Bij het vergapen aan de perfect onderhouden schoenen van Carwo en de daarop volgende discussie met
verzoek vandaag maar even aan de slag gegaan met mijn suède Borgioli's die op z'n zachtst gezegd wel wat TLC konden gebruiken.
Zo zagen ze eruit, wat bezoekjes aan de kroeg waren niet ongemerkt voorbij gegaan zeg maar

Bij de plaatselijke schoenmaker had men wel Saphir producten, maar enkel Collonil shampoo, dus daar moest het dan maar even mee.

Een klein potje met een sponsje erop, volgens de handleiding rechtstreeks aan te brengen in cirkelvormige beweging. Dat heb ik dus braaf gedaan.

Halverwege zag het er ongeveer zo uit.

En na de shampoo moesten de schoenen wat drogen en met een vochtige doek uitgewreven worden. Daarna wederom drogen. Het resultaat waren schonere schoenen maar een wat gladder en wat hard geworden oppervlak. Met Collonil spray de schoenen uiteindelijk ingespoten (met kleurpigment in de spray) en hieronder het resultaat. Er moet nog een zolenstift langs de zolen, zoveel is duidelijk.

Conclusie: Ik ben redelijk tevreden over het resultaat, maar het sponsje bij deze shampoo is naar mijn smaak wat te ruw wat het suède nogal glad en hard maakt. Met de spray en goed en lang uitborstelen met een welbekend rubberen suède-borsteltje is het resultaat aardig. De volgende keer neem ik wat meer tijd en ga ik eens met LCA spullen aan de slag, lijkt me wat minder grof en agressief.