwarte randjes bij de pijpen zijn nog niet weg.
Laatst bewerkt op: 14 mei 2013 – 13:43:58 door Mikey Fuoco

Gaja

  • Gebruiker
  • Berichten: 859
    • Bekijk profiel
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #1 Gepost op: 10 april 2009 – 00:58:55
Life is too short to drink bad wine

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #2 Gepost op: 10 april 2009 – 03:43:05
De vlek behandelen met ossegal doet wonderen. In het ergste geval kan je ook bleek gebruiken. Pas op dat je dit niet in ademt.
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #3 Gepost op: 10 april 2009 – 08:22:01
Handig topic voor ongeveer de helft van alle SF-ers onderhand. Zelf heb ik de broek ook een dag gedragen, maar moet zeggen dat hij nog mooi wit is gebleven (oke, ik koos er wel voor om in de trein te blijven staan..). Ik heb een speciaal middeltje, dat smeer ik ook op de boorden en manchetten van mijn hemden. Zal vandaag eens kijken wat het is.

Gegroet!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #4 Gepost op: 10 april 2009 – 08:51:19
Naast de ossegalzeep die Storm al noemde, heb ik Shout vlekkenoplosser staan. Even over de vlekken heen rollen en de wasmachine in, shall do!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mediaman

  • Gast
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #5 Gepost op: 10 april 2009 – 09:49:41
Biotex Echfa Wit: http://www.biotex.nl/producten.asp?prdnaam=Biotex%20Echfa%20Wit

Hier 'bleek' ik om de zoveel tijd mijn witte overhemden mee om de boorden e.d. weer fris te krijgen en de grijssluier van het wassen te verwijderen.

GSA

  • Gast
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #6 Gepost op: 10 april 2009 – 13:08:34
gewoon bleekmiddel absoluut niet gebruiken (of je moet een gele broek willen)!! Ossegal in eerste instantie idd, als dat niet helpt kun je ook vlekken verwijderaar voor wit halen van HG. Wel oppassen met dit spul want het kan ook goed misgaan. Als je het normaal en gedoseerd gebruikt werkt het goed (ik gebruik het weleens voor oksels/boorden van witte shirts)

Mr. X

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #7 Gepost op: 11 april 2009 – 00:06:18
Ben altijd wat huiverig om zelf aan een kledingstuk te reinigen. Je maakt vaker iets erger dan dat het er beter op wordt.

Toen ik mijn eeste MTM SuSu hemd had ging er de eerste avond al een vol glas rode wijn over de mouw. Een ramp zonder meer. Stomerij biedt gelukkig altijd uitkomst. Er is niets meer van te zien.

Moraal van het verhaal? Ik ben een watje en durf mijn eigen vlekken niet uit mijn kleding te halen. Wat ook een beetje mee speelt is dat ik bang ben mijn kleding te ruïneren.
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #8 Gepost op: 11 april 2009 – 08:10:42
Gewoon een kwestie van leren; haal moeders erbij, danwel iemand anders die er meer verstand van heeft, heb je het zo onder de knie en kun je het voortaan zelf doen. Scheelt ook weer aanzienlijk in de kosten van de stomerette.

Gegroet!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mediaman

  • Gast
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #9 Gepost op: 11 april 2009 – 08:30:05
Ben altijd wat huiverig om zelf aan een kledingstuk te reinigen. Je maakt vaker iets erger dan dat het er beter op wordt.

Toen ik mijn eeste MTM SuSu hemd had ging er de eerste avond al een vol glas rode wijn over de mouw. Een ramp zonder meer. Stomerij biedt gelukkig altijd uitkomst. Er is niets meer van te zien.

Moraal van het verhaal? Ik ben een watje en durf mijn eigen vlekken niet uit mijn kleding te halen. Wat ook een beetje mee speelt is dat ik bang ben mijn kleding te ruïneren.


Met Biotex kan niks fout gaan als het een spierwitte katoenen broek is en net wat Narci zegt, ask your mother.

Marien

  • Gebruiker
  • Berichten: 205
    • Bekijk profiel
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #10 Gepost op: 12 april 2009 – 02:43:02
heb inmiddels de vlekken er wel uit gekregen,

persil erop gesmeerd, wasje gedraaid. Nog wat zichtbaar, toen vloeibaar wasmiddel voor de vaat gedaan. Vlekken grotendeels weg, toen wat tandpasta. Vlek 99% weg.

Nu vanish gekocht, kijken hoe dat werkt.

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #11 Gepost op: 12 april 2009 – 16:46:02
Hehe, onderhand kosten de verschillende schoonmaakbeurten meer dan een nieuwe broek moet kosten.  :P

We houden het op een leermomentje. ;)
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Marien

  • Gebruiker
  • Berichten: 205
    • Bekijk profiel
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #12 Gepost op: 13 april 2009 – 02:21:46
normaliter geef ik alles aan moeders thuis, nu moet ik alles zelf doen  :oops:

De vanish heeft tot nu toe wel aardig zijn werk gedaan volgens mij, ik heb de broek 3 dagen lang gedragen, zeker met dit weer met wat meer zweten zaten er vlekken aan de binnenkant van transpiratie.

Even kijken hoe dat allemaal afloopt. Het blijft proberen en ervaring opdoen met middeltjes e.d. Voor mij wel althans....

Narcissus

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.372
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #13 Gepost op: 13 april 2009 – 22:02:49
Heel goed, Marien, zo hoort het ook.

Om iemand uit de film Batman eens te quoten: Waarom vallen we?

Voorwaarts!
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Witte broek schoon krijgen,
Reactie #14 Gepost op: 14 mei 2013 – 12:47:37
Biotex Echfa Wit: http://www.biotex.nl/producten.asp?prdnaam=Biotex%20Echfa%20Wit

Hier 'bleek' ik om de zoveel tijd mijn witte overhemden mee om de boorden e.d. weer fris te krijgen en de grijssluier van het wassen te verwijderen.

Hier maar even. Ik heb wat witte shirts met een grauwsluier.

Weet iemand toevallig waar ze wel gewoon Echfa Wit verkopen? Kruidvat, Etos en Blokker hebben 't niet.

Anders gewoon bleken met chloor? Iemand dat weleens gedaan?