Auteur Topic: Chrysalis  (7978 keer gelezen)

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Chrysalis
Gepost op: 21 maart 2009 – 23:08:44
Kent iemand dit typisch Engels merk? Wat ik er van heb gezien spreekt me wel aan maar ik weet niet waar het te krijgen is. Heeft iemand hier een idee van?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Chrysalis
Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2009 – 23:16:32
Van deze schitterende website met makkelijk te onthouden adres?

http://sitebuilder.yell.com/sb/show.do?p=additional&n=0&id=SB0001690445000010

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Chrysalis
Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2009 – 11:07:53
Ik vind het erg mooie jassen. Ze zijn weliswaar voor de winter bedoeld. Ik zie dat Frans Boone ze heeft in het assortiment. Volgens mij is dit het enige echte Engelse merk dat hij verkoopt. Dan moet het wel een goed product zijn veronderstel ik dan.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Chrysalis
Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2009 – 11:26:45
De overcoats zijn ook heel mooi beetje covert coat idee.Wellicht zal er wel een of ander country shop dat merk ook voeren in nederland.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Chrysalis
Reactie #4 Gepost op: 22 maart 2009 – 11:44:23
Ik heb Frans Boone een mail gestuurd ivm prijzen en het assortiment hij er van zou kunnen hebben in het najaar. Persoonlijk hou ik meer van herfst en winter kleding. Ik vind de stoffen dan "rijker" en mooier. Je gebruikt dan ook meer je kleding vind ik, in de zomer is het al snel warm en kan je perfect in een zomerbroek en een shirt de dag door. In de winter een jasje, pull, jass, sjaal, handschoenen, enig hoofddeksel indien nodig. Maar dat is voor iedereen anders weliswaar.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Chrysalis
Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2009 – 13:41:42
Ik vind het najaar ook makkelijker voor kleding. (Heb nu alweer een tweedjasje in m'n hoofd.)

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Chrysalis
Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2009 – 13:47:25
dan zijn we al met twee, mss de  moeite om een poll te openen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Chrysalis
Reactie #7 Gepost op: 22 maart 2009 – 13:51:43
Dat is jouw specialiteit.

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Chrysalis
Reactie #8 Gepost op: 22 maart 2009 – 13:53:53
 ;)

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Chrysalis
Reactie #9 Gepost op: 08 januari 2014 – 20:35:56
hehe, bijna 5 jaar later  :)
Voor een komende verjaardag misschien een idee omdat ik geen warme winterjas heb.
Heb ondertussen begrepen dat stofkeuze bij hen ook mogelijk is.
Verdelers zijn echter zeer moeilijk te vinden.

Tobias

  • Gebruiker
  • Berichten: 949
    • Bekijk profiel
Chrysalis
Reactie #10 Gepost op: 08 januari 2014 – 20:43:22
Ze staan op de Pitti, dus Treviorum misschien een PM sturen of die wat voor je na wil/kan vragen?!

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Chrysalis
Reactie #11 Gepost op: 12 januari 2014 – 10:46:22
ja had het gelezen op hun website ivm Pitti.
Te laat om het nog te vragen aan Trev, goede tip wel want hun dealernetwerk laat wel te wensen over.

Sta ik gisteren zo een jas te passen en staat er naast mij een man die vorig jaar een Chrysalis gekocht heeft in een bepaalde tweed (Chrysalis gebruikt dus per seizoen een bepaalde tweed).
Hij vraagt aan de (blonde) verkoopster of het mogelijk zou zijn een waistcoat in dezelfde tweed te krijgen als zijn jas en zij "ah nee meneer, ze gaan toch niet speciaal voor 1 waistcoat die weefgetouwen in gang zetten he"  :X  8)

Charlie

  • Gast
Chrysalis
Reactie #12 Gepost op: 12 januari 2014 – 10:55:30

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Chrysalis
Reactie #13 Gepost op: 12 januari 2014 – 10:58:28
kende ik al, weinig informatief, thx toch.
Het is blijkbaar wel mogelijk een jas (de Chiltern in mijn geval) in een bepaalde stof te laten maken op basis ve aantal samples.

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Chrysalis
Reactie #14 Gepost op: 21 januari 2014 – 17:34:38
dit, als de stof nog beschikbaar is, zou hem moeten worden. Bronskleurige tweed met hele discrete dubbele overcheck.
In het echt ziet de stof er "sjieker" uit gezien de relatief fijne weving.

Nogal een probleem gezien ze ieder seizoen een aantal tweeds laten maken waarvan ze de wol / stof vooraf met teflon behandelen.
Dus ieder seizoen een aantal keuzes en een aantal basisstoffen voor een soort halve MTM (eventueel keuze lengte vd jas of de mouwen, meer niet).
Men kan ook de binnenvoering kiezen, satin quilted of wol (knalgeel of rood), alsook de kraag en binnenflap vd zakken ed.
3 weken levertijd. De jassen worden blijkbaar nog manueel gemaakt in GB dus verdienen hier op SF wel een plaats imho.
Laatst bewerkt op: 21 januari 2014 – 17:39:27 door Jaguarlover